וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד היסטורי: האפיפיור יאפשר למחול לנשים שעברו הפלות

1.9.2015 / 21:10

לפי החלטתו של פרנציסקוס, אנשי הדת המוסמכים לכך יוכלו למחול לנשים שהפילו ונחשבות לחוטאות במהלך "השנה הקדושה" הקרובה, שתחל בדצמבר ותסתיים בנובמבר הבא. "הן עוברות מסע ייסורים רוחני ופיזי"

האפיפיור פרנציסקוס נושא דברים מול קהל מאמינים בוותיקן, 26 באוגוסט 2015. רויטרס
"נשים רבות נושאות בלבן צלקת". האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס יאפשר למחול לנשים שעברו הפלות – כך עולה ממכתב ששלח האפיפיור ושפורסם היום (שלישי) על ידי קריית הוותיקן. זאת כחלק מהפתיחות שמפגין איש הדת הארגנטינאי מאז החל לשבת על הכס הקדוש. לפי ההחלטה, אנשי הדת המוסמכים לכך יוכלו למחול לנשים במהלך "השנה הקדושה" הקרובה, שתחל ב-8 בדצמבר ותסתיים ב-26 בנובמבר 2016. הפלה נחשבת בנצרות הקתולית לחטא כה חמור שמי שעוברת אותה או מי שמבצע אותה זוכה לנידוי מידי. במכתב לא הוזכרו הרופאים שמבצעים את ההליך.

במכתב תיאר האפיפיור את "מסע הייסורים הרוחני והפיזי" שעוברות נשים שהפילו את עוברן וכתב כי הוא "פגש נשים רבות שנושאות בלבן את הצלקת של ההחלטה המייסרת הזאת". דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי, אמר כי אין מדובר "בניסיון למזער את החטא החמור הזה, אלא להרחיב את מידת הרחמים". סגנו של הדובר, האב קירו בנדטיני, הבהיר כי "לעת עתה", המהלך ההיסטורי יהיה תקף רק ל"שנה הקדושה" הקרובה. לדברי בנדטיני, רק בישוף, מיסיונר או מי שעומד בראש מחוז הבישופות יכול להעניק את המחילה.

עוד ידיעות בנושא
האוונגליסטים מתחזקים בעולם השלישי - וזה טוב ליהודים
האפיפיור נגד זיהום הסביבה: "העולם מתחיל להיראות כערימת זוהמה"
האפיפיור מגיב לסערה: "בשתי המדינות יש אנשי שלום"

"השנה הקדושה" היא אחד האירועים החשובים ביותר עבור 1.2 מיליארד הקתולים ברחבי העולם, שבמהלכה עולי רגל רבים מגיעים לרומא ולאתרים קדושים נוספים. היא מתקיימת בכל 25 שנה, אלא אם האפיפיור מכריז על אחת כזאת במטרה להעלות לסדר היום נושא מיוחד. "השנה הקדושה" הקרובה תתמקד בסוגיית הרחמים.

פרנציסקוס הוא האפיפיור הלא-אירופי הראשון שעומד בראש הכנסייה הקתולית זה 1,300 שנה והוא נתפס כמי שמפגין סובלנות כלפי נושאים שנחשבו לטאבו. על אף שהוא לא הראה כוונה לסגת מהתנגדותה הכללית של הכנסייה להפלות, פרנציסקוס עורר את חמתם של השמרנים משום שהוא השמיע טון פייסני יותר בנושא לעומת קודמיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully