וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין ישקול מחדש סגירת התיק; "פיקדה מקווה שהצדק ייצא לאור"

יהושע בריינר ודנה ירקצי

6.9.2015 / 17:53

לאחר שעשרות בני אדם מחו אמש מחוץ לביתו של היועמ"ש, הוא הודיע כי יבחן שוב את סגירת התיק מחוסר עניין לציבור, נגד השוטר שצולם מכה את החייל ממוצא אתיופי. עורך דינו של החייל: "פיקדה נפגע מהנימוק"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בתיעוד של השוטר מכה את פיקדה, לפני כארבעה חודשים)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע היום (ראשון) כי ישקול מחדש את סגירת התיק נגד השוטר שצולם מכה את החייל דמאס פיקדה – כך נמסר ממשרד המשפטים. הודעתו של וינשטיין מגיעה בעקבות ההפגנה שהתכנסה אתמול מחוץ לביתו בהרצליה, שם עשרות בני אדם מחו לאחר שפורסם מסמך סגירת התיק, לפיו הוא נסגר בגלל "חוסר עניין לציבור", בעוד בפועל המקרה הצית את מחאת יוצאי אתיופיה.

על פי הודעת המשרד, וינשטיין הודיע לעורך הדין של פיקדה, אייל אבולפיה, בפגישה שהתקיימה ביניהם בחודש יוני כי הוא מוכן לשקול מחדש את סגירת התיק אולם עליו להעביר לידיו עיקרי טיעון באופן מסודר על מנת שיוכל לדון בעניין. לטענת וינשטיין, טרם הועברה אליו פנייה מסודרת בעניין.

עוד בנושא:
"מנותק מהשטח": עשרות יוצאי אתיופיה מחו מחוץ לביתו של וינשטיין
ח"כ נגוסה לוואלה!NEWS: להקים ועדה לבדיקת התנהלות מח"ש
לאחר סגירת התיק נגד השוטר המכה: מחאת יוצאי אתיופיה מתחדשת

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
התיק ייפתח מחדש? וינשטיין/נועם מושקוביץ

עו"ד אבולפיה מסר בשם פיקדה, שלא יכול להתראיין משום שהוא משרת בצה"ל, כי "מדובר בהחלטה מבורכת, שכן הטענה כי התיק נסגר מחוסר עניין לציבור היא טענה חסרת כל בסיס". הוא הוסיף: "מלבד העובדה שבכל אירוע של אלימות שוטר יש עניין לציבור, וכך קבעו גם בתי המשפט במקרים רבים, הרי שכאן קיים עניין אף מוגבר לציבור לאור נסיבות המקרה, לאור פרץ הגזענות ולאור העובדה שמדובר בחייל לובש מדי צה"ל. אין לי ספק שהיועץ המשפטי לממשלה בסופו של הליך ישנה את החלטתו ויחליט על העמדת השוטר לדין וטענותיו של השוטר ישמרו לו בשלב הטיעונים לעונש".

הוא הוסיף, כי פרסום המסמך הנוגע לסגירת התיק פגע בפיקדה, אולם כעת הוא מקווה שהצדק יצא לאור. "דמאס שמע על הודעתו של ויינשטיין והביע תקווה כי ייתכן והצדק יצא לאור", אמר. "כשנודע לו על הנימוק הרגיש עלבון ופגיעה גם בשל היותו אזרח ישראלי בכלל וחייל צה"ל בפרט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך לפיו התיק נסגר "מחוסר עניין לציבור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כנראה שהמחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) וגם היועץ המשפטי מנותקים מהשטח, אחרת קשה להסביר את נימוקי סגירת התיק מחוסר עניין לציבור", אמרה אתמול בהפגנה חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה. "יוצאי אתיופיה יצאו לרחובות באלפים כדי להשמיע זעקה אמיתית ומציאות עגומה איתה אנחנו מתמודדים, ובהינף יד ומבלי לתת את הדעת לכאב ולמציאות של הקהילה, העדיפו לסגור את התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully