וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העביר 900 מיליון למגזר הערבי, ליברמן תקף: "הפקרות"

1.9.2015 / 0:16

בתום פגישה עם אנשי הרשימה המשותפת אישר ראש הממשלה להעניק תקציבים מיוחדים, בין היתר לתחום החינוך, ובכך נמנעה השביתה שתוכננה במגזר. יו"ר ישראל ביתנו: "ירייה ברגל של המדינה הציונית"

רוה"מ בנימין נתניהו בביקור בפיקוד צפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

נמנעה השביתה במגזר הערבי שתוכננה להיום: במשרד ראש הממשלה בירושלים הסתיימה אמש (שני) פגישתם של ראש הממשלה נתניהו עם נציגי הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה ומסעוד גנאים. עוד השתתפו בפגישה: מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, יו"ר פורום ראשי הרשויות הערביות, מאזן גנאיים, ופקידי אוצר. הן בסביבת נתניהו והן ברשימה המשותפת מסרו בסיום הפגישה כי היא התנהלה באווירה חיובית ונינוחה.

בין הסיכומים שעלו בפגישה: העברה מידית של 200 מיליון שקל לרשויות במגזר הערבי, תקצוב של 350 מיליון שקל על פני חמש שנים לרשויות מצטיינות במגזר הערבי, קידום תכניות לחינוך בלתי פורמלי בתקציב של 135 מיליון שקל, חיזוק הביטחון האישי באמצעות הקצאת שוטרים והקמת תחנות משטרה בסכום של 150 מיליון שקל, ותוספת תקציבית של 100 מיליון שקל בשנים 2017 ו-2018 לתקציב הפיתוח ברשויות המקומיות במגזר.

עוד נמסר מגורמים שעודכנו בפרטי הפגישה, כי הצדדים סיכמו על הקמת ועדה שבה יקחו חלק נציגי הסיעה ונציגי משרד ראש הממשלה, אשר תפעל למיגור האלימות בחברה הערבית ולהסדרת הבניה הבלתי-חוקית במגזר. ראש הממשלה נתניהו אמר בתום הפגישה: "אני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, תוכנית הסיוע עליה החלטנו היום היא תיקון משמעותי וצעד נוסף שנועד לשלב את אזרחי ישראל הערבים בחברה הישראלית כשווים בין שווים". גורמים ברשימה המשותפת אמרו כי "הוכחנו שאנחנו פרגמטים, ולמרות המחלוקות אנחנו יודעים לייצר שיתופי פעולה שישפרו את איכות החיים במגזר הערבי".

ח"כ אביגדור ליברמן, ישיבת סיעת ישראל ביתנו, 13 ביולי 2015. יותם רונן
"נתניהו מחזק את הקיצוניים ביותר". אביגדור ליברמן/יותם רונן

אלא שהיו מי שלא אהבו את הסיכומים הללו ואת העברת התקציבים למגזר הערבי. "החלטתו של נתניהו לתת לאיימן עודה ולשותפיו האנטי-ציוניים הישג בצורת הודעה על העברת 900 מיליון שקל לרשויות הערביות, היא מעשה שהוא בבחינת ירייה ברגל של המדינה הציונית", כתב הערב יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

הוא הבהיר כי הוא אינו מתנגד להעברת הכספים למגזר הערבי, אך הוסיף ש"בחירתו של נתניהו לעשות זאת באמצעות איימן עודה, אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה ומסעוד גנאים, המייצגים רשימה פוליטית שאנשיה השוו את הציונות לדעאש ושחלקם הם תומכי טרור מובהקים ו'משתתפי משטים', שהצדיקו את חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, זהו חוסר אחריות לאומי הגובל בהפקרות".

לדברי ליברמן, במקום לחזק את הגורמים המתונים בקרב ערביי ישראל "נתניהו מחזק את הקיצוניים ביותר שהם בבחינת גיס חמישי בכנסת ישראל. אותו נתניהו שהזהיר מפני הערבים הנוהרים לקלפיות באוטובוסים מסייע לאלו מביניהם שרוצים לראות את היהודים מגורשים מכאן באוטובוסים".

(עדכון ראשון: 23:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully