וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לרגל החג: ירידה נוספת בתעריפי החשמל

8.9.2015 / 0:35

רשות החשמל אישרה הפחתה של 6.2% בתעריף הביתי החל מיום ראשון הקרוב, ובכך יוזלו השנה התעריפים ביותר מ-15%. הסיבה העיקרית: ירידת מחירו של הפחם בכ-17%. חברת החשמל מתנגדת למהלך: "החלטה פזיזה, נפנה לערכאות משפטיות"

שיא צריכת החשמל נשבר בתוך יומיים, אוגוסט 2015. צלם: יוסי וייס, מערכת וואלה! NEWS
הפחתה נוספת במחירי החשמל/מערכת וואלה! NEWS, צלם: יוסי וייס

רשות החשמל הודיעה אמש (שני) כי תעריפי החשמל יוזלו בכ-6.8% בתעריף הכללי וב-6.2% בתעריף הביתי. ההוזלה תיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, ערב ראש השנה תשע"ו. זו ההפחתה השנייה במחירי החשמל בתוך שנה, ובסך הכול הוזלו התעריפים ביותר מ-15% במהלך תקופה זו.

לפי החלטה זו, תעריף החשמל הביתי יעמוד מעתה על 45.68 אגורות לקילוואט שעה, לעומת 48.6 עד כה. התעריף הכללי יעמוד מעתה על 46.96 אגורות לעומת 50.37 אגורות לפי התעריף הקודם. לפי הרשות, מדובר בחסכון שנתי בחשבון החשמל למשפחה ממוצעת בהיקף של כ-300 שקלים בשנה.

לקריאה נוספת:
אחרי התחבורה הציבורית והדלק - גם תעריף החשמל יוזל בכ-7%
האם מחדל הגז יעלה את תעריפי החשמל?

חדר הבקרה של חברת החשמל, מחוז דן, מאי 2015. מגד גוזני
חדר בקרה של חברת החשמל/מגד גוזני

מליאת רשות החשמל, גוף ממשלתי מקצועי בלתי-תלוי המפקח על תעריפי החשמל ועל חברת החשמל בישראל, בראשות עורכת הדין אורית פרקש הכהן, קיבלה אתמול את ההחלטה על ההוזלה. המליאה נימקה את החלטתה בהגברת השימוש בפחם לצד ירידת מחירו בכ-17%, בירידת שער הדולר בכ-3% ובכך שיצרני חשמל פרטי צפויים להשיב כ-350 מיליוני שקלים לציבור הכללי על בסיס תעריפים מערכתיים. עם זאת, ברשות הדגישו כי מחיר הגז הטבעי בתעריף החשמל ממשיך לטפס, ולא תרם להוזלתו.

מחברת החשמל, שהתנגדה להוזלה נוספת בתעריף, נמסר בתגובה כי היא "מביעה פליאה על החלטה פזיזה של רשות החשמל. הרשות מנעה מחברת החשמל להופיע בפני המליאה ולהציג שורה של עובדות אשר הרשות הייתה צריכה להביא בחשבון בעת קביעת התעריף ובחרה בצורה לא עניינית להתעלם מהן לחלוטין. זו החלטה חפוזה המסכנת את משק האנרגיה ותביא לעלייה בתעריף בטווח הארוך. חברת החשמל מתכוונת לפנות לערכאות משפטיות בכדי לאלץ את רשות החשמל לקבל החלטה מושכלת ומקצועית. עמדה זו מגובה על ידי גורמי האוצר השונים".

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully