וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דיילת מוסלמית סירבה להגיש אלכוהול לנוסעים - ופוטרה

שארי סטנלי, אמריקנית שהתאסלמה, טוענת שהגשת אלכוהול מנוגדת לדת שלה, ושפיטוריה מהווים אפליה ופגיעה בחופש הדת ומנוגדים לחוקה. לפני כמה ימים: רשמת בית משפט בקנטאקי נאסרה לאחר שסירבה לרשום נישואים לזוגות חד-מיניים בטענה כי הדבר מנוגד לאמונתה הנוצרית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שארי סטנלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיילת מוסלמית טוענת שהיא הושעתה מחברת התעופה "אקספרס ג'ט" בשל סירובה להגיש אלכוהול לנוסעים, היות שזה מתנגש עם אמונתה הדתית. הדיילת, שארי סטנלי, הגישה תלונה על אפליה לוועדה לשוויון הזדמנויות במקום העבודה בשבוע שעבר בטענה שחופש הדת שלה נפגע ולפיכך הפיטורים שלה מנוגדים לחוקה האמריקנית. היא דורשת להשיב אותה לעבודה.

סטנלי החלה לעבוד בחברה לפני שלוש שנים, ולפני שנתיים התאסלמה. במהלך התקרבותה לדת היא גילתה שלפי האיסלאם אסור לה לשתות אלכוהול וגם אסור לה להגיש אותו. ב-1 ביוני היא פנתה לממונה עליה ונאמר לה שהיא צריכה למצוא סידור כזה שהיא תוכל להמשיך לשרת לקוחות בהגשת משקאות אלכוהולים. למשך תקופה הוסכם שבמקרה של בקשת אלכוהול על ידי נוסעים, דיילים אחרים יגישו את המשקאות במקומה.

ההסדר הזה בינה לבין החברה עמד בתוקף עד 2 באוגוסט, כשדיילת אחרת הגישה תלונה נגד סטנלי וטענה שהיא לא ממלאת את חובתה בכך שאינה מגישה אלכוהול. ב-25 באוגוסט חברת התעופה שלחה לסטנלי מכתב ובו הודיעה לה שהיא מבטלת את הסידור ולמעשה היא פוטרה מהעבודה.

לקריאה נוספת:
צפו: מטאור האיר את שמי בנגקוק בירוק וכתום
דיווח: אחרי חיסול מנהיגם בסוריה, דרוזים סולקו מאבטחת אסד
שר ההגנה לשעבר של ארה"ב קולין פאוול תומך בהסכם הגרעין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם יש להעסיק דיילת שלא מוכנה להגיש אלכוהול?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת סטנלי דורשת לשוב לעבודתה מבלי להגיש אלכוהול, כפי שעשתה לפני שהושעתה, כך טוענת עורכת דינה לנה מסרי. "המקרה הזה מתרכז סביב העניין שאף אחד לא צריך לבחור בין הקריירה שלו לדת שלו, ועל המעסיקים מוטלת החובה לספק סביבה בטוחה לעובדים שיוכלו להרגיש שהם יכולים להאמין בכל דת באורח חופשי", אמרה מסרי, עורכת דין ממדינת מישיגן שמייצגת את המועצה ליחסי ארה"ב והאיסלאם.

חברת אקספרס ג'ט סרבה להתייחס למקרה הספציפי ודובר החברה מסר: "אנחנו מכבדים ומחבקים את הערכים של כל אנשי החברה. החברה תמיד היתה ונותרה מחויבת לשוויון הזדמנויות ויש לנו היסטוריה ארוכה שכוללת מגוון אנשים בכח העבודה שלנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

זהו מקרה שני תוך ימים ששאלת חופש הדת וחופש המצפון עולה לכותרות בארצות הברית. ביום שישי שלח שופט פדרלי לכלא את קים דייויס, רשמת בית משפט בקנטאקי שסירבה לרשום נישואים לזוגות חד מיניים בטענה כי הדבר לא תואם את האמונה שלה כנוצרית מאמינה. בכך מעלה בתפקידה והפרה את החוק, אחרי פסיקת בית המשפט העליון בארצות הברית ביוני האחרון לפיה נישואים חד מיניים הם זכות חוקתית.

דייויס הפכה בעיני השמרנים לקדושה מעונה ולסמל ונערכות הפגנות למענה מחוץ לכתבי הכלא, כשגם סנאטורים מועמדים לנשיאות מטעם הרפובליקנים תומכים בה. שאר החברה האמריקנית רואה בה עבריינית, שמועלת בתפקידה ומנסה לאמלל את הזולת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully