וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר הבריטי: הפתרון למשבר המהגרים - מאבק בדאעש ואסד

5.9.2015 / 18:20

ג'ורג' אוסבורן אמר כי בריטניה מחויבת להציע מקלט לנרדפים מתוקף מעמדה כמדינה שמרבה לקלוט מהגרים. לצד זאת, הבהיר כי יש לוודא שקיימים די משאבים לכך. הונגריה תציב כוחות בגבול עם סרביה כדי למנוע כניסת מהגרים: "נשתלט על הגבול"

צילום:רוייטרס, עריכה: רון וקנין

פתרון משבר המהגרים באירופה כרוך בהתמודדות עם משטר אסד ועם מחבלי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך אמר היום (שבת) שר האוצר של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן. אוסבורן התייחס למחויבות של בריטניה, בתור מדינה שקולטת אליה מהגרים ופליטים רבים, לפתרון המשבר. "ברור לחלוטין שאנחנו זקוקים לתכנית מקיפה ברחבי אירופה, אנחנו חייבים להציע מקלט לנרדפים", אמר בצאתו מכינוס של פורום G20, שבו משתתפים שרי אוצר ונגידי בנקים מהאיחוד האירופי ומ-19 מדינות חזקות כלכלית.

מהגרים בתחנת הרכבת בבודפשט, ספוטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בתחנת הרכבת בבודפשט/רויטרס

לדבריו, על מנת לפתור את המשבר יש לפנות אל השורש שלו, שנמצא בסוריה. "צריך להתמודד עם שורש הבעיה, שהוא הממשל האכזרי של בשאר אסד בסוריה והטרוריסטים של ארגון 'המדינה האיסלאמית'", אמר. "צריך תכנית נרחבת כדי ליצור סוריה יציבה ושקטה יותר. זה שינוי ענק, כמובן, אבל כי אפשר פשוט לתת למשבר להחריף. אנחנו חייבים להתמודד עם זה".

לצד המחויבות שאוסבורן מציין, הוא הבהיר כי יש לוודא שלמדינה הקולטת יש די משאבים על מנת לטפל במשבר כל עוד הוא מתרחש. "צריך לוודא שיש מספיק סיוע שנכנס למחנות הפליטים בגבולות המדינה וצריך להביס את הארגונים שמנצלים את מצוקתם של המהגרים וסוחרים בהם, מכנסים את חייהם ואף הורגים אותם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ובינתיים: הונגריה מנסה לסגור שעריה, אוסטריה מסייעת למהגרים

בעוד אוסבורן דיבר על המחויבות למשבר, הונגריה הודיעה היום על הצבת כוחות ביטחון בגבול עם סרביה על מנת למנוע כניסת פליטים, אם הפרלמנט יאשר זאת. "אנו נשתלט על הגבול צעד אחר צעד", אמר ראש הממשלה ויקטור אורבן. "אנו נשלח את המשטרה ואת הצבא אם הפרלמנט יאשר זאת. זה לא 150 אלף מהגרים שבאים, זה לא 500 אלף, זה מיליון, ואז עשרות מיליונים, מפני שאספקת המהגרים היא אינסופית".

פליטים מהגרים סורים באירופה משבר הפליטים באירופה. רויטרס
כ-2,200 מהגרים עלו על רכבות מאוסטריה לגרמניה/רויטרס

בניגוד לדבריו של אורבן, שרת הפנים של אוסטריה, ג'ואנה מיקל-לייטנר, אמרה היום כי "המשטרה שלנו לא תשתמש בכח כדי להדוף את האנשים, המשפחות והילדים הללו", בהתייחסה לפליטים. הדברים נאמרו לאחר שהודיעה כי כ-6,500 מהגרים הגיעו לאוסטריה ביממה האחרונה מהונגריה, מאז שזו החלה להסיע אותם באוטובוסים לאזור הגבול. לדבריה, כ-2,200 מתוכם כבר בדרכם לגרמניה ברכבות על מנת לקבל מקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully