וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 הורשעו בחברות בארגון פשע באילת; "עד המדינה שיקר"

3.9.2015 / 0:53

העבריין אילן בן שטרית, שעמד בראש הארגון, ושבעה נוספים הורשעו בשורה של עבירות, ובהן ניסיונות רצח. סנגור אחד המורשעים: עד המדינה סתר את עצמו. בית המשפט: העד אינו צדיק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אתמול (רביעי) את אילן בן שטרית, שעמד בראש ארגון פשיעה גדול באילת, ואת יניב מלול ואורן אלמקייס בשורה של עבירות חמורות הכוללות ניסיונות רצח, קשירת קשר לפשע, סחיטות באיומים, ניהול בתי הימורים ועבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. בנוסף, הרשיע בית המשפט חמישה עבריינים נוספים בעבירות שונות. אולם עורך הדין של אחד הנאשמים טוען כי עד המדינה, שעל עדותו מבוססת הכרעת הדין, שיקר וסתר את עצמו.

"הכרעת הדין מבוססת כולה על עדות עד המדינה. לטעמנו, עד המדינה שיקר וסתר עצמו ברוב גרסתו. אני סבור שבערעור הכרעת הדין הזו תשתנה", אמר עורך דין עמית ויצמן, שמייצג את אחד הנאשמים בתיק. השופטים, שנתנו אמון בעד המדינה, ציינו כי מדובר באדם בעייתי. "ברור כי עד המדינה אינו צדיק צח כשלג", נכתב בפסק הדין, "אך עדיין ניתן לתת בעדותו אמון לנוכח הראיות המסייעות".

לקריאה נוספת:
רצח על קוצו של ו'
החקירה שלא הפילה את "הבורר מירושלים": האזינו להקלטות
מלך הקזינו וגובה החובות: כך פעל העבריין מיכאל מור

בית המשפט המחוזי שבבאר שבע הרשיע שמונה אנשים בחברות בארגון פשע, ספטמבר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
הנאשמים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

הרכב השופטים בראשות ברוך אזולאי, נתן זלוצ'ובר ויעל רז לוי, קבע כי חברי הארגון פעלו בדרך של סחיטות, גביית דמי חסות והלבנת הון. "העבירות בוצעו לביסוס המוניטין של הארגון ויצירת הרתעה. איש לא ערער על מעמדו של הארגון בעיר אילת". על כך טענו הסנגורים כי בעיר אילת "כולם מכירים את כולם" ושהנאשמים הם קבוצה של חברים עבריינים לכל היותר.

בתגובה לטענות הסנגורים מסרה פרקליטות מחוז דרום כי בית המשפט קיבל את עמדת התביעה והרשיע היום את שמונת הנאשמים בעבירות חמורות. לפי הפרקליטות, מדובר בארגון פשיעה שפעל בעיר אילת כחמש שנים עד למעצרם של הנאשמים בשנת 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילן בן שטרית בחקירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרקליטות מסרה עוד כי הנאשמים היו שותפים לפעילותו וקידומו של הארגון, כלכלו את הארגון באמצעות הפעלת בתי הימורים ומתן הלוואות בריבית קצוצה בעסק של המרת מט"ח באילת ובמסגרת הארגון, נקטו מעשי אלימות וניסו לרצוח את מי שעמד בדרכם. מדובר בתיק מורכב, שנחקר על ידי היאחב"ל ויחידת יהלום של רשות המסים, התנהל במשך שלוש שנים ובמסגרתו העידו מאות עדים מטעם התביעה וההגנה.

עוד נאמר כי חשיפת הארגון התאפשרה בזכות הפעלת עד המדינה, שהשתייך בעבר לארגון, החליט לעזוב את עולם הפשע ולסייע למערכת אכיפת החוק בלחימה בארגוני פשיעה ובית המשפט נתן אמון בעדותו.

(עדכון ראשון: 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully