וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מרגיעה: שדה הגז החדש לא ישנה את התוכניות לייבוא מישראל

שר הנפט המצרי שריף איסמאעיל אמר כי למרות גילוי שדה הגז הטבעי העצום מול חופי המדינה, ימשיכו החברות הפועלות במצרים במגעים לייבוא גז מהשותפות במאגרים הישראליים. עם זאת, ההחלטה עודנה בידי החברות

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

שר הנפט המצרי, שריף איסמאעיל, אמר היום (רביעי) כי גילוי שדה הגז הטבעי החדש בחופי מצרים לא יפגע בתוכניות של ארצו לייבא גז מישראל. בדברים לסוכנות הידיעות רויטרס, הסביר השר כי למרות החששות שעלו בישראל, המגעים המתנהלים במגזר הפרטי בין חברות מצריות לחברות בישראל ובקפריסין לא ייפסקו. "המגעים וההסכמים הראשוניים שנחתמו עדיין בתוקף", הרגיע איסמאעיל.

ביום ראשון האחרון הודיעה חברת האנרגיה האיטלקית ENI כי גילתה שדה גז "עצום" במימיה העמוקים של מצרים, וכי מדובר בתגלית הגדולה אי פעם במצרים, בים התיכון, ואולי אף אחת התגליות הגדולות מעולם. מהחברה נמסר כי השדה חולש על מאה קילומטרים רבועים ועשוי להכיל 30 טריליון רגל מעוקבים של גז נקי, אשר לאחר פיתוח מלא של השדה יוכלו לענות על הביקוש המצרי לגז טבעי "למשך עשורים".

באופן טבעי, התגלית הובילה לחשש בישראל מכך שהחברות הפועלות במצרים, אשר חתמו מזכרי הבנות לייבוא גז מהחברות השותפות במאגרי "תמר" ו"לוויתן" - יחזרו בהן מההבנות. בשל מכך, צנחו ביום שני מניותיהן של השותפות במאגרים בכ-4.5 מיליארד שקלים.

עוד בנושא זה:
חברה איטלקית: גילינו את שדה הגז העצום ביותר במזרח התיכון
בשורה או איום אנרגטי: איך תשפיע עלינו תגלית הגז במצרים?
תגלית הגז במצרים מסעירה את ישראל: "מי שיחתום על המתווה - חמדן"

אסדת גז. Creative Commons
התגלית לא תשנה את כוונת מצרים לייבא גז. אסדת גז בים התיכון/Creative Commons

למרות דבריו המרגיעים של השר המצרי, חברות האנרגיה המערביות הפועלות במצרים הם אלו שיחליטו אם להמשיך כרגיל בתוכניותיהן לייבוא גז מישראל, או שגילוי השדה החדש משנה את המשוואה מבחינתן. בכל מקרה הבהיר איסמאעיל שהחברות הפועלות במצרים יזדקקו לאישור הממשלה המצרית כדי לייבא גז מישראל.

כמו כן, אמר איסמאעיל כי זרימת הגז מהשדה החדש צפויה להתחיל ב-2018, ומצרים צפויה להפיק ממנו בין 2.5 ל-3 מיליארד רגל מעוקב של גז ביום. לדבריו, הגז לא מיועד לייצוא, גם לא מחלקה של החברה האיטלקית, העומד על 35% מהשדה. "השוק המקומי הוא מעל הכל, צריך לדאוג לצרכים שלו", אמר השר. בעבר הכריז איסמאעיל כי המטרה של מצרים היא להיות מסוגלת להסתמך על גז מקומי בלבד עד שנת 2020. "סביר מאוד להניח כי הגילוי החדש ימשוך חברות בינלאומיות נוספות לעבוד באזור", סיכם איסמאעיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למצרים אין כוונה לייצא גז מהשדה החדש. שר הנפט המצרי שריף איסמאעיל/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • w00t

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully