וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו למען שחרור מנגיסטו: "מקרה הומניטרי"

4.9.2015 / 0:22

בני משפחתו וחבריו של הישראלי המוחזק בידי חמאס ברצועת עזה הפגינו שוב במחסום ארז, והפעם גם ניסו להעביר לו מכתב. "אמא משאירה לך את הדלת של הבית פתוחה, אולי לא לקחת מפתח איתך"

צילום: בני בן סימון. עריכה: ליאור קירנשר

עשרות בני אדם הפגינו אמש (חמישי) במחסום ארז למען שחרורו של אברהם מנגיסטו, המוחזק בידי חמאס ברצועת עזה זה שנה. "באנו היום להוכיח לחמאס שאברה בשבילם הוא נטל ולא נכס", אמר אילן מנגיסטו, אחיו של אברהם. "הפלסטינים לא יקבלו סיוע הומניטרי אם אברה לא ישוחרר באופן מידי", הוסיף ודרש שלא לאפשר ביקורי אסירים, כניסה לעבודה וטיפולים רפואיים לתושבי הרצועה כל עוד אחיו שבוי בידי חמאס.

המפגינים, בהם בני משפחתו של מנגיסטו, דרשו מהפלסטינים העוברים במחסום להפעיל לחץ על חמאס על מנת לשחררו באופן מידי, משום שמדובר לטענתם במקרה הומניטרי. גבריאל טגבו, חבר של המשפחה, אמר כי הם החליטו לפנות לפלסטינים באופן ישיר כדי שיבינו את מצבו של אברה. "כאנשים פשוטים וכמשפחה, אנחנו פונים מבחינה הומניטרית, מאזרח לאזרח, לשחרר את אברה", אמר טגבו. "הוא לא חייל, הוא בסך הכול בן אדם חולה שצריך את התרופות שלו, הוא לא שווה להם כלום, הם מחזיקים אותו סתם".

הפגנת תמיכה באברהם מנגיסטו, מחסום ארז . ספטמבר 2015. לירון מולדובן
"חמאס עושה עוול ומחזיק בשבי אדם לוקה בנפשו"/לירון מולדובן

קיום ההפגנה ביום חמישי אחר הצהריים אינו מקרי. לדברי טגבו, ביום זה פועלים פלסטינים רבים חוזרים למשפחותיהם ברצועת עזה, "הם יכולים לצאת ולהיכנס חופשי, ואברה לא יכול, הוא לא חופשי כמוהם", אמר. "אני מקווה שהם יעבירו את המסר הלאה לחמאס". אחיו אילן הוסיף: "באנו שוב כדי לומר שחמאס עושה עוול ומחזיק בשבי אדם לוקה בנפשו. לא יתכן שישראל תיתן את כל הזכויות ההומניטריות על חשבון משלם המסים, ולא קיבלנו בתמורה כלום. אנחנו אפילו לא יודעים מה המצב הבריאותי שלו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנת תמיכה באברהם מנגיסטו, מחסום ארז . ספטמבר 2015. לירון מולדובן
"מתגעגעים להומור שלך, לחיוך שלך"/לירון מולדובן

באותה הזדמנות, ניסתה המשפחה להעביר לבנה מכתב שבו הם הביעו את געגועיהם העזים. "אברה היקר שלנו, אנחנו מתגעגעים אליך, מתגעגעים להומור שלך, לחיוך שלך", כתבה המשפחה. "אנחנו חושבים עליך כל דקה. אתה חסר בבית. אבא ואמא מדברים עליך כל היום, לפעמים הם גם מדברים אליך, חושבים כל רגע מה עובר עליך, איך אתה מרגיש? אם מטפלים בך, אם אתה אוכל, שותה, אם אתה מקבל יחס ראוי? אנחנו בטוחים שאתה מתגעגע אלינו, שאתה חושב עלינו. אנחנו רוצים שתדע ותזכור שאנחנו אוהבים אותך ומחכים שתחזור הביתה. אמא משאירה לך את הדלת של הבית פתוחה תמיד, אולי לא לקחת מפתח איתך".

(עדכון ראשון: 22:05)

הפגנת תמיכה באברהם מנגיסטו, מחסום ארז . ספטמבר 2015. לירון מולדובן
הפגנת תמיכה באברהם מנגיסטו, מחסום ארז . ספטמבר 2015/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully