וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: שני שוטרים בטקסס ירו למוות בצעיר מטווח קרוב

גרג ואסקז ורוברט סאנצ'ז, שמשמשים סגני שריף, הוזעקו ביום שישי האחרון לדירה בגין תלונה על אלימות. שני סרטונים שצולמו על ידי שכן תיעדו אותם יורים באדם ללא חולצה המרים את ידיו למעלה

צילום: צילום חובבים ברשת, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בטקסס הודיעו הלילה (רביעי) כי הן בוחנות שני סרטוני וידאו שצולמו במכשירי סלולר ומתעדים שוטרים המשמשים סגני שריף יורים והורגים אדם בטקסס. הסרטונים צולמו ביום שישי האחרון במחוז בקסר, סן אנטוניו.

ערוץ טלוויזיה בסן אנטוניו העלה את אחד הסרטונים באורך ארבע דקות, שמראה ירי מטווח קרוב של גרג ואסקז ורוברט סאנצ'ז לעבר אדם בשם גילברט פלורס, שנראה בתמונות ללא חולצה כשהוא מרים לפחות יד אחת למעלה. לא ניתן לשמוע מה אמרו השוטרים ופלורס.

הסרטון הנוסף נאסר לפרסום על ידי המשטרה. פרקליט המחוז, עורך הדין ניקולאס להוד, התייחס לסרטון המצונזר כשאמר לרשת CNN: "הווידאו מספק מבט טוב יותר כדי להעריך מה שהתרחש. הצילום נעשה על ידי שכן והוא קרוב יותר ומזווית טובה יותר. ווידאו השני הוא מטריד, אבל לפני שמגיעים למסקנות, ניקח את הזמן שלנו לאסוף את כל הראיות".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: חמוש דקר 2 בני אדם, ירה בשוטר והתבצר במרכול בלואיזיאנה
תיעוד קשה לצפייה: היורה צילם את עצמו במהלך הרצח בווירג'יניה
הטבח בקולורדו: חבר המושבעים גזר מאסר עולם על "הג'וקר"

שוטרים יורים למוות באדם שמרים את ידיו, טקסס, ארצות הברית, 2 בספטמבר 2015. יוטיוב, צילום מסך
שניה לפני הירי: פלורס מרים לפחות יד אחת למעלה/צילום מסך, יוטיוב

ממשרד השריף של המחוז נמסר שפלורס החזיק בידו סכין והתנגד למעצר כשהשוטרים התקרבו אליו. להרוג היו עבירות קודמות, לרבות תקיפה חמורה, הסגת גבול ושוד. הן התרחשו בין 2003-1999.

תקרית זו מגיע לאחר שהמשטרה בארצות הברית נמצאת זו תקופה ארוכה תחת ביקורת ציבורית נרחבת על שימוש מופרז בכוח. בשנה האחרונה אירעו כמה תקריות הרג של אנשים על ידי שוטרים, עניין שגרם להגברת המתח בקהילות שבהן השוטרים פועלים ומשרתים, בעיקר בקרב מיעוטים. במשטרת מחוז בקסר אף דיווחו על איומים ברצח שקיבלו שוטרים בעקבות הפצת הסרטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים יורים למוות באדם שמרים את ידיו, טקסס, ארצות הברית, 2 בספטמבר 2015. יוטיוב, צילום מסך
להרוג היו עבירות קודמות. זמן קצר לאחר הירי הקטלני של השוטרים/צילום מסך, יוטיוב

השוטרים הגיעו לזירת הירי לאחר שקיבלו תלונה על אלימות בביתו של פלורס. לטענת המשטרה, לובשי המדים מצאו בבית אישה ותינוק שנראו פצועים, כולל חתך בראש שממנו סבלה האישה. עוד טוענת המשטרה כי השוטרים השתמשו באקדח הלם, אולם ללא הצלחה.

המצולמים משרתים במשטרה זה יותר מעשר שנים. הם לא לבשו מצלמות גוף, שהפכו לאמצעי נדרש בארצות הברית, במטרה לבחון פעילויות שוטרים בזירות פשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully