וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי הירש יתעכב: ארדן ווינשטיין סיכמו על הארכת כהונת סאו

31.8.2015 / 0:38

השר לביטחון הפנים והיועץ המשפטי לממשלה האריכו חוזהו של ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ב-45 יום, כדי לאפשר לצוות החקירה במשרד המשפטים לקדם את בדיקת גל הירש. ההחלטה דרושה אישור הממשלה

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(רוני תדהר, ששירת כמג"ד במלחמת לבנון השנייה תחת הירש, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, ימשיך בתפקידו עד חודש אוקטובר – כך הודיע אתמול (ראשון) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לאחר שסיכם עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין על הארכת כהונתו ב-45 יום. משמעות ההחלטה היא כי מינויו של תת-אלוף (במיל') גל הירש למפכ"ל המשטרה יידחה. זאת, במטרה לאפשר לצוות הבדיקה במשרד המשפטים לקדם את הליך הבדיקה בנושא. ההארכה דרושה את אישור הממשלה.

ממשרדו של ארדן נמסר כי אם הליך הבדיקה יסתיים לפני תום פרק הזמן, יובא מינויו של הירש לאישור הממשלה. זאת, בכפוף לכך שלא תימצא מניעה משפטית ובאישור ועדת טירקל. כמו כן, ארדן ווינשטיין סיכמו על הארכת כהונת נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, ב-45 יום.

לקריאה נוספת:
האם תפקידיו הצבאיים של הירש הכינו אותו לפקד על המשטרה?
"ממשיכים קדימה": ארדן לא נרתע מהביקורת הציבורית נגד הירש
מסמכים חושפים: משרד הביטחון פיקח על חברתו של הירש מ-2008

גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
מאריך את כהונת סאו. ארדן/נועם מושקוביץ

ביום שלישי הקרוב יעמוד הירש בפני ועדת טירקל לאישור מינויי בכירים בשירות הציבורי, ולתת את תשובותיו לטענות שהועלו נגדו, על רקע הסערה שנוצרה סביב מינויו לשוטר מספר 1. מלבד הניסיון להדוף את הביקורת על חקירה סמויה בעניינו המתנהלת בגיאורגיה, יתמודד הירש עם שאלות בנוגע לעסקאות נשק עם שר ההגנה הגיאורגי לשעבר, דוד קזרשווילי, עמו ביצעה עסקים חברתו של תת האלוף במיל' "דיפנסיב שילד", בעיקר בתחום אסטרטגיית ניהול מלחמה. לצד זאת, יידרש הירש לספק תשובות על עברו הפיקודי בצה"ל. השאלות הועברו להירש על ידי הוועדה בשבוע שעבר.

ארבעה בכירים לשעבר בצה"ל: "מתנגדים למינוי הירש"

ארדן נפגש היום עם האלופים (במיל') דורון אלמוג ויורם יאיר, שהיו אמונים על חיבור הדוח על תפקודו של הירש כמפקד עוצבת הגליל בימים שקדמו למלחמת לבנון השנייה ב-2006. אלמוג עמד אף בראש הוועדה שבחנה את אירוע חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב בגבול לבנון באותה השנה – אירוע שלאחריו יצאה ישראל למלחמה נגד חיזבאללה - וקבעה כי הירש אינו ראוי לשמש בתפקיד פיקודי בהמשך דרכו.

יאיר הדגיש כי הוא מתנגד בתוקף להלך הרוח הציבורי שהחל עם החלטתו של ארדן למנות את הירש למפכ"ל. "לא מוכן להתייחס לתוכן השיחה, לא מוכן לקחת חלק בצליבה שעושים לגל הירש בכיכר העיר, ולא משנה מה אני חושב על מועמדותו", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לפי גורם המצוי בפרטי הפגישה, שארכה כשעתיים ובה נכחו גם אלוף (במיל') אלעזר שטרן ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר תת-אלוף (במיל') פנחס בוכריס, בקרב ארבעת הבכירים לשעבר ישנה תמימות דעים. "כל הקצינים מתנגדים למינויו של גל הירש לתפקיד המפכ"ל", נאמר. בוכריס היה מי שבחן את המוכנות המודיעינית למלחמת לבנון השנייה, ובמסגרת זו הכיר את פעילותו של הירש.

(עדכון ראשון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully