וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה סרטן שסבל מדיכאון ביקש עזרה נפשית - ונעצר

31.8.2015 / 9:52

נ', שגר לבדו במכולה, ביקש להתאשפז בבית חולים פסיכיאטרי לאחר שלא התאפשר לו לפגוש את בנו. כשסורב, פנה לייעוץ נפשי ואיים להתאבד, אך נעצר בחשד לאיומים בשל כך. בשבוע שעבר שחרר אותו בית המשפט לאחר יממה. "חוויה מטלטלת"

בית משפט השלום בראשון לציון הורה בשבוע שעבר לשחרר ממעצר את נ', חולה סרטן שמתגורר במרכז הארץ וסובל מדיכאון. נ' מתגורר בגפו במכולה במושב, נמצא בהליכי גירושין מאשתו, עובר טיפולי הקרנות פעם בשבועיים ומקבל טיפול תרופתי. לאחר שאשתו לא אפשרה לו להיפגש עם בנו הקטן נ', הוא ביקש להתאשפז בבית חולים פסיכיאטרי וכשסורב – איים להתאבד. ואולם, במקום לקבל סיוע, הוא נעצר למשך יממה על ידי המשטרה בחשד לאיומים.

"הלכתי מרצוני פעמיים למיון", הסביר נ' בדיון בבית המשפט. "אמרתי להם שאני בלחץ. שאני צריך לעשות קניות לילד, שיש לי חובות. בבוקר הייתה לי שיחה ואמרו לי שאני לא שייך לשם ושאלך הביתה. ניסיתי להתאשפז מרצוני, אך הפסיכיאטר שחרר אותי כעבור יממה בטענה שאין הצדקה להמשך אשפוז".

עוד בוואלה! NEWS:
הרשויות מצפצפות על הממשלה - ומגבירות את חשיפת ילדינו לסרטן
להביא משמעת למשטרה - ושקט להר הבית: תפקידי המפכ"ל
לוחם מילואים התמוטט במהלך אימון שגרתי - ומת

אחרי שבית החולים דחה את בקשתו ולאחר שיחה נוספת עם אשתו שבה לא הסכימה שיראה את בנו, התקשר נ' לער"ן - מוקד לעזרה ראשונה נפשית - וביקש עזרה. הוא סיפר שאשתו לא נותנת לו לראות את בנו וכי הוא שוקל להתאבד. המוקדנית הזעיקה את המשטרה ואלה הגיעו ועצרו את נ' על עבירת איומים - לא העזרה ש-נ' ציפה לה.

בבית המשפט הסביר נ', שיוצג על ידי עו"ד איתי בר-עוז מהסנגוריה הציבורית, כי התקשר לשתף במצוקתו ולקבל עזרה ראשונית ולא לאיים בהתאבדות. לאחר שהקשיבה לטענות הצדדים, ציינה השופטת רבקה גלט כי אין ל-נ' נטייה לאלימות קבעה וכי הוא ישוחרר. היא הדגישה כי לאחר המעצר שהיה "חוויה מטלטלת" עבור נ', היא ממליצה לפסיכיאטר המחוזי לאפשר לו להתאשפז מרצונו, שכן ראוי לסייע לו לאחר האירוע שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully