וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה מצביעה על עתיד המהגרים: "אנחנו הופכים למיעוט ביבשת"

הפרלמנט ההונגרי יתכנס כדי להצביע אם להדק את האבטחה על הגבולות ואם להקים מחנות שהייה חדשים לפליטים. "אירופה מאוימת על ידי זרם בלתי פוסק של מהגרים", אמר ראש הממשלה. דיווח: משפחת הפעוט הסורי ביקשה בעבר מקלט מקנדה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

זרם הפליטים לאירופה הוא בלתי נגמר ואם האיחוד האירופי לא יגן על גבולותיו, עשרות מיליונים נוספים יגיעו – כך מזהיר הבוקר (שישי) ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בראיון לרדיו ציבורי. "המציאות היא שאירופה מאוימת על ידי זרם המוני של בני אדם, עשרות מיליונים נוספים יגיעו לאירופה", אמר. "עכשיו אנחנו מדברים על מאות אלפים אבל בשנה הבאה נדבר על מיליונים ואין לזה סוף", הוסיף. "פתאום אנחנו הופכים למיעוט ביבשת שלנו", התריע, והפציר באירופה "להפגין חוזק בשמירה על גבולותינו".

"הונגריה חייבת להגן על גבולותיה ולאכוף את חוקי האיחוד האירופי בנושא הגירה על המהגרים שהקימו מחנה בתחנת הרכבת המזרחית של בודפשט", המשיך אורבן בראיון לרדיו הציבורי. "אם אנחנו, ההונגרים, רוצים להמשיך לנוע בחופשיות עם אירופה, עלינו להגן על הגבולות שלנו". אורבן אמר כי המהגרים שבתחנה, שלא נרשמו בהונגריה, מעוניינים לעבור לגרמניה. אולם ההונגרים לא יכולים לאפשר להם לעבור בשל הסיכון שאוסטריה תסגור את גבולותיה. "לא נוכל לתת להם לצאת אם גרמניה תעניק להם ויזות", אמר.

לקריאה נוספת:
תחנת הרכבת בבודפשט נפתחה אחרי יומיים; מאות הסתערו על שעריה
משבר הפליטים: באירופה רוצים גדר ביטחון כמו שיש בישראל
"לא למחנה": הונגריה הורידה מהרכבת מהגרים בדרכם למערב

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, ספטמבר 2015. רויטרס
"זרם המהגרים אינסופי". ראש הממשלה הונגרי אורבן/רויטרס

חברי פרלמנט בהונגריה יצביעו מאוחר יותר היום אם להדק את האבטחה על הגבולות. הם גם יצביעו על הקמת מחנות שהייה חדשים למהגרים ואם המשבר במדינה מצריך הכרזה על מצב חירום. אתמול תיאר אורבן את המצב כ"בעיה גרמנית" משום גרמניה היא המדינה שאליה המהגרים "מעוניינים להגיע אליה".

בתוך כך, צפויים חברי הנציבות האירופית לנחות היום בקוס כדי לבחון את הקשיים שנגרמו מכמויות הפליטים והמהגרים שהגיעו לאי היווני. ז'אן אסלבורן, שר החוץ של לוקסמבורג המנהל את הדיונים של האיחוד האירופי בנושא, מתח אמש ביקורת על דבריו השנויים במחלוקת של אורבן. ראש הממשלה ההונגרי אמר אתמול שמשבר ההגירה מאיים על הנוצרים במדינה. "לעתים יש להתבייש בוויקטור אורבן".
נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק אמר כי יש לפזר לפחות 100 אלף פליטים בין מדינות האיחוד – עלייה חדה מהיעד המקורי של הנציבות האירופית שעמד על 40 אלף. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד אמרו כי הם מתכוונים להציג תכניות לפיזור הפליטים באיחוד האירופי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

קנדה: לא קיבלנו בקשת מקלט מהפעוט הסורי

שר החוץ הפולני גרגור שטניה הביע גם הוא חשש מהתגברות זרם הפליטים. "האיחוד האירופי חייב לטפל בסיבות שגורמות להגעת הפליטים ולא רק להתמקד על איך לפזרם בין המדינות האירופיות משום שאחרת אירופה תיאלץ להתמודד עם מיליוני מהגרים", אמר שטניה.

איילן, ילד כורדי בן שלוש מסוריה, שטבע למוות בעת שניסה להגר עם משפחתו לאירופה וגופתו נמצאה על החוף בטורקיה, ספטמבר 2015. רויטרס
משפחת הפעוט ביקשה מקלט בקנדה/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון צפוי להודיע על תכניותיו לאפשר כניסה של פליטים סורים נוספים למדינה כדי להקל על המשבר. קמרון, שאמר את הדברים בתגובה לתמונות של הפעוט הסורי שנמצא מת בחוף הים בטורקיה, אמור לבקר בספרד ובפורטוגל בסוף השבוע ולדון עם בין היתר על המשבר.

מהגרים בתחנת הרכבת בבודפשט, ספוטמבר 2015. רויטרס
מהגרים לנים מחוץ לתחנת הרכבת בבודפשט/רויטרס

סיפורו של איילן כורדי בן השלוש, שגופתו נשטפה לחוף הים, ממשיך להסעיר את העולם. אמש דווח בקנדה כי משפחת הילד ניסתה להצטרף לקרוביה במדינה אך ללא הועיל. אולם הרשויות בקנדה הכחישו כי קיבלו בקשת מקלט מהמשפחה.

החיפוש אחר פתרונות למשבר הפליטים באירופה העלה גם רעיונות יצירתיים. המיליארדר המצרי נג'יב סאויירס, שבבעלותו כמה חברות תקשורת, אמר אמש לערוץ "אל-ערביה" כי בכוונתו לרכוש אי מיוון או מאיטליה כדי ליישב בו פליטים סורים. לדבריו, הוא הזדעזע מתמונת הפעוט הסורי שנמשה אל החוף. הוא גם קרא לראשי הממשלות של שתי המידנות לדון עימו בנושא.

פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
"מיליונים יגיעו לאירופה"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully