וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: התחזתה לסוכנת נסיעות והונתה לקוחות ב-630 אלף שקל

31.8.2015 / 17:48

ילנה ארושנוב, בעלת משרד נסיעות בדימונה, מכרה ללקוחותיה כרטיסי טיסה וחבילות נופש, אך כשהגיע מועד הנסיעה לא סיפקה את המוצר ונעלמה. בין קורבנותיה: ראש העיר. "פעלה באורח שיטתי"

צילום: דוד קורן, עריכה: ליאור קירשנר

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד ילנה ארושנוב, בעלת משרד נסיעות בדימונה שהתחזתה לסוכנת נסיעות ועקצה לקוחות במאות אלפי שקלים. כתב האישום מייחס לה עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות רבות של הונאה בכרטיסי חיוב, כמה עבירות זיוף וכן עבירת שימוש במסמך מזויף.

לפי כתב האישום, "הנאשמת פעלה באורח שיטתי במשך כמה חודשים וגרמה נזקים כלכליים כבדים ללקוחות, אשר נותרו ללא מוצרי הנופש שרכשו ושילמו עבורם במיטב כספם, וללא הכסף. שווי כספי הלקוחות, אשר התקבלו אצל הנאשמת בעקבות מעשי המרמה שביצעה, עומד על כ-630 אלף שקלים".

עוד בנושא:
עוקץ הטיסות: הוארך מעצר "סוכנת הנסיעות" שהונתה לקוחות
"אכלתי אותה בגדול": "סוכנת נסיעות" עקצה לקוחות במיליון שקל

התחזתה לסוכנת נסיעות. דוד קורן, צילום מסך
"שילמו במיטב כספם". ילנה ארושנוב בהארכת מעצרה בתחילת החודש/צילום מסך, דוד קורן

ארושנוב, תושבת העיר בת 33, נעצרה בתחילת החודש לאחר שהצטברו נגדה עשרות תלונות, שבהן טענו לקוחותיה שהם הזמינו דרכה כרטיסי טיסה ונופשים לחו"ל - אך כשהגיע מועד הנסיעה הם לא קיבלו דבר ונדחו על ידה בשלל תירוצים שונים.

החשודה, שאינה סוכנת מורשית, הפעילה משרד נסיעות ששמו "ילנה טורס" ועבדה מול משרדי נסיעות בבאר שבע כגון "אמריקן אקספרס", "טרוול", "דיזנהויז", "רימונים", "הדקה ה-90" ועוד, שדרכם הייתה אמורה להזמין את כרטיסי הטיסה. לאחר שהלקוחות לא קיבלו את הכרטיסים, הגיעו חלקם למשרד הנסיעות שלה הממוקם ב"מיני סנטר דימונה", שם מצאו משרד סגור. כשניסו להשיג אותה בטלפון היא התחמקה בתירוצים שונים שלפיהם היא חולה, מאושפזת ועוברת טיפולים. רק אז הבינו כי נפלו ונעקצו על ידי החשודה ונותרו ללא כסף וללא טיול.

בין היתר נעקצו על ידה ראש העיר בני ביטון שהיה אמור לעמוד בראש משלחת רשמית של עיריית דימונה לגרמניה. העירייה רכשה דרך ארושנוב כרטיסים ל-20 חברי המשלחת בשווי עשרות אלפי שקלים, וכפי שעשתה ליתר לקוחותיה ההמומים, לא סיפקה למשלחת את הסחורה במועד הנסיעה. בסופו של דבר נסעו חברי המשלחת דרך סוכנות אחרת.

"כתוצאה ממעשי המרמה של הנאשמת, נגרמו ללקוחות נזקים כלכלים בהיקפים משמעותיים וכן נמנעה מהם האפשרות לקבל את מוצר התיירות עליו סוכם עם הנאשמת ושעליו שילמו", נכתב בכתב האישום. "כמו כן, במקרים רבים, בהם מסרו הלקוחות את פרטי כרטיס אשראי לנאשמת, אשר ביצעה באמצעותם עסקאות טלפוניות, נאלצו סוכנויות הנסיעות השונות לספוג את הנזקים הכלכליים. רוב רובם של הלקוחות, אשר נפלו קורבן למעשי המרמה שביצעה הנאשמת, נותרו ללא מוצרי התיירות אשר הזמינו ועליהם שילמו את מיטב כספם".

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים כנגדה.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully