וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד ראשון של הסנאי הערפד - המוכר גם כרוצח האיילים הקטלני

24.9.2015 / 8:55

איך אפשר לומר על סנאי כל כך חמוד שהוא רוצח? על פי הפולקלור באינדונזיה, סנאי הערפד נוהג לתקוף איילים ביערות ולשתות את דמם. עכשיו כשתיעוד ראשון שלו בוידאו נחשף - החוקרים מנסים להבין האם יש אמת בסיפורי האימה

צילום מסך

הסנאי הערפד, או בשמו המדעי Rheithrosciurus macrotis, חמק מעיני החוקרים במשך שנים ועכשיו לראשונה הוא תועד בווידאו מסתובב ביערות אינדונזיה ומחפש אגוזים בין העלים - גילוי שאולי לא יעניין אתכם במיוחד- אבל הוא מאוד מסעיר את החוקרים שחיפשו אחריו במשך שנים ללא הצלחה.

הסנאי הערפד המסתורי התפרסם גם בזכות המראה יוצא הדופן שלו - אוזניו כאוזני ערפד וזנבו הוכתר בעיתונים לפרוותי ביותר בעולם - וגם בזכות הפולקלור המקומי שלפיו הסנאי הערפד נוהג לתקוף איילים ולשתות את דמם בעונג (איך אפשר בכלל לקרוא למתוקי הזה רוצח?). במשך שנים, החוקרים לא הצליחו לשקם את תדמיתו ולהוכיח אחרת, כי הם מעולם לא הצליחו לתפוס אותו. תפנית חלה כשבשנה שעברה פורסמו לראשונה תמונות של הסנאי שגרמו לחוקרים להגביר את החיפושים אחריו.

תיעוד ראשון של הסנאי הערפד. צילום מסך
אל תתנו לחמידות שלו להשפיע עליכם. הסנאי הזה חשוד ברצח/צילום מסך

אנדרו מרשל, ביולוג שימור מאוניברסיטת מישיגן, ועמיתיו האקולוגים, הציבו מצלמות ברחבי הפארק הלאומי גונונג אלונג שבמחוז האינדונזי של מערב קלימנטן - וחיכו לראות האם הסנאי יחליט לתת להם את הופעת הבכורה שלו. "ישבתי בבר בג'קרטה ובחנתי את התיעוד כשלפתע ראיתי אותו", סיפר מרשל לכתב העת "Science".

בסרטון - שצולם באינפרא אדום בגלל תנאי התאורה הנמוכים באזור - נראה הסנאי מחפש בין העלים אגוזים מעץ הקנריום הידוע באגוזיו הקשים. חוקרים טוענים שאין להם מושג איך מצליח הסנאי הקטן לכרסם אותם מרוב שהם קשים לפיצוח. זנבו הארוך מעניק לסנאי מראה של חיה גדולה יותר ממה שהוא - דבר שמעניק לו יתרון בהרתעת טורפים פוטנציאליים ובמשיכת מחזרים.

עוד באותו נושא

מדהים: היצור הימי העתיק בעולם הופיע אחרי יותר מ-30 שנות היעדרות

לכתבה המלאה
הסנאי הערפד. צילום מסך, news.discovery, צילום מסך
הזנב הפרוותי ביותר בעולם/צילום מסך, צילום מסך, news.discovery

על פי הסיפורים העממיים של תושבי האזור, קיימת אמונה רווחת שהסנאי רוצח איילים, אוכל את איבריהם הפנימיים ושותה את דמם (להישמע קול צחוק מרושע) - ממש כמו ערפד, אבל מרשל טוען שהדבר לא היה ולא נברא, "אני אהיה מאוד מופתע אם אגדות הערפדים האלה יתגלו כנכונות" הוא סיפר. אולם חוקרים אחרים לא ממהרים לשלול את אמינותם של הסיפורים עד שלא יגיעו הוכחות נוספות - ומקווים שתיעוד נוסף של הסנאי יחשוף בפניהם מידע חדש על בית הגידול שלו ודרכי התנהגותו ה"ערפדיות".

לעוד מישהו זה הזכיר את יצורי היער מ"סאות' פארק"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully