וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "נוכל לקלוט חצי מיליון פליטים מדי שנה - למשך כמה שנים"

סגנה של מרקל אמר כי ייתכן והמדינה אף תצליח להתמודד עם מספרים גבוהים יותר. נשיא האיחוד האירופי הזהיר כי "מדובר בתחילתו של גל הגירה המוני" אשר יימשך כמה שנים, ושר החוץ הצרפתי ציין כי קליטת כל הפליטים באירופה תפעל לטובת דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גרמניה מסוגלת לקבל חצי מיליון פליטים בכל שנה "למשך כמה שנים" – כך אמר סגן קנצלרית גרמניה, זיגמר גבריאל. "אני בטוח כי אנו יכולים להתמודד עם משהו בסדר גודל של חצי מיליון פליטים במשך כמה שנים", אמר גבריאל לרשת הטלוויזיה הגרמנית ZDF. "אין לי ספק בכך, אולי אף יהיה מדובר במספרים גדולים יותר".

גרמניה צופה כי עד סוף השנה יגיעו לגבולותיה 800 אלף בני אדם – פי ארבע ממספר המהגרים שנכנסו למדינה בשנת 2014. גבריאל אך חזר על דבריה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מהימים האחרונים וציין כי מדינות אירופיות נוספות חייבות לקבל כמות הוגנת של פליטים.

נשיא האיחוד האירופי, דונלד טאסק, הזהיר כי הגעת הפליטים עלולה להימשך שנים. "גל המהגרים הוא אינו אירוע חד-פעמי, אלא תחילתו של גל הגירה המוני", אמר והוסיף: "משמע הדבר הוא שאנו נצטרך המשיך ולעסוק בסוגיה במשך שנים רבות".

עוד כתבות בנושא:
משבר הפליטים: גרמניה לומדת מעברה האפל כששאר העולם מתמהמה
ארה"ב תתערב במשבר הפליטים באירופה: "נשקול פתרונות"
מהומות בגבול הונגריה: שוטרים ריססו מהגרים בגז מדמיע

זיגמאר גבריאל, סגנה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. רויטרס
"אנו יכולים להתמודד עם משהו בסדר גודל של חצי מיליון פליטים". גבריאל/רויטרס

בנוסף, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר היום כי תהיה זו טעות אם אירופה תקלוט את כל הפליטים הנרדפים על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק, וקרא לקיים תכנית פעולה כדי להבטיח שמגוון העדות והדתות במזרח התיכון יישמר על אף המשבר. "זה קשה מאוד, אך אם כל הפליטים יגיעו לאירופה או לכל מקום אחר, דאעש ינצח במאבקו", אמר פביוס בריאיון לרדיו הצרפתי לאחר הכינוס שנערך היום בפריז בהשתתפות נציגים מ-60 מדינות, ביניהם עיראק, ירדן, טורקיה ולבנון, כדי לדון בצעדים להקלת השבת הפליטים למדינותיהם.

"מדובר מצב חירום הומניטרי", אמר נשיא צרפת פרנסואה הולנד בתחילת הכינוס, בהתייחסו למשבר הפליטים באירופה. "אם לא נציע סיוע נוסף למדינות המקבלות פליטים, אם לא נתמוך למשפחות הנמצאות במחנות הפליטים, יהיו טרגדיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר החוץ של צרפת לורן פביוס מגיע לשיחות הגרעין בווינה, 27 ביוני 2015. רויטרס
"דאעש ינצח אם נקלוט את כל הפליטים", פביוס/רויטרס

הלילה אירעו עימותים אלימים בין הפליטים לכוחות המשטרה באי היווני לסבוס, שם נמצאים עשרות אלפי מהגרים. השוטרים התקשו להשתלט על כ-2,500 פליטים שהתאספו בנמל המרכזי של האי, שם הקהל נע בהמוניו לעבר מעבורת שעשתה את דרכה לאתונה. לפי סוכנות האו"ם הפליטים של האו"ם, כ-30 אלף פליטים נמצאים באיי יוון, מתוכם 20 אלף נמצאים בלסבוס – שאוכלוסייתו מונה 85 אלף איש.

בתוך כך, סוכנות האו"ם פליטים הודיעה כי היא צופה שמספר הפליטים שיחצו את הים התיכון בדרכם לאירופה יגיע השנה ל-400 אלף. על פי תחזיות הארגון, ב-2016 המספר יהיה גבוה יותר ויכול להגיע ל-450 אלף או יותר. לפי הסוכנות, יותר מ-366 אלף פליטים כבר הגיעו השנה לאירופה דרך הים התיכון.

מליסה פלמינג, דוברת הסוכנות, בירכה על ההודעות של מנהיגי בריטניה וצרפת על ההסכמה לקבל כמות מסוימת של פליטים, אך ציינה כי על כל מדינות האיחוד להסכים לשכן את הפליטים בתוך גבולותיהן. "אנו מעריכים כי מספר הפליטים שראויים לשיכון מחדש באירופה עומד על 200 אלף", אמרה.

מהומות מהגרים במרכז הרשמה באי לסבוס שביוון. רויטרס
פליטים באי לסבוס שביוון/רויטרס

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי הנציבות האירופית צפויה להציג תכנית מכסות חדשה לקליטת מבקשי המקלט במדינות האיחוד. לפי התכנית, גרמניה תקלוט יותר מ-40 אלף מבקשי מקלט וצרפת תקלוט 30 אלף מתוך 160 אלף בקשות מקלט שאמורות להגיע מאיטליה, מיוון ומהונגריה. ז'אן-קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית, צפוי לחשוף את ההצעות החדשות ביום רביעי.

גורמים באיחוד הודיעו כי התכנית כוללת הוספת 120 אלף פליטים לתכנית שכללה 40 אלף פליטים שהציעה הנציבות בעבר. נוסף על גרמניה וצרפת, על פי התכנית ישוכנו באוסטריה כ-5,000 פליטים, בבלגיה ישוכו כ-6,000 פליטים, בהולנד כ-10,000, בספרד כ-20 אלף, והיתר יפוזרו בין מדינות האיחוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully