וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים מאז שנחקר: הוחרמו הטלפונים של הרפז ושל ילדיו

10.9.2015 / 22:00

לאחר הפרסום בערוץ 1 לפיו בידי בועז הרפז קיימת הקלטה של גבי אשכנזי מימיו כרמטכ"ל, ביצעה המשטרה חיפוש בביתו, החרימה את הטלפונים ואף את המחשב הנייד שלו. מקורביו: "ההקלטה אצלם 5 שנים. נזכרו לחפש אצלו אחרי הפרסום"

בועז הרפז שוחרר למעצר בית בבית משפט השלום בראשון לציון, מרץ 2014. בן קלמר
הרפז/בן קלמר

בועז הרפז, החשוד בזיוף מסמך גלנט, זומן למשטרה ואף נערך חיפוש בביתו, לאחר שנחשף בערוץ 1 כי הקליט את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי – כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. החיפוש בוצע בביתו בשעת בוקר מוקדמת בשבוע שעבר, ומכשירי הטלפון הניידים שלו ושל ילדיו הוחרמו, כמו גם המחשב שלו.

הרפז נחקר בפעם האחרונה לפני כחמש שנים, אז גם בוצע חיפוש בביתו. מאז, טרם הוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום. באחרונה זומן הרפז כמה פעמים למשטרה, אולם מקורביו אומרים כי ההקלטה שבידיו הועברה כבר לפני כחמש שנים למשטרה וכי אז, מסיבות השמורות עמה, לא עשתה עם זה דבר. לדברי המקורבים, ההקלטה נמצאת במשטרה ו"רק לאחר הפרסום נזכרו לבוא ולחפש אותה אצלו".

מדוברות משטרת ישראל נמסר: "ללא קשר לפניה הספציפית, אנו מנועים מלהתייחס לפעולות חקירה או חומרי חקירה לכאורה. תיק החקירה הנוגע לנשוא הפניה הועבר זה מכבר לפרקליטות המדינה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו: "מיליונים בורחים מסוריה - ואירופה תוקפת את ישראל"
תיעוד: תקף באכזריות גבר שחשד בו בניהול רומן עם אשתו
מאה אלף שקל בפחות מיומיים: מגייסים כסף לעתידו של אחמד דוואבשה

גבי אשכנזי. יותם רונן
אשכנזי/יותם רונן

השבוע פורסם בחדשות 10 כי הפרקליטות המליצה לסגור את התיקים נגד עוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו בפרשת הרפז. הדברים מצטרפים להמלצה לסגור את התיק גם נגד הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. זאת, למרות המלצות המשטרה להעמידם לדין.

מחקירת המשטרה עלה כי וינר ובניהו סיכמו ביניהם להשמיד ראיות ולתאם עמדות, לאחר שווינר עודכן מפי הרמטכ"ל דאז על הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו לחקור חשד להדלפת מידע מסווג לעיתונאי במרץ 2010. כמו כן, עלה כי המידע בנוגע להנחיית ראש הממשלה הועבר על ידי בניהו לעיתונאי שלא כדין.

המשטרה המליצה להעמיד לדין את בניהו בגין הפרת אמונים, השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט. עוד נקבע כי יש די ראיות להעמדתו לדין בגין התרשלות בשמירת ידיעות שהגיעו לידיו דרך תפקידו וכן בגין סיכון ביטחון הידיעה. זאת, לאחר שבחיפוש בביתו נתפסו חומרים מסווגים שהוחזקו ללא אישור וללא סמכות. עבירה דומה מיוחסת גם לווינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully