וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מבהיר: "אין די ראיות למעצר חשודים בפיגוע היהודי בדומא"

12.9.2015 / 0:15

שר הביטחון התייחס פעם נוספת לחקירת הצתת בית משפחת דוואבשה, לאחר שאמר כי למערכת הביטחון ידוע כי המפגעים יהודים. "הם חלק מקבוצה יהודית קיצונית שכופרת בסמכות המדינה. המאמץ לשים עליהם יד נמשך כל הזמן"

צילום: שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: מתן חדד

(אחמד דוואבשה בבית החולים: "מתי אבא יבוא לקחת אותי?")

שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול (שישי) לחקירת הפיגוע היהודי בכפר דומא, שבו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה בהצתת ביתם, והבהיר כי על אף שלמערכת הביטחון ידוע שהמפגעים יהודים - חומר הראיות לא מאפשר מעצרים בשלב זה. "על פי ממצאי החקירה, קיימת סבירות ממשית לכך שהאחראים לפיגוע בדומא הם חלק מקבוצה יהודית קיצונית ביותר, שכופרת בסמכות המדינה ושמה לעצמה למטרה להבעיר את השטח ולפגוע בנפשות רבות", אמר יעלון.

הוא הסביר כי "בוצעו מעצרים מנהליים והוצאו עשרות צווי הגבלה מנהליים רבים אחרים לחברי קבוצה זו, כדי למנוע פיגועים נוספים. עם זאת, אין עדיין ראיות מספיקות המאפשרות להניח את היד על חשודים בביצוע הפיגוע". עוד הוא הוסיף, כי "המאמץ החקירתי בנושא זה נמשך כל הזמן ובכל הכלים העומדים לרשות מערכת הביטחון".

לקריאה נוספת:
מאה אלף שקל בפחות מיומיים: מגייסים כסף לעתידו של אחמד דוואבשה
אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: חקירה נגד פעילת הימין שתמכה בהצתה בדומא
קצין בכיר: "חד-משמעית - הפיגוע בכפר דומא הוא טרור יהודי"

הלווית ריהאם דוואבשה, כפר דומא, 7 בספטמבר 2015. יותם רונן
הלווית ריהאם דוואבשה בכפר דומא, השבוע/יותם רונן

הבהרתו של יעלון מגיעה לאחר שבשבוע האחרון הוא התבטא בנושא, ואמר כי ידוע לשירותי הביטחון שהמפגעים הם יהודים, וכי מחשש לפגיעה במודיעין המעורב בחקירה הם טרם נעצרו. בדיווח נוסף נאמר כי בשל העובדה שצריך לגבש ראיות מספקות כדי להעמיד את האשמים לדין חקירת האירוע ממשיכה והחשודים לא נעצרו. "ההצהרה של יעלון זו הודאה בכך שהפשע הזה הוא פשע של כנופיות מתנחלים, ידענו את זה", אמר בתגובה נאסר, אחיו של סעד דוואבשה, אב המשפחה שנרצח יחד עם אשתו ובנם. "הצבא היה כאן כמה פעמים, הגיעו קצין וחוקרים וחקרו את הבית. אם היו שורפים בית של יהודים, באותו יום כוחות צבא היו פושטים על כפר ותופסים את מי שעשה את זה", אמר.

"ההצהרה הזו של יעלון, שהוא לא עוצר את הכנופיה שעשתה את זה, מעודדת את המתנחלים הקיצוניים לעשות את המעשים האלה", הוסיף אז נאסר דוואבשה. "יעלון יהיה האחראי הראשון והיחיד לפעולה הבאה שתהיה, לכל מקרה שיהודי יצית בית, או יירה בפלסטיני. צריך למצוא ולמצות את הדין עם הפושעים האלה, רק זה יעצור את הסכנה הזאת. אלה פשעים טרוריסטיים, ממש כמו של דאעש, שמבעירים את האזור".

בתחילת השבוע מתה מפצעיה אם המשפחה, ריהאם דוואבשה, והיא נקברה בכפרם. אחמד דוואבשה בן הארבע הוא היחיד מבין בני המשפחה ששרד ועדיין מאושפז בבית החולים. "המצב בכפר מתוח, כולם דואגים. יש לנו הרוגים, אחמד בבית חולים ואנחנו עדיין חוששים מאז האירוע הזה", הסביר נאסר. "מאותו יום החלטנו שאנחנו צריכים לשמור על עצמנו, אנשים בכפר שומרים יותר על הבתים שלהם. מאבטחים את הדלתות והפתחים של הבית. כולם בכפר במצב של חרדה, מנסים עכשיו לשמור על עצמנו".

(עדכון ראשון: 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully