וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירש: מתנהל נגדי מסע השמצות; נתניהו: האדם הנכון במקום הנכון

31.8.2015 / 11:11

יום לפני עדותו בפני ועדת טירקל, התייחס המפכ"ל המיועד לסערה סביבו והדגיש כי הוא "בוטח ביושרתם של האנשים ובניקיון" תהליך המינוי. ראש הממשלה: מגבה את ארדן במאמציו למנות את האיש הטוב ביותר לתפקיד. אושרה הארכת כהונת סאו כממלא מקום המפכ"ל

צילום: ניב אהרונסון, אלי מנדלבאום; עריכה: מתן חדד

המפכ"ל המיועד תת-אלוף (במיל') גל הירש התייחס היום (שני) לביקורת הקשה שנשמעה סביב מינויו וטען כי "מסע השמצות והדלפות שונות לתקשורת גורמות נזק לשמי הטוב". בפוסט שכתב בפייסבוק הבהיר עוד הירש כי כל הטענות נגד המשטרה ונגד ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי לא הגיעו מטעמו.

"אני נערך היום להופעתי בפני ועדת טירקל ומבקש להודות למחבקים, למברכים ולתומכים על המילים החמות ועל האכפתיות", כתב. "אני מבקש גם להבהיר חד-משמעית כי כל טענה נגד המשטרה או אגף החקירות והעומד בראשו, ניצב מני יצחקי אינה על דעתי ולא נמסרה מטעמי", מסר עוד הירש, כשהוא מתייחס ככל הנראה לדברים שהשמיע אתמול פרקליטו, עו"ד דרור ברוטפלד, אשר רמז לכך שראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי מעורב בפרסומים נגד הירש.

הירש עוד כתב כי "אנחנו מדינה דמוקרטית והמשטרה חייבת להעניק כל סיוע נדרש ליועץ המשפטי לממשלה בבדיקתו את המינוי". הוא הדגיש כי "אני בוטח ביושרתם של האנשים ובניקיון התהליך. מסע השמצות והדלפות שונות לתקשורת גורמות נזק לשמי הטוב, לכך אני רגיש ועל כך הייתה התרעומת. הבעתי נכונות מלאה להתייצב למשימה מתוך הערכה ואהבה לאנשי משטרת ישראל והכרה בחשיבות הגדולה של הארגון ומשימותיו".

לקריאה נוספת בנושא
להביא משמעת למשטרה - ושקט להר הבית: תפקידי המפכ"ל
מינוי הירש יתעכב: ארדן ווינשטיין סיכמו על הארכת כהונת סאו
"יש לחצים של בעלי אינטרס": הסערות הגדולות סביב מינויי בכירים

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בפתח ישיבת הממשלה לסערה בנושא וגיבה את השר גלעד ארדן.
"אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון הפנים במאמצים שלו למנות את האיש הטוב ביותר לתפקיד המפכ"ל", אמר נתניהו. "קצין ערכי ומסור. יש לו את היכולות לחולל שינוי משמעותי במשטרה".

במהלך הישיבה אושרה הארכת כהונתו של ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, עד חודש אוקטובר או עד למינוי מפכ"ל חדש. זאת לאחר שאתמול ארדן סיכם עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין על הארכת כהונתו ב-45 יום. משמעות ההחלטה היא כי מינויו של הירש למפכ"ל יידחה במטרה לאפשר לצוות הבדיקה במשרד המשפטים לקדם את הליך הבדיקה בנושא. כמו כן, אושרה ארכת כהונת נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, ב-45 יום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו, אוגוסט 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מגבה את ארדן. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מחר יעמוד הירש בפני ועדת טירקל לאישור מינויי בכירים בשירות הציבורי, ולתת את תשובותיו לטענות שהועלו נגדו. מלבד הניסיון להדוף את הביקורת על חקירה סמויה בעניינו המתנהלת בגיאורגיה, יתמודד הירש עם שאלות בנוגע לעסקאות נשק עם שר ההגנה הגיאורגי לשעבר דוד קזרשווילי שעמו ביצעה עסקים חברתו של הקצין "דיפנסיב שילד", בעיקר בתחום אסטרטגיית ניהול מלחמה. לצד זאת, יידרש הירש לספק תשובות על עברו הפיקודי בצה"ל. השאלות הועברו להירש על ידי הוועדה בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully