וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ניצחון אובמה: "רוב מוחץ של האמריקנים רואה באיראן איום כמונו"

3.9.2015 / 13:54

ראש הממשלה התייחס להצלחת הנשיא האמריקני להגיע לתמיכתם של 34 סנאטורים ובכך לסכל את היוזמה להפלת הסכם הגרעין. "איראן היא האויבת של ארה"ב ולהבנה הזאת יש השלכות חשובות לביטחוננו"

צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) להצלחתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה להשיג את מספר הסנאטורים הדרוש כדי לסכל את האפשרות שהרפובליקנים יוכלו לעקוף את הווטו שיטיל, במקרה שהקונגרס ידחה את הסכם הגרעין עם איראן. לדברי נתניהו, "רוב מוחץ של הציבור האמריקני רואה עין בעין איתנו את הסכנה מאיראן".

"חשוב להגיע לדעת הקהל האמריקנית בעובדה שאיראן היא האויבת של ארצות הברית", אמר. "היא מכריזה על זה באופן גלוי וישראל היא בעלת הברית של ארצות הברית. להבנה הזאת יש השלכות חשובות לביטחוננו להמשך. רוב מוחץ של הציבור האמריקני רואה עין בעין איתנו את הסכנה מאיראן".

לקריאה נוספת
בכירים בלובי הפרו-ישראלי: נאום נתניהו בקונגרס סייע לאובמה
ניצחון לאובמה: כשל הסיכוי להפלת הסכם הגרעין בקונגרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם בבית הלבן בוושינגטון, אוקטובר 2010. AP
נתניהו ואובמה/AP

אתמול הודיעה הסנאטורית ברברה מיקולסקי ממדינת מרילנד על תמיכתה בהסכם הגרעין שנחתם בין איראן ושש המעצמות. בכך נכשל גם למעשה המאמץ שהוביל ראש הממשלה להפיל את ההסכם, מאבק שסיכוייו להצליח היו קלושים בלבד מלכתחילה.

גורם מדיני ישראלי אמר אמש כי ראש הממשלה הבהיר לפני נאומו בקונגרס בחודש מרץ שחובתו היא להציג את דאגותיה של ישראל באשר להסכם עם איראן, לעם האמריקני ולנציגיו. לדברי הגורם, "רוב מוצק בציבור האמריקני ובקונגרס מסכים עם עמדה זו. ככל שההתנגדות להסכם עם איראן תהיה גדולה יותר, כך ישתקף הדבר במדיניות האמריקנית כלפי ישראל והאזור בהמשך. הברית בין ארצות הברית לישראל איתנה ולראש הממשלה אין ספק ששתי המדינות ימשיכו לעבוד ביחד כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים מולנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי, הצהרת הסכם הגרעין, ווינה, 14 ביולי 2015. רויטרס
"ללא ההסכם הזה, זמן הפריצה התקצר". קרי/רויטרס

לאחר ההישג שאליו הגיע ממשל אובמה, נשא שר החוץ האמריקני ג'ון קרי דברים במסיבת עיתונאים מיוחדת בפילדלפיה. קרי הדגיש שוב כי ההסכם שהושג ביולי האחרון הוא הדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן נשק גרעיני וחזר על מחויבות ארה"ב לישראל. "מבחינה דיפלומטית, תמיכתנו לישראל נשארה איתנה. ההסכם יספק את הערבויות לכך שאיראן לא פועלת לפצצה גרעינית". לדבריו, מבקרי ההסכם לא הציגו אף חלופה הגיונית. בנאומו ניסה קרי להפריך את "המיתוסים" שמשמיעים מתנגדי ההסכם.

"ללא ההסכם, לאיראן היו כמה דרכים להגיע לפצצה גרעינית. אך עם ההסכם - דרכים אלה סגורות בפני האיראנים", אמר קרי. "הפקחים של סבא"א יוכלו ללכת להגיע לכל מקום שאליו יובילו ראיות שיגיעו לידיהם. לא יהיה מתקן - מוכרז או לא מוכרז - שלא יהיה מחוץ לתחום של הסוכנות", הוסיף.

קרי המשיך בהפרכות טיעוני מתנגדי ההסכם ואמר כי "ללא ההסכם הזה, זמן הפריצה התקצר. עם ההסכם, הצנטריפוגות יופחתו, כמות האורניום תקטן ללא פחות מ-300 ק"ג ל-15 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully