וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנערות מסעיף "סתימת הפיות": אקוניס מוותר על רשות השידור

בעקבות החלטתו של נתניהו לבטל את הסעיף שאוסר על עובדי הרשות להביע דעה, הודיע השר כי הוא מחזיר את סמכויותיו. "מאחל לך הצלחה בתור שר התקשורת", כתב אקוניס במכתב לראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן השר אופיר אקוניס מבקרים באזור דליפת הנפט בערבה, דצמבר. ישראל מרק סלם, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו אקוניס/מערכת וואלה! NEWS, ישראל מרק סלם

השר אופיר אקוניס הודיע אתמול (שישי) על החזרת סמכויותיו על רשות השידור לראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בעקבות החלטתו אתמול בבוקר של נתניהו לבטל את הסעיף שהועבר בחוק רשות השידור ולפיו ייאסר על העובדים להביע דעה.

ביום רביעי עבר החוק הנוגע להקמת תאגיד השידור הישראלי ובו סעיף אשר שייך למסמך נקדי מ-1972, הקובע כי עיתונאים יימנעו מ"חד צדדיות, ממשפט קדום, מהבעת דעה אישית, מתן ציונים והדבקת תגים, מהעלמת עובדות שלא על פי ערכן החדשותי". בעקבות אישור הסעיף השנוי במחלוקת קמה מחאה של עיתונאים רבים נגד הסעיף שזכה לשם "סעיף ההשתקה".

אתמול בצהריים הודיע נתניהו כי יפעל לביטול הסעיף, ולשכתו הודיעה כי הוא אינו מאמין שיש צורך לעגן תקנות אתיקה בחקיקה ראשית. בעקבות הצעד, שהפך את החלטתו של השר אקוניס, החליט מי שנחשב לאחד ממקורביו הבולטים ואף שימש בעבר כדוברו, להתפטר במפתיע מתפקידו כממונה על רשות השידור, ולהמשיך ולהחזיק בתפקיד שר המדע.

לקריאה נוספת:
סעיף "סתימת הפיות": נתניהו מתנער - אקוניס תוקף
הכתבים המדיניים לנתניהו: אסור לפגוע בחופש הביטוי

הפגנת עובדי רשות השידור. צילום: באדיבות עובדי רשות השידור, מערכת וואלה! NEWS
הסעיף גרם למחאה. הפגנה של עובדי רשות השידור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: באדיבות עובדי רשות השידור

"בשום שלב לא הייתה כוונת הסעיף להביע דעות בתכנית", כתב אקוניס במכתבו שפורסם לראשונה בחדשות 2. "כל מטרתו הייתה לחדד את כללי האתיקה בשידורי חדשות, וגם זאת בתקופת הביניים בלבד, עד החלת כללי אתיקה חדשים שייקבעו על ידי המועצה הציבורית של תאגיד השידור הישראלי".

עוד כתב השר המתפטר כי "אין ולא הייתה במטרות החוק כדי לסגור פיות - ההפך הוא הנכון. מטרתו היא לפתוח פיות ולתת הזדמנות שווה לציבורים גדולים בציבוריות הישראלית שמרגישים שהם מודרים מן השיח התקשורתי, הזדמנות אמיתית להשתלב בו".

אקוניס סיים את מכתבו בנימה צינית וכתב כי "עם סיום חקיקת החוק (...) ובחוסר הגיבוי המתבקש, אני מחזיר לך את הסמכויות והאחריות שהטלת עליי בענייני רשות השידור והרשות השנייה, ומאחל לך הצלחה בהמשך העיסוק בעניינים אלה בתפקידך כשר התקשורת".

(עדכון ראשון: 20:34)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתבו של השר אקוניס לראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully