וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הזבל בלבנון: מפגינים השתלטו על המשרד לאיכות הסביבה

עשרות פעילים תנועת "אתם מסריחים" פרצו למבנה בביירות בדרישה לפטר את השר. זאת לאחר שבתקופה האחרונה לא פונתה האשפה מרחובות הבירה. היום יפוג האולטימטום שהוצב לממשלה - פתרון המשבר או החרפת המחאה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מחאת הזבל מתחדשת: עשרות מפגינים לבנונים פרצו היום (שלישי) בצהריים לבניין המשרד לאיכות הסביבה בביירות. המפגינים - המשתייכים לתנועת "אתם מסריחים", המוחה על אי-פינויו של הזבל מרחובות הבירה ועל השחיתות השלטונית בלבנון - דורשים את התפטרותו של השר להגנת הסביבה, מוחמד משנוק, ומאיימים להתבצר במקום עד שזה יתפטר.

אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דיווח כי לאחר הפריצה חסמו כוחות הביטחון את הכניסות לבניין, כדי למנוע מהמוני מפגינים נוספים שהתקהלו מסביבו להיכנס גם כן. כמו כן, הם הורו לכלי התקשורת להתפנות מהמבנה. השר משנוק, הנצור בלשכתו, הציע למפגינים לשלוח נציג שידון עימו בלשכה, אך אלו סירבו והמשיכו לדרוש את התפטרותו.

עוד כתבות בנושא:
לצמוח מתוך הזבל - שעתו הגדולה של חיזבאללה
"מחאת הזבל" בלבנון: אלפים מחו בביירות - והציבו אולטימטום לממשלה
משבר הזבל בביירות: האם חיזבאללה עומד מאחורי המחאות האלימות?

מפגינים בתוך המשרד לאיכות הסביבה בביירות. רויטרס
דורשים את התפטרות השר. המפגינים וכוחות הביטחון במשרד לאיכות הסביבה/רויטרס

ההסלמה באירועים בביירות מתרחשת לקראת תום האולטימטום שהציבה תנועת המחאה לממשלה בלבנון ביום שבת, לפיה אם לא ייענו בתוך 72 שעות דרישותיה לפתור את משבר הזבל ולפטר את שרי הפנים ואיכות הסביבה - יחריפו המפגינים את צעדיהם.

המשבר החל לאחר שאתר הפסולת המרכזי בעיר נסגר לפני כחודש וחצי, והממשלה הלבנונית לא היתה מסוגלת להורות על הקמת מערכת חלופית לפינוי האשפה, בשל שיתוק עבודת הפרלמנט. כתוצאה מכך נערמים הררי זבל ברחובות ביירות, המזהמים את האוויר והמים בבירה. המחאה התרחבה להפגנות אלימות בהשתפות עשרות אלפי בני אדם, אשר קראו להפלת הממשלה בראשות תמאם סלאם.

(עדכון ראשון: 15:58)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כוחות הבטחון במשרד לאיכות הסביבה בביירות. רויטרס
האולטימטום מתקרב לסיום. כוחות הביטחון חוסמים את הכניסה למשרד לבניין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully