וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הלקאה פומבית באפגניסטן לגבר ואישה שהורשעו בניאוף

1.9.2015 / 17:29

הזוג נענש לעיני קהל של גברים במערב המדינה. השיטה הייתה נפוצה תחת משטר טליבאן, אולם הממשלה המערבית בקאבול אינה אוכפת את ההלכה האיסלאמית ומתנגדת לעונשים אלו. "ילמד את האחרים לקח"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גבר ואישה אפגנים שהורשעו בניאוף הולקו אתמול (שני) מאה פעמים בפני קהל במערב המדינה שצילם את העונש שהוטל עליהם. הלקאות והוצאות להורג פומביות היו נפוצות תחת משטר טליבאן, שאכף את חוקי ההלכה האיסלאמית בנוקשות במהלך חמש שנות שלטונו, שהחלה ב-1996 והסתיימו ב-2001, עם פלישת ארצות הברית בעקבות פיגועי 11 בספטמבר.

בסרטון, שצולם במחוז גור, נראית אישה לבושה בכיסוי גוף מלא – בורקה – לצדו של גבר, כשאת שניהם מלקה בשוט מעור אדם חבוש טורבאן וברקע גברים שצפו באירוע. השניים כרעו במהלך ביצוע העונש ולא הוציאו הגה מפיהם. ממשלת המחוז גיבתה את העונש שהוטל על השניים. "הם היו ביחסים לפני זמן רב, אך נעצרו בתחילת החודש", מסר דובר מטעם המחוז. "העונש שלהם מתבסס על חוק השריעה וילמד את האחרים לקח".

הממשלה המרכזית בקאבול הנתמכת על ידי המערב אינה אוכפת את חוקי השריעה ולרוב מגנה מקרים דומים, במיוחד באזורים שנשלטים על ידי טליבאן. מוקדם יותר החודש נעצרו חמישה בני אדם בצפון המדינה לאחר שהכו גבר ואת בתו בשל שוד שביצעו. בחודש מאי, אישה הוכתה למוות בבירה קאבול על ידי המון זועם לאחר שהואשמה לשווא בשריפת ספר קוראן. חלק מהמעורבים בפרשה שגרמה לזעזוע בעולם נכלאו, אולם עונש מוות שהוטל על חלקם הומתק בערעור שהגישו.

עוד ידיעות על אפגניסטן
טרור באפגניסטן: עשרות הרוגים ופצועים בגל מתקפות רצחני בבירה
מנהיג טליבאן החדש: "להמשיך בג'יהאד עד הקמת מדינה איסלאמית"

אישה שהורשעה בניאוף מולקה בפומבי במערב אפגניסטן, 31 באוגוסט 2015. רויטרס
האישה שהולקאה בפומבי, אתמול/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully