וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשחרר את גלעד

2.9.2015 / 12:00

צנחן צונח היכן שמצניחים אותו, אתה הירש כבר מזמן לא ראש קטן, אתה ראש גדול, ענק! אתה צריך להגיד לקברניט-ארדן, "כאן לא נכון להצניח אותי", הצניחה הזו תסתיים בבכי

גלעד ארדן, גל הירש. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
גלעד ארדן וגל הירש/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

בבוקר ה-12 ליולי 2006 בגבול לבנון נחטפו אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל. שלושה שבועות קודם נחטף גלעד שליט בגבול רצועת עזה. "לא נוכל לעשות קסמים, בלי תגבור לא נוכל למנוע עוד חטיפה, אתה יודע שאני אף פעם לא מתלונן על סד"כ אבל המצב הזה כבר באמת מוגזם, הרמטכ"ל, תהיה חטיפה", אמר תא"ל גל הירש לרמטכ"ל דן חלוץ ערב המלחמה. דומה שלא היה קצין בצה"ל שעסק באיום החטיפה באינטנסיביות דומה לזו של הירש. מלחמת לבנון (השנייה) גרמה לו עוול, הירש הבין את המלחמה היטב, זו היא שלא הבינה אותו.

המלחמה גרמה לו עוול. השר גלעד ארדן גרם להירש עוול בפעם השנייה כשהציע לו את תפקיד מפכ"ל המשטרה.

יש לבדוק שני דברים: האם הירש ראוי? והאם הירש מתאים? לדוגמא: אהוד אולמרט היה מתאים להיות ראש ממשלה, אך לא היה ראוי. לעומתו עמרם מצנע היה ראוי, אך לא היה מתאים.

האם הירש ראוי? ספק רב, למה? כי מאז שפשט את מדיו בנסיבות לא משמחות, לא עשה הירש תיקון. מפקד אוגדת הגליל לא מצא זמן לבקר את כל המשפחות השכולות. מקורבי הירש הגדירו אותו כ"ערכי", אבל מאז פרישתו מצה"ל לא הלך הירש ללמד בבית ספר בקרית שמונה, וגם לא הלך להיות מדריך חבורות רחוב בנתיבות. הירש בחר לעשות כסף (שהוא בעל ערך רב משל עצמו) למכור כלי נשק וידע צבאי וביטחוני למדינות עולם שלישי באסיה, אפריקה וגרוזיה, גם אם הכל חוקי(?) העיסוק בעייתי לאדם ערכי.

התקשורת התנפלה על "הגילדה" המשטרתית האינטרסנטית. שורה של מפכ"לים וניצבים בדימוס שחלוקים בכל דבר וענין בטוחים שהירש לא ראוי. עשרות שנות שרות במדים מול מחבלים ועבריינים הקנו להם את הזכות, למעשה אין זו רק זכותם לומר את דברם, זו חובתם. לכולם יש אינטרס, לוילק, לחפץ, לאהרונישקי, לקראדי, לדודי כהן, לאריה עמית, רק מקורבי הירש נעדרי אינטרס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראוי, אך לא מתאים. עמרם מצנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם הירש מתאים? נדמה שהתשובה ברורה. גם אם השוטרים יבינו את הירש, דבר המוטל בספק רב, הירש לעולם לא יבין אותם. להירש יש את כל הכישרונות שאינם נחוצים כיום במשטרה, מבריק, יצירתי, פילוסוף צבאי בעל חשיבה מופשטת, גאון בעל דמיון. המשטרה זקוקה היום יותר מתמיד למהפכה שקטה, לא לזיקוקי דינור. למבוגר בוגר, לאדם סמכותי ולא יצירתי, לאדם אמין בלי רעיונות משוגעים, בלי טריקים והתחכמויות, בלי הרבה דיבורים ונאומים., לאדם אפור ישר, שקול ויסודי, מקצוען, שקט ושליו שישרה שקט וביטחון ויחזיר את הארגון לדרך הישר. המשטרה דומה הרבה יותר לפיקוד העורף מאשר לפיקוד העומק. הירש מתאים להתמנות לאלוף ולמפקד פיקוד העומק, שם נדרשים יצירתיות ודמיון, לשם הוא מתאים ושם יצליח. לא תמיד נכון לתת למתופף לשיר, לזמר לרקוד ולרקדן לתופף.


צנחן צונח היכן שמצניחים אותו, אתה הירש כבר מזמן לא ראש קטן, אתה ראש גדול, ענק! אתה צריך להגיד לקברניט-ארדן, "כאן לא נכון להצניח אותי", הצניחה הזו תסתיים בבכי.


אצל ארדן זה הפך לעניין של עקרון, הוא לא ירד ממך, הוא ילך עד הסוף. רק אתה גל יכול, אתה איש של כבוד, (אחרת לא היית קם ופושט את המדים אחרי מלחמת לבנון). לא השופט יעקב טירקל, לא היועץ יהודה ויינשטיין, לא המבקר יוסף שפירא, רק אתה גל, רק אתה יכול לשחרר את גלעד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully