וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 7 שניות להגיע למקלט: בחודש הבא - מערכת התרעה חדשה בעוטף עזה

6.9.2015 / 18:30

מערכת המכ"ם החדשה שנוסתה בהצלחה רבה, תוצב ביישובים שבגבול הרצועה. פרט להארכת זמן ההתרעה מפני ירי מעזה, בצבא מבטיחים שיהיו פחות מקרים שבהם לא יזוהה שיגור רקטות. בנוסף, אושרה תכנית לשדרוג הגדר עם עזה

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(צפו: פצמ"ר שהתפוצץ סמוך לצלם וואלה! NEWS בעוטף עזה, במהלך מבצע "צוק איתן")

בעוד כחודש וחצי תופעל לראשונה בעוטף עזה מערכת מכ"ם מיוחדת שפותחה בידי מערכת הביטחון, אשר תאריך את זמן ההתרעה מירי של פצצות מרגמה ורקטות מהרצועה - כך הותר הערב (ראשון) לפרסום. מערכת המכ"ם החדשה נוסתה מבצעית לפני חודש והתוצאות, כך לפי צה"ל, היו "מצוינות". הודות למערכת, הזמן שבו יש להגיע למרחב מוגן יתארך ב-8-7 שניות על זה הקיים כיום. בנוסף, יצטמצמו המקרים שבהם לא הייתה אזעקה למרות שיגור רקטי לעבר ישראל.

עד כה, כל התושבים המתגוררים במרחק של עד שבעה קילומטרים מגבול עזה נדרשו להגיע למרחב מוגן מיד עם הפעלת התרעת "צבע אדום". לאלה הגרים במרחק של עד 10קילומטרים עמדו 15 שניות להתפנות למקלטים. מכאן, שהבשורה הערב מצה"ל משנה דרמטית את יכולת ההתגוננות עבורם.

עוד ידיעות צבא וביטחון בוואלה! NEWS
"הילדים ישבו בסלון ופתאום היו בומים": ירי לעבר בתים בעוטף עזה
מורה המזוהה עם דאעש נאשם שביצע פיגועים נגד צה"ל ב"צוק איתן"
גורמים בישראל: לשקול תיאום ביטחוני מול חמאס דרך צד שלישי

מטח רקטות נורה לעבר יישובי הדרום, אוקטובר 2012. שי מכלוף
שיירי פצצת מרגמה שנורתה אל הדרום/שי מכלוף

"חמאס הבין שהוא יכול לפגוע ביישובים באמצעות כמות גדולה של ירי תלול מסלול קצר טווח, שמאתגר את זמני הגילוי והתגובה שלנו", אמר לאחרונה גורם בפיקוד דרום. "המערכת, שמבוססת על מכ"מים לזיהוי ירי קצר טווח, תסייע בשלב ראשון לזהות ירי שעד היום חמק מאיתנו. התקנו ופרשנו בתקופה האחרונה מערכות ביישובים שונים בעוטף וביצענו בהן ניסויים באש חיה בתהליך מואץ. היא תהפוך בקרוב למבצעית ותספק הגנה טובה יותר לכל העוטף".

במקביל, בפיקוד דרום השלימו לגבש את התכנית להקמת מכשול סביב עזה - שעלותה מוערכת במאות מיליוני שקלים. המכשול הקרקעי, שיהיה דומה לגדר עם מצרים, יאובזר באמצעים טכנולוגים רבים אשר יקטינו את הסיכוי לחדירה לישראל. הצבא ממתין לאישור סופי של התקציב לשלב הראשון של התכנית.

ירי פצמ"רים מרצועת עזה אל המועצה האזורית אשכול. רויטרס
בית שנפגע באשכול מפצצת מרגמה ב"צוק איתן"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully