וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה הערעור: ח"כ לשעבר שהורשע במגע עם סוכן זר ייכלא

יהושע בריינר, כתב לענייני משפט, וואלה! NEWS

31.8.2015 / 14:58

בית המשפט העליון דחה את טענתו של סעיד נפעא כי על מעשיו קיים חיסיון פרלמנטרי והותיר על כנו את העונש שנגזר עליו - שנת מאסר. הוא הורשע שב-2007, בעת שכיהן כח"כ מטעם בל"ד, יצא לסוריה ונפגש עם בכיר בחזית העממית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיאם פגישה גם עם חאלד משעל. נפאע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את ערעורו של ח"כ לשעבר סעיד נפאע והותיר על כנו את הרשעתו במגע עם סוכן זר ויציאה למדינת אויב. בית המשפט דחה את טענתו כי על המעשים קיים חיסיון פרלמנטרי והותיר את עונש שנת המאסר שנגזר עליו. בארגון עדאללה שייצג את נפאע ביקרו את ההחלטה ואמרו כי "פסק הדין הזה הינו הדוגמה הבולטת ביותר לכך שהפוליטיקה גוברת על המשפט ועל שלטון החוק".

נפאע יצא ב-2007 לסוריה, בעת שכיהן כח"כ מטעם בל"ד, ושם נועד עם בכיר בארגון החזית העממית טלאל נאג'י. בנוסף, תיאם נפאע פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אך זו לא יצאה לפועל. ב-2010 החליטה ועדת הכנסת להסיר את חסינותו וב-2011 הוא הואשם ביציאה שלא כדין למדינת אויב ובשני סעיפים של מגע עם סוכן זר. באפריל 2014 הורשע נפאע בבית המשפט המחוזי בנצרת בשניים מתוך שלושה מסעיפי האישום אך זוכה מחמת הספק מסעיף האישום השלישי, שלפיו תיאם פגישה עם משעל.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בספטמבר 2007 חבר נפאע לקבוצת אנשי דת דרוזים שארגנו נסיעה של 282 אנשים מישראל לסוריה דרך ירדן. נפאע פעל לקבלת אישורי הכניסה לסוריה, תוך קיום קשר עם שגרירות סוריה בירדן ועם חבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה. בהמשך, לפי כתב האישום, אף נכנס נפאע לסוריה עם שאר הנוסעים, ושהה שם כשבוע, וזאת בניגוד לחוק האוסר על כניסה לסוריה בלא היתר.

עוד בוואלה! NEWS:
הירש: מתנהל נגדי מסע השמצות; נתניהו: האדם הנכון במקום הנכון
הנהג איבד שליטה - ונסע לתוך מספרה בבני ברק: "הוא ריסק הכול"
עדיין סרדינים: כיתות א' ייפתחו עם 39 תלמידים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully