וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן עומס החום: שיבושים חמורים באספקת החשמל לרצועת עזה

בשל מחסור בדלקים להפעלת תחנת הכוח בעזה ישנם ניתוקים לסירוגין: אחרי כל שש שעות של אספקת חשמל הוא מנותק לחצי יממה. בחמאס מאשימים את הרשות באי אספקת סולר. בשבוע שעבר דווח כי קטאר מתכננת להקים צינור גז טבעי שיזין את תחנת הכוח ויגדיל את תפוקת החשמל

תחנת הכוח המרכזית של עזה. עאדל חנא, AP
שיבושים באספקת החשמל. תחנת הכוח בעזה/AP, עאדל חנא

תחנת הכוח בעזה מושבתת מאז אתמול (שבת) בשל מחסור בדלקים להפעלתה. משמעות הדבר היא שאספקת החשמל לרצועה תלויה בזו המגיעה מישראל וממצרים, בזמן שהביקוש הולך וגובר בימי עומס החום.

בהודעה מטעם רשות החשמל ברצועה נמסר כי בשל ההשבתה ינותק החשמל לסירוגין ברחבי האזור: על כל שש שעות של אספקת חשמל, הוא ינותק למשך חצי יממה. גורם בלשכת התיאום והקישור הפלסטינית אמר היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ישראל הסכימה לפתוח הבוקר חלקית את מעבר כרם שלום להכנסת סולר לרצועה, כדי לסיים את השבתת תחנת הכוח.

לפי ההודעה, המחסור החמור בסולר נובע מסגירת מעבר כרם שלום למשך חמישה ימים, לאור העובדה שסוף השבוע מתחבר לראש השנה. רשות החשמל העזתית, הנשלטת בידי חמאס, האשימה את חברת הדלקים בגדה, השייכת לרשות הפלסטינית, באי אספקת הסולר.

לקריאה נוספת:
עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית; שוטרים פרצו למתחם
"פגיעה בקידום שופטים שהקלו עם מיידי אבנים - לא דמוקרטי"
1,800 שקל לכיסא: כך פועלת תעשיית הכסף בבתי הכנסת בחגים

מעבר כרם שלום. רויטרס
מעבר כרם שלום נפתח חלקית כדי לסייע באספקת החשמל/רויטרס

השיבושים באספקת החשמל, עניין שבשגרה ברצועה, הפכו לקשים במיוחד בימים האחרונים. בשישי ובשבת הפגינו ברפיח מאות אנשים במחאה על ניתוק החשמל. בהפגנות, שנערכו מול ביתו של ראש העיר, האשימו המוחים את חוסר המעש של רשות החשמל ושל שלטונות חמאס ברצועה, וקראו קריאות נגד סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה. כמו כן, שרפו המפגינים את תמונותיהם של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, של ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה, ושל נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, שהואשמו גם הם באחריות למשבר.

ביום חמישי האחרון דווח כי קטאר מתכננת להקים ברצועת עזה צינור גז טבעי שיזין את תחנת הכוח ברצועה ויגדיל את תפוקת החשמל שלה. יו"ר הועדה הממשלתית של קטאר לשיקום עזה, מוחמד אל-עמאדי, אמר כי הושלמו ההכנות הטכניות לביצוע הפרויקט, וכעת דרוש רק אישור מישראל. לדבריו, בישראל בוחנים את התכנית, ולא הביעו לה התנגדות עקרונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully