וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור קבע: אורן חזן הוא ח"כ לשעבר

13.9.2015 / 11:30

למרות הביקורת שאנחנו מטיחים בעצמנו שוב ושוב, אנחנו יודעים מה ראוי ומה לא. לכן, למרות שפורמלית הוא יחזיק בתואר הזה עד הבחירות הבאות, הציבור הישראלי כבר החליט שחזן לא ייבחר שוב

צילום: עומר מירון, עריכה: נועה לוי

בווידיאו: ח"כ אורן חזן מתייחס לחשדות נגדו

אורן חזן. מגד גוזני
אורן חזן/מגד גוזני

זה לא טקסט על אורן חזן. למרות שזה הנושא שנתבקשתי לכתוב עליו. מה הטעם? למה זה מעניין לכתוב עוד פעם על אורן חזן יותר מכמה מילים? חזן נבחר לכנסת, הפך ברגע אחד לסלב, לדמות בארץ נהדרת, לזה שכולם רוצים איתו סלפי, עד לאותו רגע אחד באותו יום בשמונה בערב וכמה דקות, כשעמית סגל מערוץ 2, סגר לנו את הפינה וחשף מה היה מקום העבודה הקודם של חזן, לפני שהחליט להפוך לאחד מ-120 המחוקקים. רגע אחד.

והרגע הזה, הרגע האחד הזה, היה הרגע האחד בו הפך חזן למי שהיה. חזן הוא ח"כ לשעבר, למרות שפורמלית יחזיק בתואר הזה רק ברגע שיכריזו על בחירות חדשות. חזן כבר לא ייבחר בפעם הבאה, בדיוק כמו ח"כים קודמים שעשו בושות, בדיוק כמו אבא שלו שיותר גרוע מהסתבכותו בפרשת ההצבעות הכפולות, נתפס במצלמות הכנסת לוקח מהמחסן את מערכת ההצבעה. "לקחתי את הפאנלים - לא לקחתי את המוח", סיפק חזן האבא פאנץ' לכותבים של ארץ נהדרת, וברגע אחד טלוויזיוני, בדיוק כמו בנו, הפך ל-ח"כ לשעבר.

בניגוד לתפיסה הרווחת, החברה הישראלית עברה שינוי עמוק בכל הקשור לדרך שבה היא מצפה מנבחריה או מהסלבים שלה, להתנהג. כן משטרה, לא משטרה, כן חקירה, לא חקירה, לא שזה לא משנה - אבל זה לא הכל בפרשיות ציבוריות. העם אומר את דברו גם כשהמשטרה מחליטה לסגור את התיק. העם מחליט מה נראה לו ומה לו, בדרך שבה מתנהגים נבחריו או המיועדים להיות נבחריו.

ודוגמאות לא חסרות. למשל, יעקב פרנקל שהיה לרגע אחד מועמד בפעם השנייה לנגיד בנק ישראל, רק דוגמא אחת. למרות שהיה נגיד מוערך בארץ ובחו"ל, פרנקל לא עמד בביקורת הציבורית הקשה נגדו, וויתר על מועמדות בפעם השנייה לאותו התפקיד בדיוק. כשנתפס משקר על רגע אחד בחייו בו לקח תיק נסיעות לחליפות מחנות דיוטי פרי בשדה התעופה בהונג קונג, מבלי לשלם. רגע אחד שהספיק לציבור להחזיר את פרנקל למדף. רגע אחד שהציבור התבייש שזהו נגיד בנק ישראל המיועד, והפך אותו לנגיד לשעבר. או יותר נכון, המועמד להיות נגיד בפעם השנייה, לשעבר.

או אייל גולן, שלמרות שהחקירה המשטרתית נגדו נסגרה, הציבור "נטל" ממנו ברגע אחד את תוארו כזמר הלאומי. כן ידע שהן קטינות, לא ידע שהן קטינות, הרגע הזה בו שידרה הטלוויזיה את הדיווח על הלימוזין שלקחה אותו מההופעות ואליהן וכונתה "פות מוביל", או מכשיר הנייד שבה "פלא-פות", הרגע האחד הזה הספיק לציבור להחליט שאייל גולן הוא אדם חופשי, ויכול למלא את קיסריה כמה שהוא רוצה, אבל זמר לאומי הוא לא יהיה יותר, ולא ישיר ביומולדת של הנשיא ובטח לא ישפוט כ"שופט" באיזשהי תוכנית ריאליטי ב"פריים טיים". זה לא יקרה במשמרת של הציבור הישראלי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אייל גולן בערב מחווה לזוהר ארגוב. ניב אהרונסון
כבר לא יהיה "הזמר הלאומי". אייל גולן/ניב אהרונסון

הציבור הישראלי, בניגוד לביקורת שאנחנו מטיחים בעצמנו שוב ושוב, כן הפך לדעתן במה מותר ומה אסור, מה לא ראוי מה הוא ""Isnt done. ברגע אחד.

הציבור הישראלי לא מחכה למה תגיד המשטרה ומה תגיד הפרקליטות או אם אורן חזן יגיש תביעת דיבה נגד עמית סגל, או שלא. ברגע האחד הזה בו הוא חש בושה ממה שמתברר שעשו נבחריו או אלה שרוצים להיות כאלה, ברגע האחד הזה של הבושה, הציבור הישראלי סוגר את המדף. השבט אומר את דברו, והנ"ל הופך להיות ז"ל.

ברגע אחד. בדיוק הרגע הזה בו הפך אורן חזן לח"כ לשעבר.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully