וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא למחנה": הונגריה הורידה מהרכבת מהגרים בדרכם למערב

המשטרה הורידה פליטים שיצאו מתחנת הרכבת בבודפשט, שנפתחה אחרי יומיים, כדי לרשום את הגעתם למדינה. חלקם התעמתו עם שוטרים, נשכבו על פסי הרכבת וצעקו: "גרמניה, גרמניה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לאחר שתחנת הרכבת המרכזית בבודפשט נפתחה הבוקר (חמישי) אחרי יומיים והתאפשרה כניסתם של מאות מהגרים, רבים מהם הורדו מהקרונות בסמוך לגבול עם אוסטריה כדי לרשום אותם במרכז רישום. חלקם קפצו מהרכבת במהלך הנסיעה וברחו מהמשטרה. הרכבות לווינה ולגרמניה, לשם מועדות פניהם של אלפי המהגרים שנכנסים לשטחה של הונגריה בצורה בלתי-חוקית, בוטלו, אולם הקווים הפנימיים לעיירות הגבול במערב הורשו לעזוב את התחנה.

המהומה פרצה כשהרכבת שהייתה בדרכה מערבה נעצרה 35 קילומטרים מבודפשט, בעיירה בישקה. מהגרים רבים סירבו להישמע להוראות המשטרה, כשחלקם אף נשכבו על פסי הרכבת. אחרים נאבקו עם השוטרים וניסו לעלות בחזרה לקרונות. אלו שסירבו לרדת מהרכבת הכו בחלונות וצעקו "לא למחנה, לא למחנה" ו"גרמניה, גרמניה". לפי תקנות האיחוד האירופי, האחריות לבחינת זכאותם של מבקשי מקלט מוטלת על המדינה הראשונה שאליהם הם מגיעים. רבים מאלו שמגיעים להונגריה מסרבים להירשם שם, במטרה להמשיך במסעם למדינות המערב העשירות יותר. במטרה להמשיך במסעם למדינות המערב העשירות יותר.

מהגרים בהונגריה, ספטמבר 2015. רויטרס
משפחה על פסי הרכבת, לאחר שהורדו מהקרנות, היום/רויטרס

במקביל, הפרלמנט ההונגרי דן בשורת חוקים להקשחת חוקי ההגירה שלטענת מפלגת השלטון הלאומנית תצמצם את ההגירה הבלתי-חוקית דרך מעברי הגבול עד ל"אפס". בין היתר, לפי החקיקה החדשה, יוקמו אזורים שבהם יוחזקו מהגרים בגבול הדרומי עם סרביה, שם מקימים בימים אלו גדר גבול בגובה של שלושה מטרים וחצי.

ראש הממשלה ויקטור אורבן טען היום כי המהגרים מאיימים על שורשיה הנוצריים של היבשת ועל הממשלות לשלוט על גבולותיהן לפני שהן יכולות להחליט כמה מבקשי מקלט הן יכולות לקבל. הוא טען כי מדובר ב"בעיה גרמנית", מאחר שרוב המהגרים עושים את דרכם לכלכלה הגדולה ביותר באירופה.

"אנחנו, ההונגרים, חיים בפחד, תושבי אירופה חיים בפחד, משום שהם רואים את המנהיגים האירופים, בהם ראשי ממשלה, שלא מסוגלים לשלוט במצב", אמר אורבן לאחר פגישה עם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בבריסל. "הגעתי לכאן כדי להודיע לנשיא שעשינו כל דבר אפשרי כדי לשמור על התקנות. הצגנו שורת חוקים חדשה בפרלמנט ההונגרי והקמנו מחסום פיזי וכל אלו יכולים ליצור מצב חדש בהונגריה ובאירופה מה-15 בספטמבר. יש לנו עכשיו שבוע להכנות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בתחנת הרכבת בבודפשט, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully