וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מהגרים הגיעו באוטובוסים לגבול אוסטריה: "זה ניצחון"

המהגרים יצאו בשיירה שארגנו הרשויות בהונגריה, לאחר שאוסטריה וגרמניה נתנו את הסכמתן ואמרו כי יאפשרו להיכנס לשטחן. באוסטריה החלו להסיע פליטים מהגבול לבירה וינה. פליט סורי: "צריך לסלק את הונגריה מהאיחוד האירופי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כ-4,000 מהגרים הגיעו עד כה בשיירת אוטובוסים, שנסעו הלילה (שבת) והבוקר מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה. מפקד משטרת מחוז בורגנלנד שבאוסטריה, הגובלת בהונגריה, הוסיף כי המספר עוד צפוי להכפיל את עצמו.

"אני לא חושב שזה הסוף", אמר דובר משטרת מחוז בורגנלנד, הגובל בהונגריה. "המספר עוד יוכפל, אם לא יותר". לדבריו, כל חצי שעה יוצאת רכבת מאזור הגבול אל הבירה וינה, נוסף לכ-20 אוטובוסים שנוסעים הלוך ושוב ואוספים את המהגרים מהגבול עם הונגריה.

"הבעיה הגדולה ביותר שלנו היא שההונגרים לא מאפשרים לאוטובוסים שלנו להיכנס לשטחים ולקחת את הפליטים", אמר הבוקר מפקד המשטרה במחוז. "הצענו להם להביא את הפליטים ישירות לרכבות, או למחנה בצד האוסטרי, אבל הם פשוט מורידים אותם בצד ההונגרי וכולם צריכים ללכת בגשם".

לקריאה נוספת:
משבר הפליטים: באירופה רוצים גדר ביטחון כמו שיש בישראל
בין דאעש לגרמניה: כך הפכה הונגריה לדלת של המהגרים לאירופה
"לא עומדים בנטל": הונגריה תגרש משטחה מהגרי עבודה

בסוכנות הידיעות רויטרס תיארו את אלפי המהגרים יורדים מהאוטובוסים כשהם עטופים בשמיכות, סוחבים שקי שינה ורבים מהם נושאים את ילדיהם הקטנים, צועדים בגשם השוטף לעבר אוסטריה. כשהגיעו, קיבלו פירות ומים מעובדי הסיוע, שחלקם החזיקו שלטים שעליהם נכתב: "ברוכים הבאים".

"אנחנו שמחים, אנחנו נגיע לגרמניה", אמר מוחמד, מהגר סורי. חברו, שסירב להזדהות, התלונן על היחס שקיבלו הוא ושאר הפליטים מהרשויות בהונגריה, שעיכבו אותם במשך ימים מלהגיע למחוז חפצם ואילצו אותם לישון בתחנות הרכבת ובמרכזי הרישום. "הונגריה צריכה להיות מסולקת מהאיחוד האירופי. כזה יחס רע קיבלנו", אמר.

מאות מהגרים יצאו באוטובוסים מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה וגרמניה, 5 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים באוטובוסים בדרך לגבול אוסטריה, הלילה/רויטרס

אמש הודיעה הונגריה כי תעמיד אוטובוסים שיסיעו את המהגרים בשטחה לגבול עם אוסטריה. ראש הסגל של ראש ממשלת הונגריה, ג'נוס לזאר, אמר שכמאה אוטובוסים יאספו את אלפי המהגרים שנמצאים בתחנת הרכבת המרכזית בבודפשט וכן אלה שנמלטו ממנה לכיוון המדינה השכנה.

המהגרים השאירו נעליים, בגדים ומזרנים מאחוריהם בתחנות הרכבת בהונגריה. אחמד, מהגר מאפגניסטן, נותר ספקן כששמע על כך שהונגריה תסיע את המהגרים לאוסטריה ולגרמניה. "אם זה נכון, זהניצחון. אולי נוכל למצוא את הדרך (לגרמניה) עכשיו", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאות מהגרים יצאו באוטובוסים מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה וגרמניה, 5 בספטמבר 2015. רויטרס
פעוט על האוטובוס מהונגריה לאוסטריה/רויטרס

דובר במשרד הפנים של אוסטריה אמר מוקדם יותר הלילה כי הממשלה בארצו קיבלה הודעה על הסעת המהגרים. "אנחנו, יחד עם ארגוני זכויות אדם, מתכוננים להגעתם", הוסיף. בנוסף, הקנצלר האוסטרי, ורנר פיימן, הודיע שארצו וגרמניה יאפשרו למהגרים להיכנס לשטחן. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "בגלל מצב החירום הקיים כיום בגבול ההונגרי, אוסטריה וגרמניה מסכימות במקרה הזה לאפשר לפליטים להמשיך במסעם".

מאות מהגרים שהוחזקו במרכזי רישום בהונגריה נמלטו מהם אתמול. ברוזקה שבהונגריה, בסמוך לגבול עם סרביה, ברחו מאות, פרצו מחסום והתעמתו עם שוטרים. מוקדם יותר פרצה קבוצה של כ-300 מהגרים את המחסום במחנה, אבל המשטרה תפסה והחזירה את רובם. מתחנת רכבת בעיירה בישקרה שבמרכז המדינה נמלטו במהלך היום שתי קבוצות של מהגרים. במהלך המנוסה מהמשטרה נהרג מהגר פקיסטני.

מאות מהגרים יצאו באוטובוסים מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה וגרמניה, 5 בספטמבר 2015. רויטרס
המהגרים ירדו מהאוטובוסים בהונגריה וצעדו לעבר אוסטריה בגשם השוטף/רויטרס

בתוך כך, אתמול אישר הפרלמנט בהונגריה את שורת החוקים שנועדו להגביר את היכולת לעצור את זרם המהגרים למדינה. במסגרת החקיקה החדשה, למשטרה יינתנו סמכויות נרחבות יותר ומהגרים שיחצו את הגבול בצורה לא-חוקית עלולים להיכנס לכלא.

במקביל הודיעו שרי הפנים של צ'כיה וסלובקיה כי ישקלו להפעיל קו רכבת למהגרים מהונגריה לגרמניה, אם המדינות יסכימו על פתרון למשבר המהגרים. "אם גרמניה תקבל אליה ולא תשלח בחזרה פליטים סורים שרשומים במדינה אירופית כלשהי, אנחנו מוכנים לפתוח מסדרון רכבות", אמר שר הפנים הצ'כי בתום פגישה עם מקבילו הסלובקי, שמדינותיהם ממוקמות על קו הרכבת המרכזי שמחבר בין גרמניה להונגריה.

מאות מהגרים יצאו באוטובוסים מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה וגרמניה, 5 בספטמבר 2015. רויטרס
מאות מהגרים יצאו באוטובוסים מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה וגרמניה, 5 בספטמבר 2015/רויטרס

בימים אלו מקימה הונגריה גדר בגבולה הדרומי עם סרביה, משם נכנסים למדינה אלפי המהגרים, שרובם מגיעים מסוריה ומאפגניסטן. לפי החוקים החדשים, מי שיעבור את הגדר או יפגע בה יעבור עבירה פלילית. כמו כן, ניתן יהיה להגיש בקשות למקלט במעברי הגבול השונים. לפי התכנית, יוקמו אזורים מיוחדים שם ישהו המהגרים עד להחלטה בעניינם ואם בקשתם תידחה, הם יגורשו.

במהלך היום החלו לצעוד כאלף מהגרים מתחנת הרכבת בבירה בודפשט בכוונה להגיע לגרמניה. שלשום נפתחה התחנה לאחר יומיים שבהם הייתה סגורה, אך מהגרים הורדו בכוח מקרונות שעשו דרכם לאזור הגבול עם אוסטריה, שדרכה הם תכננו לעבור לגרמניה, לצורך רישומם.

(עדכון ראשון: 1:30)

מאות מהגרים יצאו באוטובוסים מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה וגרמניה, 5 בספטמבר 2015. רויטרס
מאות מהגרים יצאו באוטובוסים מבודפשט שבהונגריה לגבול אוסטריה וגרמניה, 5 בספטמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully