וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות מקרקעי ישראל: ראש מועצת ג'דיידה-מכר פלש לאדמות מדינה

4.9.2015 / 11:01

ברשות טוענים כי מוחמד שאמי ושני בניו פלשו לאדמות ציבוריות בסמוך לביתו של ראש המועצה, ואף הגישו תלונה במשטרה. שאמי בתגובה: "אין נגדי תלונה, יש תלונה נגד אחד מבניי וזה לא מעניין אותי"

תיעוד של פלישה לאדמות שבה מואשמת ג'דיידה-מכר.. רשות מקרקעי ישראל,
השטח שאליו פלשו, לכאורה, ראש מועצת ג'דיידה-מכר ובניו/רשות מקרקעי ישראל

אמנם רשות מקרקעי ישראל התלוננה בעבר פעמים רבות על פלישה לשטחיה, אולם מדובר הפעם "במקרה נדיר", לדברי מנהל חטיבת הקרקע ברשות - לטענתם, ראש מועצת ג'דיידה-מכר פלש יחד עם בניו לאדמות בקרבות ביתו. על פי טענות הרשות, פקחיה איתרו לאחרונה תחילתה של בניה בלתי-חוקית על אדמות מדינה בשטח שבו התיישבו מוחמד שאמי ושניים מבניו. כעת, הוגשה תלונה במשטרת עכו נגדם בגין הסגת גבול - עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

ברשות הסבירו כי השטח מיועד לשיווק לטובת הקמתן של כמה יחידות דיור לתושבי הכפר, וכי הפלישה אליו מעכבת את הבנייה. "זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו חושדים כי ראש רשות או אנשי ציבור אחרים פלשו לשטח ציבורי, אבל אין ספק שזה מקרה נדיר", אמר ישראל סקופ, מנהל חטיבת שמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. "הגשנו למשטרה תלונה על הסגת גבול לשטח שנמצא מול ביתו של ראש המועצה, כשלמיטב ידיעתנו הוא ובניו הקימו במקום יסודות ומשטח בטון. לאחר הגשת התלונה הבחינו הפקחים בכך שיסודות המבנה כוסו בחול ועפר במטרה להסתיר את הבנייה, אך הם נמצאים בשטח ומונעים את שיווק הקרקע במכרז חוקי לתושבי הכפר".

ברשות אמנם טוענים כי הוגשה תלונה במשטרה על הסגת גבול נגד השלושה במשטרת עכו הסמוכה, אולם מפקד התחנה, סגן-ניצב קובי קרני, אמר כי בשלב זה נרשמה תלונה אחת בלבד נגד אחד מבניו.

עוד בוואלה! NEWS:
ההצבעה על הסכם הגרעין: אובמה זקוק רק לעוד סנאטור אחד
מקורבו של שר החינוך זכה לקדם קמפיין של המשרד
המבחן הגדול של הממשלה: הבוקר - ההצבעה על תקציב המדינה בכנסת

אישור על הגשת תלונה במשטרה נגד ראש מועצת ג'דיידה-מכר בגין הסגת גבול. רשות מקרקעי ישראל,
התלונה שהוגשה במשטרה בגין הסגת גבול/רשות מקרקעי ישראל

מדובר בשטח של 400 מ"ר, אשר נועד לבנייה של שלוש עד ארבע יחידות מגורים. פקחי הרשות נערכים בימים אלה לפנות את המבנה של שאמי ובניו לכאורה, ולהגיש תביעות כספיות נגד הפולשים בדרישה להחזיר לקופת המדינה את עלויות הפינוי.

"למוחמד שאמי ובניו יש עדיין את האפשרות לפנות את השטח בעצמם ובכך להימנע מהליך פינוי שעלול להיות טראומטי למשפחה, ואף להימנע מתביעות כספיות ופליליות", מסר ערן ליבנה, מנהל מחוז שמירה צפון ברשות מקרקעי ישראל. "לפולשים אין בקרקע כל זכות והמדינה לא הרשתה לו להשתמש בקרקע או לבנות עליה. הפלישה שביצעו מעכבת את שיווק הקרקע במכרז לבנייה למגורים לתושבי הכפר, מדובר במעשה חמור. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לשמור על הקרקעות הציבוריות, שאינן הפקר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ראש המועצה בתגובה: לא אחראי על מעשי ילדיי

בשיחה עם וואלה! NEWS הכחיש ראש המועצה שאמי את המיוחס לו וטען כי בניו הם אנשים מבוגרים האחראים למעשיהם. "אין נגדי תלונה במשטרה, יש תלונה נגד אחד מבניי וזה לא מעניין אותי. הילדים שלי הם אנשים מבוגרים והם אחראים למעשיהם. אני אחראי רק על עצמי", אמר. "אני גר בחלקה הפרטית שלי ששייכת לי בטאבו. יש לי בית בן ארבע קומות ולא אכפת לי מאחרים, אני לא אחראי על אף אחד". שאמי הכחיש כי הוא גר בסמוך לשטח הציבורי המדובר ואמר כי בין ביתו לבין השטח הציבורי מפריד כביש ראשי.

"בני הוא אב לחמישה ילדים ואין לו איפה לגור. הוא הגיש בקשה לפני מספר שנים לרכוש קרקע ועד עכשיו לא נתנו לו שטח", הוסיף. "ראיתי שהוא התחיל לבנות ואמרתי לו שיעצור, והוא באמת עצר. השטח הזה מיועד לבניית שתי יחידות דיור והבנים שלי הגישו בקשה לרכוש את שני המגרשים. הם עומדים לקנות את המגרש ואמרתי לבן שלי שיחכה עם הבנייה עד שהוא יגמור את תהליך הרכישה".

"אני לא מבין מה הפקח של רשות מקרקעי ישראל רוצה ממנו", סיכם. "המגרש הזה הוא על השם שלו, זה רק עניין של ניירת. אני לא יודע שום דבר על כיסוי יסודות ומשטח בטון בחול, אבל אני יודע שכבר היום הוא הולך למשרדי רשות מקרקעי ישראל כדי להשלים את תהליך רכישת המגרש כחייל משוחרר".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully