וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבא שלי התאבד כי לא קיבלו את אחותי לבית ספר ממניעים גזעניים"

1.9.2015 / 17:30

נ', בת למשפחה ספרדית מהיישוב רכסים, טוענת כי אביה, הורה לשמונה ילדים, שם קץ לחייו מאחר שילדתו שעלתה לכיתה א' שובצה במוסד חינוכי בניגוד לרצונם: "הילדה כל הזמן שואלת למה לא רוצים אותה בבית הספר". משרד החינוך: "השיבוץ של הרשות המקומית – מוצדק"

עריכה: טל רזניק

"אבא שלי שם קץ לחייו בגלל שלא קיבלו את הבת שלו לבית ספר 'בית יעקב' שהוא רצה". כך טוענת נ' מהיישוב החרדי רכסים, לאחר שאביה, בן 52, התאבד והותיר אחריו אישה ושמונה ילדים. "בכל החודשיים האחרונים דיברו בבית על כך שלא מקבלים אותה ועושים בעיות. בית הספר, המנהלת והאנשים כאן הם רעי לב. אנשים מתעוררים אחרי שקורים דברים, חבל שלא מתעוררים לפני. חבל שאנשים צריכים לעשות מעשים כאלה כדי שאולי יקבלו את הבת שלהם לבית הספר".

בתו הקטנה של המנוח הייתה אמורה לעלות בתחילת שנת הלימודים הנוכחית לכיתה א'. היא נרשמה לבית הספר היסודי לבנות "בית יעקב" ברכסים שבסמוך לחיפה, אך מנהלי המוסד הודיעו להוריה שהיא לא התקבלה. נ' ושאר בני המשפחה טוענים כי בהחלטה היו מניעים גזעניים, בשל היותם ספרדים, אך במועצה המקומית ובמשרד החינוך דחו את הטענות. בניסיון למצוא פתרון, מחלקת החינוך בעירייה שיבצה אותה לבית הספר "אור חדש". גורמים עירוניים ציינו כי השיבוץ נעשה לאחר שנטען כי היא תתאים לשם יותר בשל צרכיה. ההורים פנו למשרד החינוך וערערו על החלטת הוועדה, אך המשרד בחן את הטענות ומצא שהשיבוץ מוצדק, בין היתר בעקבות העובדה שהילדה התחנכה בגן של חינוך מיוחד והייתה זקוקה לכיתה קטנה, כפי שיש בבית הספר "אור חדש", ובניגוד למצב בבית הספר "בית יעקב".

לקריאה נוספת בנושא
מוסד חרדי בירושלים אולץ לקבל ספרדיות - ועד ההורים פתח בשביתה
שנת הלימודים בבתי הספר החרדיים החלה, עשרות נותרו בבית

בית הספר בית יעקב, רכסים, 1 בספטמבר 2015. ערן גילווארג
בית הספר "בית יעקב"/ערן גילווארג

לדברי נ', המשפחה מתקשה להסביר לילדה מה גרם למותו של האב. "זה קשה לנו מאוד. אנחנו לא מעכלים את מה שקרה. זה הלם, הלם של החיים. זה בכלל לא מובן. ההורים שלי מאוד רצו שהיא תתקבל ל'בית יעקב', אבל היו אנשים ששיבצו אותה למקום אחר, שלא מתאים לנו לרמה הרוחנית. אין לנו דרך להסביר את מה שקרה. הילדה מרגישה שלא רוצים אותה ועכשיו אי אפשר להסביר לה. היא כל הזמן שואלת: 'אימא, לא רוצים אותי? לא מקבלים אותי? למה הם לא רוצים שאני אהיה בבית ספר הזה?'", אמרה נ' בשיחה עם וואלה! NEWS.

היא הוסיפה: "היא יודעת מה קרה, היא מבינה ושואלת המון שאלות. אנחנו עוטפים אותה בהמון חום ואהבה, אבל זה עדיין קשה. כל הזמן היא שואלת: 'אימא, קיבלו אותי לבית ספר? אני הולכת מחר?', אבל אין לנו תשובות לענות לה כי אנחנו לא יודעים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בית הספר אור חדש, רכסים, 1 בספטמבר 2015. ערן גילווארג
בית הספר "אור חדש"/ערן גילווארג

מאז התאבדותו של האבא, מתמודדים בניו ובנותיו עם חרושת שמועות ברחוב החרדי. בין היתר, נטען כי החליט לשלוח יד בנפשו על רקע קשיים כלכליים. "לכל אדם יש חובות, אף אחד לא חי כמו מלך. היו גם קשיים אחרים אבל זה היה הקש ששבר את גב הגמל. זה המקרה האחרון שגרם לו להישבר ולעשות את מה שהוא עשה בלי לחשוב יותר מדי", אמרה בתו.

נ' אומרת כי הסיבה העיקרית לכך שלא קיבלו את אחותה ללימודים במוסד הספציפי היא כי "הם מקבלים רק מי שבחברה שלהם. אנחנו ספרדים וזה יותר קל להם". עם זאת, במועצה המקומית ובמשרד החינוך דוחים את הטענה. "קשה לי לומר שהייתה פה גזענות", אומר נתי חייק, נציג ש"ס במועצה המקומית, "ההחלטה של ועדת החינוך הייתה עניינית מאוד. אני מבין שזה מקרה טראגי וכואב, אבל בהתחשב בנתונים זו הייתה החלטה נורמלית".

משרד החינוך: "השיבוץ מוצדק"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד שולח תנחומים לבני המשפחה. עם היוודע דבר המקרה דאג המשרד לעדכן ולתדרך את המפקחים על המוסדות שבהם לומדים ילדיו של הנפטר, כדי לוודא ליווי צמוד של הילדים ובני כיתותיהם נוכח המקרה המצער. לעצם העניין, המשפחה פנתה לרשות המקומית לאחר שבת המשפחה לא התקבלה לכיתה א' בבית הספר 'בית יעקב', שאליו נרשמה. לאחר בחינה, מחלקת החינוך של הרשות המקומית מצאה כי הילדה מתאימה לבית הספר 'אור חדש' הפועל במקום ושיבצה אותה בו. לאור פניית ההורים, המשרד בחן את החלטת הרשות ומצא שהיא מוצדקת, בין היתר, בעקבות העובדה שהילדה התחנכה בגן של חינוך מיוחד והייתה זקוקה לכיתה קטנה ומכילה כפי שיש בבית הספר 'אור חדש', ובניגוד למצב בבית הספר 'בית יעקב'".

מהמועצה המקומית רכסים נמסר בתגובה: "אנו המומים ואבלים מהאירוע המצער שאירע ביישוב ומשתתפים באבלה של המשפחה, מוותיקי וחשובי היישוב. ראש המועצה, הרב יצחק רייך, הורה להעמיד לרשות את המשפחה את כל הסיוע הדרוש עם היוודע האסון. באשר לטענות כאילו הסיבה לאסון היא אי שיבוצה של הבת בבית ספר - הילדה שובצה בבית הספר 'אור חדש' של החינוך העצמאי ביישוב ומקומה בשנת הלימודים תשע"ו מובטח. המועצה המקומית רכסים אינה מפעילה ואינה מבצעת רישום לבתי הספר פרטיים ביישוב, ובאישור משרד החינוך אנו מתערבים רק אם תלמיד לא התקבל לאף אחד מבתי הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully