וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הגז: נתניהו מגייס רוב להעביר לידיו את סמכויותיו של דרעי

3.9.2015 / 16:30

ראש הממשלה יעלה הצעה מחודשת בכנסת כבר ביום שני ולפיה המנדט של שר הכלכלה יופקע, דבר שסולל את הדרך לתמיכתו של כחלון. נתניהו יכרוך את "ששינסקי 2" ואת הקמת רשות החשמל יחד עם המתווה במטרה להפעיל לחץ על הקואליציה

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו בישיבת הממשלה: להאיץ את אישור המתווה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגייס רוב על מנת להעביר את מתווה הגז ביום שני הקרוב במליאת הכנסת. זאת, לאחר שאמש (רביעי) בחצות הונח המתווה על שולחן הכנסת. לפי ההצעה המחודשת של נתניהו, תצביע הכנסת על מתווה הגז ועל סעיף נוסף שיקבע כי סמכויותיו של שר הכלכלה דרעי בהתאם לסעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים יועברו לראש הממשלה.

מדובר בסעיף הקובע כי שר הכלכלה יוכל להפקיע מידי הממונה על ההגבלים העסקיים את ההחלטה בנוגע למונופול הגז. דרעי סירב בשבוע שעבר לחתום על הסעיף ולכן הדבר טרם עלה לכנסת. כעת, אם אכן הסמכות תעבור לנתניהו, ייתכן שהמהלך יזכה לתמיכה. גורמים בש"ס אמרו לוואלה! NEWS כי יסכימו לתמוך בשני הסעיפים כשיובאו להצבעה.

בנוסף לכך, מהלך זה סולל למעשה את הדרך לתמיכה של שר האוצר כחלון בהצבעה, משום שכך מי שיקבל את ההחלטות בנוגע לגז הוא ראש הממשלה ולא מליאת הממשלה. עם זאת, גם אם כחלון יודיע שיסכים לתמוך בפתרון היצירתי שהגה נתניהו, הרי שעדיין יהיה מדובר בהצבעה שתקום או תיפול על חודו של קול, שכן בנוגע לסעיף הנוגע להעברת הסמכויות, לא מובטחת לנתניהו תמיכת חברי סיעת ישראל ביתנו מהאופוזיציה. כזכור, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי יתמוך במתווה הגז, אך הצהיר כי לא יסכים לתמוך בהעברת הסמכויות ונימק זאת בכך שעל הממשלה לפתור את בעיותיה הפרוצדורליות בעצמה.

לקריאה נוספת:
כיצד ההצבעה על מתווה הגז תשפיע על מעמד הקואליציה?
"שקרן, אין לך בושה": צפו במתנגדת למתווה הגז תוקפת את שטייניץ
תיעוד: שתיים ממובילות מאבק הגז עוכבו לחקירה בהפגנה בבירה

מליאת הכנסת, 06.05.2015. טלי מאייר
מליאת הכנסת, 06.05.2015/טלי מאייר

במקביל, דווח היום לראשונה בערוץ הכנסת כי יחד עם מתווה הגז ועם העברת הסמכויות, יבקש נתניהו לכרוך גם את חוק "ששינסקי 2" ואת הקמתה של רשות החשמל, דבר שיאלץ את כל השותפות לתמוך בחבילת החוקים שיביא ראש הממשלה.

גורמים בסביבת נתניהו אישרו שלא לייחוס כי אכן זו כוונתו של ראש הממשלה. עם זאת, בקואליציה היו מי שהדגישו כי הרוב למהלך עדיין לא הובטח, ולכן טרם ברור בשלב זה אם ההצבעה אכן תתקיים בראשית השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully