וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תצמצם את צבאה ב-300 אלף חיילים תוך שנתיים

3.9.2015 / 12:03

במצעד צבאי לציון 70 שנה לתום מלחמת העולם השנייה, הכריז הנשיא שי ג'ינפינג על התכנית, שבמסגרתה ישודרגו חילות האוויר והים. במפגן הוצגו גם כלי נשק חדישים, בהם אחד שמסוגל להרוס נושאות מטוסים

מצעד צבאי בבייג'ינג לציון 70 לניצחון של סין על יפן במלחמת העולם השנייה, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
טילים בליסטיים שהוצגו במצעד הצבאי, היום/רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג הכריז היום (חמישי) במהלך המצעד הצבאי לציון 70 שנה לניצחון על יפן בסוף מלחמת העולם השנייה כי הוא יקצץ את מספר החיילים המשרתים בצבא ב-300 אלף. באירוע, שאותו החרימו רוב מנהיגי המערב, הודיע שי על במה בכיכר טיינמאן בבייג'ינג על קיצוץ של 13% מגודלו של אחד הצבאות הגדולים ביותר בעולם, שמונה כ-2.3 מיליון איש. משרד ההגנה ציין כי הרפורמה תתבצע עד 2017.

במסגרת התכנית יעברו חילות האוויר והים של סין שדרוג לנוכח תפקידם ההולך וגדל בים סין הדרומי, שם מצויה בייג'ינג במחלוקת עם שכנותיה. מאז שנות ה-80 צמצמה סין שלוש פעמים את מספר החיילים המשרתים בכוחותיה.

מצעד צבאי בבייג'ינג לציון 70 לניצחון של סין על יפן במלחמת העולם השנייה, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
מצעד צבאי בבייג'ינג לציון 70 לניצחון של סין על יפן במלחמת העולם השנייה, 3 בספטמבר 2015/רויטרס

"דעות קדומות ואפליה, שנאה ומלחמה יכולים לגרום לאסון ולכאב", אמר שי. "סין תמיד תלך בדרך של פיתוח בדרכי שלום". בהמשך הנשיא סקר את טורי החיילים כשהוא חולף על פניהם בלימוזינה שחורה. כ-12 אלף חיילים, רובם סינים אך גם ממדינות אחרות כמו רוסיה, צעדו בשדרת שנגן, כשהם מובלים על ידי וטרנים ממלחמת העולם השנייה שהוסעו בכלי רכב.

כמו כן, בהמשך הוצגו טילים בליסטיים, טנקים ומשוריינים, רבים מהם לא נראו מעולם בציבור. מטוסי קרב ומפציצים מתקדמים חגו בשמיים וערכו מפגן אווירי שנמשך כשעה וחצי. בין כלי הנשק החדשים שנחשפו היה טיל בליסטי נגד ספינות – "דונגפנג 21D" – שלפי הדיווחים יכול להרוס נושאת מטוסים בפגיעה אחת. נוסף על כך הוצגו טילים בליסטיים אחרים לטווחים ארוכים, בהם אחד שמכונה "מחסל גואם", המתייחס לבסיס האמריקני באי שבאוקיינוס השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully