וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חילוץ התיירים שנכנסו בשוגג לחברון

4.9.2015 / 15:41

סרטון שהועלה לפייסבוק מתעד כיצד חילצו כוחות צה"ל את חמשת התיירים האמריקנים שנקלעו לשכונת ג'בל ג'והבר ושוכנו על ידי תושב מקומי. משטרת מחוז ש"י: "אירוע מורכב שטופל באופן מקצועי"

באדיבות בצלם, עורכת נועה לוי

מתנדבת פלסטינית של בצלם צילמה את רגעי החילוץ של חמשת התיירים שתעו בדרכם אתמול, נכנסו לשכונת ג'בל ג'והבר בחברון, ושוכנו בבית בכפר כדי שלא יותקפו.

החמישה, חרדים אזרחי ארצות הברית, הוצאו ממכוניתם בכוח. מאוחר יותר כלי הרכב הוצת. בסרטון, שהועלה היום (שישי) לפייסבוק, נראים חלק מהחיילים נראים מלווים את התיירים, וחלק אחר מאבטח את הציר. לאחר החילוץ מהבית, נראים הכוחות מוציאים את התיירים ומלווים אותם לכלי רכב משטרתיים ואמבולנסים בעוד החיילים האחרים מחפים עליהם. בסיומו של הסרטון כלי הרכב ובהם התיירים מצולמים יוצאים בשיירה בציר המאובטח.

תושב המקום, שהכניס את התיירים לביתו, המתין עמם עד להגעתם של כוחות החילוץ. אנשי משטרת מרחב חברון וכוח יס"מ של יהודה ושומרון, בסיוע צה"ל, הגיעו למקום וחילצו את התיירים. שניים מהם נפצעו באורח קל עד בינוני והועברו לקבלת טיפול רפואי.

לקריאה נוספת:
תיירים נכנסו בטעות לחברון - פלסטינים הציתו את מכוניתם
נעצר הלוחם החשוד שהכה עצור פלסטיני בעודו כפות
תקרית בגדה: לוחם ימ"מ נפצע בינוני בעת פעולה באזור ג'נין

פלסטינים הציתו מכוניתם של חמישה תיירים חרדים שתעו בדרך והגיעו לחברון, ספטמבר 2015. משה בוטביה, סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
המכונית שהוצתה/מערכת וואלה! NEWS, משה בוטביה, סוכנות תצפית

מהחקירה שפתחה משטרת ש"י לבדיקת נסיבות האירוע, עולה כי "האירוע טופל באופן מקצועי ומידי, תוך תיאום וסנכרון בין מוקדי המשטרה ומול כוחות צה"ל". נמסר כי "מדובר באירוע מורכב, בין היתר בשל מיקומו בשטח A המצוי באחריות צה"ל והתיאום הרב שנדרש על מנת להיכנס לשטח".

בנוגע לשיחת הטלפון שנותקה לאחר ההתקשרות למוקד, נמסק כי: "שיחות המוקד ובהן השיחה שהושמעה בכלי התקשורת נותקו מסיבה שאינה ידועה ובוודאי לא באופן יזום על ידי המוקדנים. יתרה מכך, בעת קיומה של השיחה שהושמעה ושיחות נוספות בעניין היה הטיפול באירוע כבר בעיצומו על ידי משטרת מחוז ש"י ולא היה בהן או בניתוקן, כדי להשפיע על הטיפול בו. בסיכומו של דבר חולצו התיירים בשלום על ידי כוחות המשטרה והצבא שהוזעקו למקום, הודות למאמץ המשולב, לתיאום בין המוקדים ולהיערכות המיידית והראויה של כל המעורבים".

פעיל הימין ברוך מרזל אמר בתגובה לאירוע: "ההידרדרות בחברון בחודשים האחרונים נובעת משינוי המדיניות בחברון המבוצעת על ידי מח"ט חברון בהנחיית שר הביטחון. מח"ט חברון מפנה את חזון דוד, נותן לשמאל הקיצוני לעשות פרובוקציות, מפנה עמדות של צה"ל ומפקיר דם יהודי והתוצאה היא תסכול וייאוש בקרב הנוער ביישוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully