וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת תאילנד: מתקרבים לפענוח הפיגוע בבנגקוק

2.9.2015 / 13:15

טביעות אצבע של החשוד שנעצר אתמול בגבול תאילנד-קמבודיה תואמות את אלה שנמצאו על חומר נפץ בדירה עליה פשטה המשטרה. החשוד דובר טורקית וכנראה משתייך לקהילה האויגורית. סגן מפקד המשטרה: "השלמנו 70% מהחקירה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

משטרת תאילנד אישרה הבוקר (רביעי) שטביעות האצבע שנלקחו מהחשוד שנעצר אתמול בגבול תאילנד עם קמבודיה, תואמות את טביעות האצבע שנמצאו על בקבוק שהכיל חומר נפץ. הבקבוק הוא בין הממצאים שנאספו במהלך פשיטה בשבת על דירה בפרברי בנגקוק, במהלכה נעצר החשוד הראשון בקשר לפיגוע במקדש אראוואן בבנגקוק חודש שעבר, בו נהרגו 20 בני אדם ויותר מ-120 נפצעו.

שני החשודים נחקרים בידי כוחות הביטחון התאילנדים שמנסים לגבש נגדם כתבי אישום. דובר המשטרה פראווט תאבורנסירי אמר ש"האדם שנעצר אתמול בגבול עם קמבודיה הוא חשוב לחקירה וקשור לרשת האנשים שעומדת מאחורי הפיגוע". הוא הוסיף שהרשויות נמצאות עדיין בעיצומו של מבדקי DNA נוספים, והחקירה נמשכת בניסיון למצוא אנשים נוספים שחשודים בקשר לרשת שעומדת, לפי החשד, מאחורי הפיגוע.

לקריאה נוספת:
המשטרה בתאילנד: עצרנו חשוד מרכזי בביצוע המתקפה בבנגקוק
הפיצוץ בבנגקוק: המשטרה העניקה את הפרס על מעצר החשוד - לעצמה
הפיצוץ בתאילנד: לפחות 10 אנשים מעורבים; "לא טרור בינלאומי"

משטרת תאילנד מחפשת אחר חשודים נוספים בפיצוץ בבנגקוק, 31 באוגוסט 2015. רויטרס
ממצאים מהדירה בפרברי בנגקוק/רויטרס

המשטרה כבר פשטה על שתי דירות בפרברי בקבוק בהן נמצאו הרבה חומרי נפץ מסוגים שונים ו-200 דרכונים, 11 מתוכם דרכונים טורקים מזויפים. "יתכן שהחשוד הביא את הפצצה מהדירה לזירת הפשע", אמר פראווט.

בתוך כך, סגן מפקד משטרת תאילנד צ'קטיפ צ'ייצ'ינדה מסר כי החשוד הוא דובר טורקית, והוסיף: "התקדמנו מאוד בחקירה והשלמנו כ-70 אחוז ממנה".

אף אדם או ארגון לא קיבל אחריות לפיגוע הקטלני ביותר של אדם אחד בתולדות תאילנד, אך הרשויות חושדות שמדובר בגורמים אויגורים – מיעוט מוסלמי ממוצא טורקמני שחי בדרום המדינה ונמצא בעימות וביחסים מתוחים מול כוחות הביטחון והרשויות של תאילנד. העימות החריף ביולי האחרון כש-109 אויגורים גורשו לסין, בה הם נרדפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully