וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליונים כבר כשלו בניסיון לפתור את "חידת הגשר"

14.4.2020 / 0:08

קשה לפיצוח: נראה אתכם פותרים את החידה שהטריפה את הרשת - הכוללת 4 חברים, זומבים רעבים וגשר אחד רעוע במיוחד. הכינו דף ועט - והתחילו לחשב

TED-Ed

האם תצליחו לפתור את "חידת הגשר" לפני שהזומבים יאכלו לכם ת'ראש? את החידה הזאת - שזכתה ליותר מ-16 ניליון צךיות בארבע שנים - שיתף אלכס גנדלר בערוץ היוטיוב של TED-ed הכולל מגוון סרטונים חינוכיים ומעשירי ידע. הפעם הם החליטו לאתגר אתכם בחידה קשה במיוחד הכוללת זומבים, 4 חברים וגשר רעוע שמפריד בין חיים למוות. קחו דף, עט, הקשיבו להנחיות ונסו לפתור את החידה. מוכנים?

החידה:

זומבים רעבים רודפים אחרי 4 אנשים: אתה, עוזרת המעבדה, השרת והפרופסור הזקן. ארבעתכם נמצאים על הר גבוה ותלול כשהדרך היחידה לחמוק מהזומבים הוא לחצות גשר רעוע שמתחתיו תהום עמוקה - ויש להפיל את הגשר לפני שהזומבים יגיעו אליו. למזלכם, אתם כבר נמצאים לצד הגשר כשלזומבים צפוי לקחת 17 דקות כדי להגיע אליו. זאת אומרת - אתם חייבים לחצות את הגשר בפחות מ-17 דקות. כמו בכל חידה, גם כאן יש כללים שיקשו עליכם להגיע לפתרונה.

הכללים:

1. קצב ההליכה שלכם שונה. אתה מסוגל לחצות את הגשר בדקה אחת, עוזרת המעבדה מסוגלת לחצות אותו ב-2 דקות, השרת קצת איטי וזקוק ל-5 דקות עבור המשימה והפרופסור הזקן זקוק ל-10 דקות שלמות.

2. הגשר יכול להחזיק רק עד 2 אנשים באותו זמן. אם שלושה או ארבעה ינסו לחצות אותו ביחד - הוא יתמוטט.

3. מאוד חשוך שם על הגשר ואתם חייבים לקחת איתכם פנס רחוב כדי לחצות אותו בשלום. הבעיה היא שיש לכם רק אחד כזה והוא מאיר רק על אזור קטן מאוד - כך שהוא שימושי רק לשני אנשים בלבד.

האם תצליחו למצוא את הדרך לחצות את הגשר בזמן?

עוד באותו נושא

חידת חשבון פשוטה לילדים שמשגעת את המבוגרים

לכתבה המלאה
חידת הגשר. יוטיוב, צילום מסך
לכל אחד לוקח זמן אחר לחצות את הגשר/צילום מסך, יוטיוב

הפתרון:

המפתח לפתרון הוא לצמצם כמה שיותר את הזמן שלוקח לשני האנשים האיטיים ביותר לחצות את הגשר - ולכן עדיף להעביר אותם ביחד. בתור המהיר מכולם, עליך לחצות את הגשר כמה פעמים כדי להעביר את הפנס לבאים בתור. נעבור אתכם שלב-שלב כדי שתבינו:

השלב הראשון

אתה ועוזרת המעבדה חוצים את הגשר ביחד עם הפנס. כמובן שאתה צריך ללכת לאט יותר כי לה זה לוקח 2 דקות לחצות את הגשר. לסוף הגשר הגעתם אחרי 2 דקות ומשם אתה חוזר עם הפנס אל הפרופסור והשרת - כשזה לוקח לך רק דקה אחת. עד כה חלפו 3 דקות.

חידת הגשר. יוטיוב, צילום מסך
אחרי שחציתם את הגשר ב-2 דקות, אתה חוזר בחזרה/צילום מסך, יוטיוב

השלב השני

העבירו את הפנס לפרופסור ולשרת ותנו להם לחצות ביחד את הגשר. גם כאן השרת ייאלץ ללכת בקצב של הפרופסור וזה צפוי לקחת להם 10 דקות. סה"כ עד כאן 13 דקות.

חידת הגשר. יוטיוב, צילום מסך
האיטיים ביותר על הגשר והשעון מתקתק/צילום מסך, יוטיוב

השלב השלישי

עוזרת המעבדה תקח מהם את הפנס ותחזור אליך. זה יקח לה 2 דקות. סה"כ עד כה: 15 דקות.

חידת הגשר. יוטיוב, צילום מסך
הגעתי!/צילום מסך, יוטיוב

השלב הרביעי

בשלב האחרון אתה ועוזרת המעבדה תחצו שוב את הגשר אל הצד הבטוח שם ממתינים הפרופסור והשרת, כשגם הפעם תאלץ ללכת בקצב של עוזרת המעבדה ולחצות את הגשר ב-2 דקות. לסוף הגשר תגיעו בבטחה 17 דקות אחרי שהתחלתם את המסע, תחתכו את החבלים ותפילו את הגשר בדיוק כשהזומבים יגיעו אליו.

קל מדי או שהייתם זקוקים לעזרתנו?

חידת הגשר. יוטיוב, צילום מסך
כולם חצו את הגשר/צילום מסך, יוטיוב
חידת הגשר. יוטיוב, צילום מסך
זומבים, תמותו!/צילום מסך, יוטיוב
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully