וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוט שתמונתו זעזעה את העולם הובא למנוחות בסוריה

אביו של הילד הסורי בן השלוש שגופתו נשטפה לחוף הים בטורקיה קבר אותו בכובאני, לצד האם והאח בן החמש שנספו גם הם. "לא רוצה להמשיך במסע לאירופה", אמר האב בטרם החלה ההלוויה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(מהגרים, בהם פליטים סורים, צובאים על תחנת הרכבת בבודפשט)

איילן כורדי, הפעוט הסורי בן השלוש שנמצא מת בחוף הים בטורקיה ותמונתו זעזעה את העולם, הובא היום (שישי) למנוחות בכובאני שבצפון סוריה.

באסון נהרגו גם אשתו ובנו בן החמש של עבדאללה, שניסו לברוח מהעיר כובאני שבצפון סוריה, שם התקיימו בחודשים האחרונים קרבות עזים בין הכוחות המקומיים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שיירה של כלי רכב עם ארונות בני המשפחה חצתה היום את גבול טורקיה-סוריה והגיעה לכובאני.

אב המשפחה, עבדאללה כורדי, סורי ממוצא כורדי שהתגורר בטורקיה בשלוש השנים האחרונות וקודם לכן התגורר בדמשק, אמר היום כי אין לו כעת שום רצון להמשיך במסע לאירופה. האב, שדיבר מחוץ לחדר המתים לשם הובאו גופות בניו אמר: "אני רק רוצה לראות שוב את ילדיי בפעם האחרונה ולהישאר איתם לנצח".

לקריאה נוספת:
משבר הפליטים: באירופה רוצים גדר ביטחון כמו שיש בישראל
הונגריה מצביעה על עתיד המהגרים: "אנחנו הופכים למיעוט ביבשת"

עבדאללה כורדי, אביו של הפעוט הסורי שגופתו נסחפה לחופי טורקיה, ספטמבר 2015. AP
אב המשפחה עבדאללה כורדי, היום/AP

כורדי תיאר בריאיון לסוכנות אי-פי את מה שאירע על סיפון הסירה, שעליה היה עם משפחתו ושטה ליוון. הוא אמר שקפטן הסירה נתקף פאניקה בשל הגלים הגבוהים וקפץ לים, בעודו מותיר את כורדי על ההגהים. "לקחתי ההגה והתחלתי לנווט. הגלים היו גבוהים והסירה התהפכה. לקחתי את אשתי וילדיי בידיים ואז הבנתי שכולם מתים", סיפר. המשפחה הייתה חלק מ-12 בני אדם שנספו בטביעת הסירה. משטרת טורקיה עצרה חמישה מבריחים המעורבים ככל הנראה בטרגדיה.

בריאיון לסוכנות הידיעות "דואן", סיפר השבוע כורדי: "החזקתי את אשתי, אבל ילדיי החליקו". עבדאללה שחזר את רגעי האסון. "היה חשוך וכולם צרחו. אשתי והילדים לא שמעו אותי. ניסיתי לשחות לחוף – אבל לא מצאתי אותם. כשהגעתי לבית החולים גיליתי את רוע הגזירה", אמר.

איילן, ילד כורדי בן שלוש מסוריה, שטבע למוות בעת שניסה להגר עם משפחתו לאירופה וגופתו נמצאה על החוף בטורקיה, ספטמבר 2015. רויטרס
התמונה שהחרידה את העולם/רויטרס

סיפורו של איילן ממשיך להסעיר את העולם. אמש דווח בקנדה כי משפחת הילד ניסתה להצטרף לקרוביה במדינה אך ללא הועיל. אולם הרשויות בקנדה הכחישו כי קיבלו בקשת מקלט מהמשפחה.

החיפוש אחר פתרונות למשבר הפליטים באירופה העלה גם רעיונות יצירתיים. המיליארדר המצרי נג'יב סאויירס, שבבעלותו כמה חברות תקשורת, אמר אמש לערוץ "אל-ערביה" כי בכוונתו לרכוש אי מיוון או מאיטליה כדי ליישב בו פליטים סורים. לדבריו, הוא הזדעזע מתמונת הפעוט הסורי שנמשה אל החוף. הוא גם קרא לראשי הממשלות של שתי המידנות לדון עימו בנושא.

ארונות הקבורה של הפעוט הסורי שגופתו נסחפה לחופי טורקיה, אחיו ואמו, ספטמבר 2015. AP
ארונות בני המשפחה מובאים לכובאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully