וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "התקציב פוליטי, ההסכמים הקואליציוניים מושחתים"

יו"ר יש עתיד מתח ביקורת על תקציב המדינה שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת. הוא הבהיר שוב שבכוונתו להחליף את נתניהו, וטען כי "על ראש הממשלה לבוא לציבור ולומר 'כשלתי'"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו וכחלון מודיעים על הורדת המע"מ ועל אופי התקציב)

יושב ראש מפלגת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר היום (שבת) שהממשלה הנוכחית לא תאריך ימים ושהוא מאמין שיתקיימו בחירות בישראל כבר בנובמבר 2016. "הודעתי שיש עתיד תתמודד על תפקיד מפלגת השלטון בבחירות הבאות ואני הולך לרוץ לתפקיד ראש הממשלה, אם אבחר או לא – זאת תהיה החלטת הציבור", אמר לפיד באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. "אנחנו גדולים יותר מש"ס, מהבית היהודי וכולנו, ברור לציבור הבוחרים שאנחנו כאן כדי להישאר". כשנשאל בנוגע לאפשרות שיידרש להכריע על תקיפה צבאית באיראן בתור ראש ממשלה השיב: "אני בשל להיות ראש ממשלה. אם אידרש לכך, אשלח את טייסי חיל האוויר לתקוף באיראן".

הוא התייחס לתקציב המדינה לשנים 2015-2016, שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת, וגם לתוכנית הורדת המע"מ של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. "אני מברך על הורדת המע"מ, אבל חשוב לומר שעשו את זה עכשיו בכדי להסתיר את העובדה שנבנה תקציב פוליטי לגמרי", אמר לפיד. לדבריו, כאשר כיהן כשר האוצר היו עשרה מיליארד שקלים שיועדו לבריאות, לרווחה ולחינוך – אולם כעת אלה הועברו לבית היהודי, ליהדות התורה ולש"ס. "נעשו הסכמים קואליציוניים מושחתים במקום להשקיע את הכסף באזרחים. כבר עכשיו יש בור תקציבי לשנת 2017 והם לא באמת מתכוונים לטפל בזה".

קריאה נוספת:
גרמניה: אין הגבלה על מספר הפליטים שנסכים לקבל
ללוחם שחיסל עשרות מחבלים יש ביקורת, וכדאי להקשיב לה

הוא הקדיש חלק מדבריו גם למאמציו הלא-מוצלחים של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את אישור הסכם הגרעין עם איראן בקונגרס האמריקני, לאחר שהנשיא ברק אובמה השיג את הרוב הדרוש להעברתו ב-17 בספטמבר. "נתניהו צריך להתייצב מול אזרחי ולומר 'כשלתי'", אמר לפיד והוסיף: "הוא ניהל קמפיין אגרסיבי וכושל. נתניהו פגע בביטחון מדינת ישראל והפך לפרסונה נון-גרטה בבית הלבן".

בליכוד מיהרו להגיב לדברים אלה ואמרו: "במקום לעסוק בהתקפות פוליטיות, ח"כ לפיד צריך להתייצב לצדו של ראש הממשלה, שהצליח לגייס את דעת הקהל האמריקנית נגד התוקפנות והטרור של איראן", נמסר. בנוסף טענו בליכוד כי דווקא ישנו רוב המתנגד להסכם בקונגרס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישמח להוסיף את אשכנזי למפלגתו. יאיר לפיד ב"שבת תרבות", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע היחסים הצוננים בין ירושלים והממשל בוושינגטון, המשיך לפיד ואמר כי "העולם הערבי מסתכל עלינו עכשיו ומבין שישראל וארצות הברית כבר לא הולכות יד ביד. אובמה ומחלקת המדינה לא מוכנים לדבר עם ישראל או לקיים איתנו דיון על הסכם הגרעין". כמו כן, לדברי לפיד: "כל זה קרה מפני שנתניהו ניהל את זה בצורה אגרסיבית ומדובר בכישלון אדיר".

לטענת לפיד, התנהלותו של ראש הממשלה החמירה את המצב במזרח התיכון: "המדיניות שלו לא נכונה, נוצרו לישראל סכנות שלא היו בעבר". לצד זאת, הוא צפוי לנסוע בקרוב לארצות הברית במטרה "לתקן את המשבר ביחסים", לטענתו. "הממשל באמריקה ניהל איתנו דיאלוג ביטחוני בעבר, היום הם לא סומכים עלינו".

בנוסף, לפיד התייחס לשיחות עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי: "אני מדבר עם כולם, זה תפקידי. אני מיודד עם גבי ומתייעץ איתו לא מעט בנושאים הביטחוניים". עוד הוסיף לפיד כי "בחלק מהשיחות בהן חשבו שדנו על פוליטיקה – היו בכלל על נושא הגרעין האיראני, על רצועת עזה ועל סבב המלחמה הבא". כמו כן, יו"ר יש עתיד לא שלל את האפשרות שאשכנזי יחבור למפלגתו: "אם בעיותיו המשפטיות של אשכנזי ייפתרו – נשמח לקבל אותו לשורותינו".

גבי אשכנזי. יותם רונן
אשכנזי/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully