וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל הבודד מת - חבריו גייסו בפייסבוק כסף להטסת גופתו לקבורה

6.9.2015 / 21:15

דימה בקשי עלה ארצה לבדו מרוסיה ושירת כלוחם בגבעתי. לאחרונה, בעקבות סיבוך רפואי הוא הלך לעולמו. כדי לסייע לאמו להביא את גופת בנה לקבורה במולדתו פורסם פוסט ברשת החברתית. "הופתענו כשגויס רוב הסכום, אבל עדיין נדרשת עזרה"

דימה בקשי, שמת וחבריו מנסים לגייס כסף להעברת גופתו לקבורה ברוסיה. פייסבוק, צילום מסך
בקשי בזמן שירותו בצבא/צילום מסך, פייסבוק

סמל-ראשון (במיל') דימיטרי (דימה) בקשי, שעלה ארצה ב-2007 ושירת בחטיבת גבעתי בתור חייל בודד, מת בשבוע שעבר כתוצאה מסיבוך רפואי. בשל הקשיים הביורוקרטיים הכרוכים בהעברת גופתו לקבורה בארצו, רוסיה, החליטה אמו להרים ידיים וביקשה לשרוף את גופתו. אלא שהודות לפוסט שפרסמו חבריו של בקשי בפייסבוק גויס מרבית הסכום הדרוש להעברת הגופה. כעת הם מבקשים סיוע בהשלמת המהלך כדי לתת לו כבוד אחרון.

מחר (שני) בשעה 16:30 יתקיים בגן ההגנה הסמוך למכון לרפואה משפטית בתל אביב טקס פרידה מבקשי. ארונו יוצב במקום והעוברים ושבים יוכלו לחלוק לו כבוד אחרון.

בקשי עלה לישראל לבדו לפני שמונה במסגרת פרויקט "סלע" לעולים והתגורר בחיפה. ב-2008 הוא התגייס לצה"ל והוצב כצלף בגדוד צבר של גבעתי. "מהרגע הראשון היה ברור לו שהוא צריך לתרום ולעשות את המקסימום בשביל המדינה, ולכן התגייס לקרבי", אמרו חבריו. אחרי שהשתחרר הוא המשיך לשרת במילואים כלוחם ולאחרונה התקבל למכינה לקראת לימודים גבוהים באוניברסיטת חיפה. למחייתו הוא עבד כמאבטח. "גם במבצע 'צוק איתן' הוא שירת בתוך הרצועה ועשה את הכול לטובת המדינה".

החיים בישראל האירו לו פנים, אולם בעקבות תאונה שחווה השתבש הכול. לפני כחודש נפל בקשי במהלך החלקה על הקרח בהיכל בחיפה, ורגלו נשברה. הוא טופל וגובס, אך המשיך לחוש ברע. לאחרונה הוא התלונן בפני חבריו על קשיי נשימה וביום חמישי האחרון, בזמן שהיה עם חבר, הוא איבד את ההכרה. צוות רפואי שהגיע למקום התחיל בפעולות החייאה, ומדי פעם הדופק החל לחזור – אך לאחר 40 דקות נאלצו הפרמדיקים לקבוע את מותו של בקשי. גופתו הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר כדי לקבוע בוודאות מה סיבת המוות.

דימה בקשי עם חבריו בזמן השירות בגבעתי. פייסבוק, צילום מסך
בקשי וחבריו לצבא/צילום מסך, פייסבוק

חבריו של בקשי יצרו קשר עם אמו שבסנט פטרסבורג, רוסיה, והודיעו לה על מותו של בנה. האם ואחותה יצאו ארצה כדי לארגן את הטסת הגופה לקבורה. "עליתי לארץ לא הרבה לפני דימה, ולא ידעתי מה צריך לעשות ומה הכללים - אבל היה ברור לי שאנחנו צריכים לעשות הכול כדי לדאוג לו ולהודיע למשפחה", אמר מקסים גוריאצ'ב, חברו של בקשי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"המון אנשים נעתרו"

"מזל שהיינו שם אחרת הוא היה נקבר לבד כמקובל פה בישראל"

מבירור מול הרשויות עלה כי לאור העובדה שלבקשי אין משפחה בישראל אין זכאות לדמי קבורה ובוודאי שלא לעזרה בהטסת הגופה. אם לא די בכך, האם והדודה אף עוכבו בכניסה לישראל משום שלא היה ברשותן כרטיס טיסה חזור, אך אחרי שהסבירו לאנשי ההגירה את המקרה הן שוחררו ואושר להן להיכנס.

כשנחשפה לעלות הכספית שבהטסת יקירה המנוח, שקלה האם כאמור לשרוף את הגופה. כדי להימנע מכך, הפיצו החברים של בקשי פוסט בפייסבוק שבו ביקשו עזרה כספית שתאפשר את העברת הגופה. להפתעתם, בתוך כמה ימים גויס חלק נכבד מהסכום. "לא האמנו שנצליח, אבל המון אנשים נעתרו וסייעו בתרומה ובעצה טובה, כדי שנוכל למצוא דרך להטיס אותו ואת אמו חזרה. אנחנו די בשוק מהעזרה הגדולה שקיבלנו. גם חברים שלו מהצבא באו ונרתמו לעזור ואנחנו מודים על כך. מזל שהיינו שם אחרת הוא היה נקבר לבד כמקובל פה בישראל". לדבריהם, גם הפרסום ברשתות החברתיות ברוסיה זכה למענה.

עד כה הם הצליחו לגייס כ-20 אלף שקלים, אך למרות ההנחות שניתנו מהגופים הרלוונטיים, עדיין חסר כסף והם זקוקים לתרומות נוספות. בינתיים, אמו של בקשי חתמה על המסמכים הדרושים וכן על אישור נתיחה כדי לקבוע את סיבת המוות, ולמצוא אם ישנו קשר בין ההידרדרות במצב הרפואי והמוות לבין הטיפול בשבר.

לתרומות
תנועת אזרחים במיל' (ע"ר)
מזרחי טפחות, סניף: 458, חשבון: 377670

דימה בקשי, שמת וחבריו מנסים לגייס כסף להעברת גופתו לקבורה ברוסיה. פייסבוק, צילום מסך
התכונן ללמוד באוניברסיטה. בקשי/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully