וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהלך פתאומי": השר אריאל פנה במכתב חריף לנתניהו נגד הפחתת המסים

4.9.2015 / 14:00

יממה לאחר שבש"ס הביעו מורת רוח מהודעתם של נתניהו וכחלון על המהלך, פנה שר החקלאות לשניים במכתב, שהגיע לידי וואלה! NEWS, ובו טען שהוא תמה על החלטתם. לדבריו, המהלך "אינו עולה בקנה אחד עם הנתונים שהוצגו לחברי הממשלה בעת אישור התקציב"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

מגמת ההתנגדות להפחתת המסים, עליה הכריזו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, נמשכת: לאחר שאתמול תקפו בכירים בש"ס את הצעד, הבוקר (שישי) שיגר שר החקלאות אורי אריאל מכתב לנתניהו ולכחלון, וכתב: "הופתעתי לשמוע בכלי התקשורת על החלטתכם להפחית מסים באופן פתאומי". במכתב החריף, שעותק ממנו הועבר לידי וואלה! NEWS, כתב אריאל כי המהלך צפוי לעלות לקופת המדינה 6.5 מיליארד שקלים.

"הדבר אינו עולה בקנה אחד עם הנתונים שהוצגו בפני חברי הממשלה בעת הצגת אישור תקציב המדינה לשנים 2015 ו-2016, בו נדרשו משרדי הממשלה לבצע קיצוץ בשירות הניתן לאזרחים", כתה. הוא הוסיף כי "לאור האחריות התקציבית של שרי הממשלה, הסכמנו לביצוע 'פלאט' של 4% בתקציב משרדנו בכדי לעמוד ביעד הגרעון שהוצג על ידי האוצר. היום, לאחר הודעתכם, הרגשתי היא כי לא כל הנתונים הובאו בפני חברי הממשלה בעת אישור התקציב, והסכמתנו לפגוע בשירות הניתן לאזרחים במשרדנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי לא ניתן לדעת האם הוזלת המע"מ תסייע לצרכנים או שמא תישאר בכיסם של בעלי העסקים, ודרש להביא את הנושא לדיון בממשלה בהקדם. "לרבות פתיחת הדיון על הקיצוץ התקציבי במשרדי הממשלה לאור עודפי התקציב שנמצאו באופן פלא לאחר אישור התקציב בממשלה", כתב.

"יש על זה מחלוקת גדולה מאוד", אמר אתמול לוואלה! NEWS גורם בכיר בש"ס. "חילקו היום לציבור הטבה של חמישה מיליארד, אבל כל משפחה תהנה מזה רק בכמה שקלים בחודש. לא היה על זה דיון לא בממשלה ולא בציבור. רק לפני שבועיים עשו קיצוץ רוחבי ופתאום יש כסף".

לדבריו, ש"ס תתעקש על יישום ההבטחה שניתנה למפלגה - מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסייה, ופטור ממע"מ על חשמל ומים לארבעת העשירונים התחתונים. הוא הוסיף כי "שום דבר עוד לא נגמר". אתמול הודיעה הסיעה כי ללא יישום מלא בחקיקה של הטבת המס לשכבות החלשות, ש"ס לא תצביע בעד התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully