וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: אבו מאזן יפרוש מהנהגת אש"ף בחודש הבא

בכיר בפתח אמר היום כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע כי הוא אינו מתכוון להתמודד מחדש בבחירות לוועד הפועל של אש"ף. לעת עתה לא נראה כי מדובר בצעד דרמטי, ואבו מאזן ישאר בתפקידו כיו"ר הרשות

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

(אבו מאזן נפגש עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג)

בכיר פתח אמין מקבול אמר היום (שלישי) כי במהלך ישיבת הנהגת פתח שנערך אמש ברמאללה, הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנוכחים כי הוא אינו מתכוון להתמודד מחדש בבחירות לוועד הפועל של אש"ף בעוד חודש. בכך למעשה פורש אבו מאזן מהנהגת הארגון, לאחר שלפני שבוע וחצי הגיש את התפטרותו מתפקידו כיו"ר הוועד הפועל, זרוע ההנהגה של הארגון הפלסטיני, יחד עם תשעה חברים נוספים בוועד, ביניהם סאיב עריקאת.

התפטרותו של אבו מאזן היא צעד מנהלי שיאפשר עריכת בחירות חדשות לחברי הוועד הפועל, במהלך כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית בחודש הבא, שייערך לראשונה זה מספר שנים. מקבול אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי אבו מאזן הסביר בישיבה שהוא מתקרב לגיל שמונים ומעוניין לאפשר לאפשר את כניסתם אישים חדשים להנהגת אש"ף. מקבול אמר שההנהגה קראה לאבו מאזן שלא לנקוט במהלך בתקופה רגישה זו, אך הוא נותר איתן בדעתו. כמו כן, הכחיש מקבול כי אבו מאזן פורש מהחיים הפוליטיים. עד כה לא נמסרה מלשכת יו"ר הרשות הודעה רשמית בנושא.



עוד כתבות בנושא:
שר לשעבר ברשות: "בלי שיוסכם על יורש לאבו מאזן - תפרוץ אנרכיה"
אבו מאזן מאשר שיבקר באיראן: "מדינה שכנה ואחות"
44 דונם ו-13 מיליון דולר: הארמון המפואר שבונה אבו מאזן

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
ישאר יו"ר הרשות הפלסטינית. אבו מאזן/ראובן קסטרו

לעת עתה, על אף הידיעות, לא נראה כי מדובר בצעד דרמטי, ולא יתלוו לו השלכות על תפקידו של אבו מאזן כיו"ר הרשות הפלסטינית וכיו"ר פתח.

בתוך כך, ממשיכים הדיווחים בכלי תקשורת ערביים על כך שבשל ייאושו מהקיפאון בשיחות עם ישראל ובניסיונות הפיוס עם חמאס בעזה, שוקל אבו מאזן לפרוש גם מתפקידו כיו"ר הרשות הפלסטינית. העיתון הסעודי "עוכאז" דיווח הבוקר כי בפגישה בין מלך ירדן עבדאללה לאבו מאזן שנערכה שלשום בעמאן, הביע האחרון את ייאושו מהמצב המדיני ואת חוסר רצונו להמשיך בחיים הפוליטיים. לפי הדיווח בעיתון, שלא אושר על ידי גורם אחר, השבוע יודיע אבו מאזן בנאום על פרישה מכל תפקידיו.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יולי 2015. רויטרס
לעת עתה לא מדובר בפרישה מהחיים הפוליטיים. אבו מאזן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully