וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אצמצם פערים": אקוניס נכנס רשמית לתפקיד שר המדע והחלל

3.9.2015 / 12:47

השר מונה לתפקיד באופן רשמי בטקס במשרד המדע, והחליף את קודמו בתפקיד, דני דנון, שמונה להיות שגריר ישראל באו"ם. השבוע נחשף בוואלה! NEWS כי בעקבות הלגלוג לו זכה קודמו בתפקיד מבקש אקוניס להשמיט משם המשרד את "החלל"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

השר אופיר אקוניס מונה היום (חמישי) לתפקיד שר המדע, הטכנולוגיה והחלל בטקס שהתקיים במשרד המדע, והחליף את דני דנון, שסיים את התפקיד לאחר שמונה להיות שגריר ישראל באו"ם. "באתי לעבוד קשה למען כל אזרחי המדינה, כפי שפעלתי גם במקומות אחרים", אמר אקוניס בטקס הרשמי. "נכונה לנו עבודה רבה ומאתגרת: נקדם ונעודד חדשנות טכנולוגית בישראל כדי להעצים את המובילות של ישראל בתחום. אנחנו חייבים לוודא שקטר הצמיחה של ישראל – המדע וההייטק – ימשיך לדהור ולשווק אפיקים מוכרים וחדשים".

אקוניס הוסיף כי ישתדל לצמצם את הפערים החברתיים בישראל ולהנגיש את עולם המדע והדיגיטל לכלל האוכלוסיות. "אני מאמין גדול ביזמות וחדשנות כדרך לצמצום פערים חברתיים", אמר. "משמעות צמצום פער דיגיטלי היא צמצום פער חברתי. נמשיך להנגיש מדע וטכנולוגיה לצעירים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, להעצים נשים ולקרב אוכלוסיות שאינן קרובות למדע כגון חרדים וערבים. המשימה העיקרית שלנו היא שגם בעתיד מדענים ישראלים יגיעו להישגים ברמה בין-לאומית ולפרס נובל".

אופיר אקוניס נכנס לתפקיד שר המדע, ספטמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אקוניס בטקס הכניסה לתפקיד/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ביום שני השבוע אישרה הממשלה את מינויו של אקוניס לתפקיד, ומיד לאחר מכן ביקש השר הנכנס לשנות את שם המשרד. לוואלה! NEWS נודע כי בעקבות הלגלוג לו זכה קודמו בתפקיד, דני דנון, מבקש אקוניס לשנות את שם המשרד כך שייקרא "משרד המדע והטכנולוגיה", ולהשמיט ממנו את "החלל". ההחלטה טעונה את אישור הממשלה והסכמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עם תום המשא ומתן הקואליציוני מינה נתניהו את דנון, כיום השגריר המיועד לאו"ם, לשר המדע, הטכנולוגיה והחלל. שמו של המשרד אמנם נקבע כך בתקופתו של השר הקודם, יעקב פרי מיש עתיד, אולם אז המהלך לא זכה להתעניינות מיוחדת. עם מינויו של דנון, החלו לצוץ ברשתות החברתיות שורה של ממים ויראליים ששמו את השר ואת משרדו ללעג, והציגו בין היתר את השר דאז כאסטרונאוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully