וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נענשו 197 איש ש"הפיצו שמועות" על הפיצוצים וקריסת הבורסה

סוכנות הידיעות הרשמית שינחוואה דיווחה כי 197 בני אדם נענשו בשל דיווחים שקריים שפרסמו על המשברים האחרונים במדינה. לא נמסרו פרטים על סוג העונשים, אך לפי החוק, הם עלולים להישלח לשלוש שנות מאסר

אתר רשמי

הרשויות בסין הענישו 197 בני אדם ש"הפיצו שמועות" באינטרנט על קריסת שוק המניות ועל הפיצוצים הקטלניים בטיינג'ין – כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הממלכתית שינחוואה. לא נמסרו פרטים על סוג העונשים שהוטלו עליהם. סין מפקחת באופן הדוק על האינטרנט וב-2013 אושר חוק שלפיו עלולים להיגזר שלוש שנות מאסר למי שיורשע בהפצת שמועות.

בהצהרה של המשרד לביטחון הציבור נמסר כי בין השמועות שהופצו הייתה אחת שלפיה אדם התאבד בבייג'ינג בעקבות הירידות החדות בשוק המניות בשנגחאי, שאיבדה כ-8% מערכה וגרמה לחשש ממשבר כלכלי עולמי. לפי הדיווח, בין העצורים היה עיתונאי, ששמו וונג שיאלו , וכמה גורמים רשמיים בבורסה. שיאלו מואשם ב"הפצת מידע שקרי" על הירידות החדות בבורסה, שבימים האחרונים התאוששה ועצרה את הנפילה.

לפי שמועה אחרת, 1,300 בני אדם נהרגו בפיצוצים שאירעו במחסן שאחסן חומרים כימיים בטיינג'ין. זאת בניגוד לנתונים הרשמיים, שלפיהם רק כ-150 בני אדם איבדו את חייהם בפיצוצים ועוד 23 נוספים עדיין מוגדרים נעדרים. הסוכנות עוד דיווחה כי "שמעות זדוניות סביב החגיגות הקרובות לציון 70 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה" היו בין העבירות הנוספות שבגינן הוטלו העונשים.

לקריאה נוספת בנושא
הפיצוצים בסין: רמת ציאניד של פי 350 מהמותר התגלתה במים באזור
תושבי אזור הפיצוץ בסין מוחים נגד הממשל: "תקנו את בתינו"

תמונות מאזור שבו אירעו הפיצוצים במחסן בטיאנג'ין שבסין, אוגוסט 2015. רויטרס
הנמל בטיינג'ין שנחרב בפיצוצים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully