וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאות הזדהות עם מחאת הנוצרים: שביתה בבתי הספר הערביים בארץ

משה שטיינמץ

7.9.2015 / 10:42

מאות אלפי תלמידים בבתי הספר הערביים הצטרפו ליום אחד לשביתת המחאה של המוסדות הנוצריים נגד משרד החינוך, שהחלה ב-1 בספטמבר. "קריאה ברורה לממשלה שלא ניתן להפקיר את התלמידים", אמר איימן עודה

עריכה: גדי וינסטוק
הפגנה של בני העדה הנוצרית נגד משרד החינוך ביפו, ספטמבר 2015. דנה ירקצי, מערכת וואלה!
ההפגנה ביפו, אתמול/מערכת וואלה!, דנה ירקצי

מאות אלפי תלמידים הלומדים בבתי הספר הערביים ברחבי הארץ ישבתו היום (שני) לאות הזדהות עם מחאת בני המגזר הנוצרי, השובת מאז פתיחת שנת הלימודים במחאה על כך שמשרד החינוך קיצץ בתקציביהם והגביל את גובה תשלומי ההורים. "הפגיעה הקשה במערכת החינוך הכנסייתית היא פגיעה בכלל הציבור הערבי, ולכן כל בתי הספר הערביים ישבתו בקריאה ברורה לממשלה שלא ניתן להפקיר את התלמידים", אמר אתמול יו"ר הרשימה המאוחדת איימן עודה.

כ-150 תלמידים במוסדות חינוך נוצריים ובני משפחותיהם הפגינו אתמול נגד אפלייתם לרעה, לטענתם, בתקציבים ובשירותים הנלווים לבית הספר. ההפגנה נערכה בחצר הכנסייה הקתולית ביפו, כחלק מהשביתה שנערכת ב-47 בתי ספר נוצריים במדינה, שבהם לומדים 33 אלף תלמידים אשר טרם שבו לספסל הלימודים.

עוד בוואלה! NEWS:
נוצרים מחו על האפליה בתקצוב מוסדות החינוך: "בנט שכח אותנו"
ילד בן 4 שתה חומר הדברה בביתו שבנגב; מצבו קשה
"זהו, שרפו את כל המשפחה": מתה האם מפיגוע ההצתה

איימן עודה קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"לא ניתן לממשלה להפקיר את התלמידים", איימן עודה/ראובן קסטרו

בוטרוס מנסור, מנכ"ל בית הספר הבפטיסטי בנצרת וחבר צוות המשא ומתן של בתי הספר הנוצריים, אמר לוואלה! NEWS: "משרד החינוך קיצץ בשנים האחרונות ב-45% את הקצבאות שהוא מעניק לנו, ולא הסתפק בכך – אלא גם הגביל את האפשרות שלנו לגבות כסף מההורים". לטענתו, משרד החינוך הגביל את בתי הספר לגבות בין 2,300 ל-2,500 שקלים בשנה. "לפני כן היינו גובים 5,000 שקל בשנה", אמר מנסור והוסיף: "אני אשמח לא לגבות מההורים, אבל כשמשרד החינוך נותן לי 29% ממה שהוא נותן לכל בית ספר אחר - אין לי ממי להביא את הכסף. ההורים לא היו מרוצים משכר הלימוד הגבוה, אבל בלית ברירה כדי להיות חלק מבית הספר הם שילמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully