וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון הזוגות החד-מיניים על הפקידה ההומופובית בקנטאקי

קים דייוויס, פקידת רישום אוכלוסין אמריקנית, עומדת במרכזה של סערה חברתית בארה"ב. סירובה להנפיק רישיונות נישואים להומואים ולסביות "בשם אלוהים" הוביל אותה למעצר, אולם עורכי דינה מבטיחים להיאבק: "היא לא תתקפל"

צילום:רוייטרס, עריכה: רון וקנין

לפחות שלושה זוגות חד-מיניים מבלים את סוף השבוע האחרון בתכנון חתונתם, לאחר שסוף סוף קיבלו את רישיונות הנישואים שביקשו לפני חודשים ונדחו על ידי מזכירת המשרד לרישום אוכלוסין במדינת קנטאקי שבארצות הברית. זו טענה כי נישואי גאים הם "חטא", ושהדבר מנוגד למצפונה הדתי-נוצרי.

המזכירה, קים דייוויס, סירבה להנפיק אישורי נישואים לזוגות חד-מיניים, בניגוד לקביעת בית המשפט העליון במדינה. דייוויס טענה שעשתה זאת מתוקף אמונתה הדתית ואף הורתה לעובדיה להתנגד לרישום. בעקבות כך, דייוויס נכלאה בבידוד בבית המעצר של מחוז קרטר.

עוד בוואלה! NEWS
גרמניה: מסכימים לקבל פליטים - ללא הגבלה
ללוחם שחיסל עשרות מחבלים יש ביקורת, וכדאי להקשיב לה
יאיר לפיד: "כראש ממשלה לא אהסס לאשר תקיפה באיראן"

קים דייוויס, מזכירת המשרד לרישום אוכלוסין בקנטאקי שמסרבת לרשום זוגות חד-מיניים לנישואים. רויטרס
מסרבת לחזור בה. קים דייוויס/רויטרס

הפרשה שמסעירה את ארצות הברית רחוקה מלהסתיים. דייוויס נפגשה ביום שישי עם עורכי דינה בבית המעצר והודיעה כי "היא לא מתכוונת להפר את צו מצפונה, או לבגוד באלוהים". בעלה, ג'ו, אמר שאשתו "תישאר במעצר כמה זמן שיידרש". עורכי דינה של דייוויס הצהירו כי "היא לא עתידה להתפטר מעבודתה ולא להקריב את מצפונה".

השופט המחוזי דוייוד באנינג החליט שלא לשחרר את דייוויס ממעצר, עד שלא תסכים לציית לחוקי המדינה. עורכי דינה טענו מנגד שהדרך היחידה שמקובלת על מרשתם היא לשנות את חוקי מדינת קנטאקי, כך שתעודות הנישואים לא יונפקו על ידי פקידי המחוז. בנוסף, הם טענו כי הרישיונות שהונפקו לזוגות חד מיניים מרגע כליאתה של דייוויס אינם חוקיים.

אלא שהמחוקקים המקומיים לא ידונו בנושא עד חודש ינואר. כמו כן המושל הדמוקרטי של קנטאקי, סטיב בישיר, סירב לכנס ישיבה מיוחדת בנושא - מכיוון שלטענתו מדובר בבזבוז כספי ציבור; מה שאומר שדייוויס עלולה להישאר כלואה עד שהרשות המחוקקת במדינה תוכל לשנות את החוק בתחילת השנה הבאה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קים דייוויס, מזכירת המשרד לרישום אוכלוסין בקנטאקי שמסרבת לרשום זוגות חד-מיניים לנישואים. רויטרס
דייוויס במעצר/רויטרס

תומכיה של דייוויס קוראים לה שלא לסגת מעמדתה. אחד מהם, המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, מייק האקבי, הצהיר שהוא מתכנן להיפגש איתה בבית המעצר בשלישי הקרוב. כמו כן, אורגנו עצרות תמיכה בה ואזרחים קראו במהלכן: "שחררו את קים דייוויס" מול בית המעצר בו היא עצורה.

זוגות הומוסקסואלים שהגיעו לבית המשפט המחוזי אתמול אמרו לתקשורת המקומית שעם זאת שהם עצובים על כך שדייוויס נמצאת במעצר, הם נחושים שלא לתת לה להרוס את חגיגות הנישואים שלהם.

בחודש יוני האחרון נרשמה מהפכה בארצות הברית כשבית המשפט העליון במדינה החליט כי נישואים חד-מיניים הם חוקיים על פי החוקה. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה, נכנסה לתוקף בכל 50 המדינות של ארצות הברית. בכך הפך בית המשפט העליון החלטה בעניין ב-14 מדינות שונות, שם היה איסור על נישואים של הומואים ולסביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully