וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 ילדים בכיתה: "שבנט יפסיק את אחיזת העיניים"

1.9.2015 / 22:28

בפתח תקווה יש שני בתי ספר שלא מימשו את הרפורמה של שר החינוך להפחתת הצפיפות בכיתות. "אין כיתות נוספות בבית הספר, וכרגע אין פתרון לבעיה. נראה שהילדים שלנו יישארו סרדינים"

צלם: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

שנת הלימודים נפתחה היום (שלישי) בצל ההכרזה של שר החינוך נפתלי בנט על הרפורמה במספר התלמידים בכיתות. אלא שעל אף ההצהרות, לא כל בתי הספר הספיקו לממש את השינוי ולהפחית את הצפיפות. לפעמים, הסיבה הפשוטה היא שאין אפשרות להוסיף כיתות לימוד.

כך זה במקרה של בית הספר "נתן יונתן" בפתח תקווה, שם התחילו היום ארבע כיתות א', כשבכל אחת מהן 38 תלמידים. הצעתו של משרד החינוך לפתוח כיתה נוספת אחרי חג סוכות נתקלה בהתנגדות ההורים, שטענו כי הם אינם מעוניינים להעביר את ילדיהם כיתה לאחר שאלה כבר יכירו חברים ויתרגלו למורה. "אפילו המורות אמרו שזה מספר תלמידים גדול מידי ללמד", אמר לירון גרינברג, אביו של עדו שעלה היום לכיתה א' בבית הספר. "כרגע אין פתרון. נראה שהילדים שלנו יישארו סרדינים עד כיתה ו'. אולי בחטיבה נקבל פתרון".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הצלצול הראשון: 2.2 מיליון תלמידים פותחים את שנת הלימודים
בעלי הגן נטשו - והורי הילדים התגייסו לפתוח אותו בזמן
"נעשה לו את המוות": שוטרים בתיכון של "המורה השמאלן" מרמת גן

בפתח תקווה כועסים על בנט: "שיפסיק את אחיזת העיניים". דוד קורן
בית הספר "נתן יונתן" בפתח תקווה/דוד קורן

סיגל ראובן, שבנה התחיל אף הוא היום את הלימודים בבית הספר, סיפרה כי ההורים אמנם ציפו לכל היותר 34 תלמידים בכיתה כמו שהוכרז ברפורמה, אולם נכונו לגלות שזה לא מה שקרה בפועל. "המצב בבית הספר לא מאפשר לעמוד ברפורמה. בכיתה של הבן שלי ובכיתות האחרות יש 38 תלמידים. יש צפיפות נוראית לא רק בכיתות אלא גם במסדרונות ובחצר", אמרה. לדבריה, נוכח הצפיפות נאלצו לעשות את טקס פתיחת השנה פעמיים. לדבריה, בית הספר היה מיועד להכיל במקור רק 18 כיתות, וכיום יש בו כבר 25 כיתות, ולפיכך ציינה: "אין שום אופציה מבחינת שטח בית הספר להגיע ל-26 כיתות". כדי לפתוח כיתת לימוד חדשה, עלתה על הפרק האפשרות לסגור כיתות ספח שמיועדת לפעילות העשרה מחוץ לשיעור הרגיל. "כשנוותר על כיתה נוספת, גם את שעות הרוחב שאנו אמורים לקבל לא נוכל ליישם". היא סיפרה שבנה חווה את הצפיפות על בשרו. "כמעט מחצו אותו בטקס. ממש היינו צריכים לחלץ אותו מבין כל הילדים כדי שיוכל להגיע בבטחה לכיתה".

גם יו"ר ועדת ההורים בפתח תקווה, אלי מור, התייחס לצפיפות החמורה בבית הספר. "המוסד אחד משני בתי הספר בעיר שלא הצליחו ליישם את רפורמת בנט. הצפיפות נוראית והמחיר כבד מאוד. זה לא החינוך שפיללנו אליו", אמר. הוא הבהיר שהוא בעד הרפורמה, אבל הלין על כך שהיא לא עוגנה בחקיקה. "זאת ועוד, זה נעשה בתזמון בעייתי, ללא ליווי צמוד, לא בניית בתי ספר, ללא הכשרת מורים – וזה מעיד על כך שזה לא רציני בכלל. כל הרפורמה לא תחזיק בלי חקיקה, לכן פנינו גם לבג"ץ כי שום ממשלה אחרי לא תקיים את זה בלי שזה יהיה בחוק. אנו מצפים שאחיזת העיניים של בנט תיפסק, כי זה לא רק בפתח תקווה. כולנו נשלם את המחיר על הצפיפות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully