וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה איטלקית: גילינו את שדה הגז העצום ביותר במזרח התיכון

30.8.2015 / 17:45

חברת ENI גילתה בחופי מצרים שדה שעשוי להכיל 30 טריליון רגל מעוקבים של גז נקי ולדבריה לענות על הביקוש המצרי "למשך עשורים". מנכ"ל החברה עדכן אתמול את הנשיא א-סיסי בנושא

שר התשתיות מתייחס לגילויי הגז האחרונים. רויטרס
אסדת גז טבעי בים התיכון/רויטרס

חברת האנרגיה האיטלקית ENI הודיעה היום (ראשון) כי גילתה שדה גז "עצום" לחופי מצרים. לפי הצהרת החברה, מדובר בשדה הגז "הגדול ביותר שנמצא בים התיכון". מהחברה נמסר כי לאחר פיתוח מלא, תוכל התגלית לענות על הביקוש המצרי לגז טבעי "למשך עשורים".

"תגלית הגז נמצאה בחלק מ'פרוספקט זור', במימיה העמוקים של מצרים. התגלית עשויה להכיל 30 טריליון רגל מעוקבים של גז נקי באזור החולש על שטח של מאה קילומטרים רבועים", נכתב באתר החברה. "'זור' היא תגלית הגז הגדולה ביותר שנחשפה במצרים ובים התיכון".

לקריאה נוספת:
עוד צעד בדרך לפיוס? שר החוץ הטורקי החדש "בן שיח אוהד ישראל"
איראן מדגישה: עד סוף השנה נקבל את מערכת ה-S-300

מנכ"ל החברה קלאודיו דסקלצי ביקר אתמול בקהיר כדי לעדכן את נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי ואת שר האנרגיה איברהים מחלב בהתפתחויות. דסקלצי צוטט על ידי החברה אומר כי התגלית מאששת כי "למצרים יש פוטנציאל גדול" מבחינת אנרגיה. הוא מסר כי "ניתן יהיה לנהל שיתופי פעולה חשובים עם התשתיות הקיימות שיאפשרו תחילת ייצור מהירה".

חברת ENI פועלת במצרים מאז 1954, דרך מימונה של IEOC, חברת הנפט הבינלאומית של מצרים. החברה היא יצרנית ההידרוקרבון (פחמימן) המרכזית במצרים, המייצרת כמות המשתווה ל-200 אלף חביות של נפט.

שר האנרגיה יובל שטייניץי מסר כי "גילוי שדה הגז הענק במצרים הוא תזכורת כואבת לכך, שבזמן שמדינת ישראל 'ישנה בעמידה' ומתמהמהת עם האישור הסופי של מתווה הגז ומעכבת חיפושים נוספים, העולם משתנה לנגד עינינו, כמו גם ההשלכות על אפשרויות הייצוא. חייבים לאשר את מתווה הגז ולקדם את משק הגז הישראלי".

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל (העבודה), אמר בתגובה כי "אם הדיווחים נכונים ואמינים, אז כל הטיעון, שהיה רעוע מלכתחילה, בדבר שיקולי ביטחון ויחסי חוץ, שבגינם הממשלה עשתה הכול על מנת לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים, עשוי להתגלות כבלוף וכניסיון לכופף את הדמוקרטיה הישראלית בפני עריצות השלטון".

לדבריו, "מעניין כיצד יסביר כעת שר האנרגיה את המחיר הגבוה שהוא סגר עם חברות הגז על חשבון הציבור הישראלי, כשככל הנראה, שכנינו מדרום צפויים לשלם על הגז שלהם הרבה פחות. מעניין כיצד יסביר כעת ראש הממשלה את השיקול הביטחוני והמדיני, כשככל הנראה מתברר כעת שאינו קיים באמת. אני מציע לשר האנרגיה ולבעלי חברות הגז לתחיל לחשוב טוב טוב על שינוי דרמטי במתווה שהן גיבשו, ולא להשקיע את מירב מרצם כעת בגיבוש מסרים, תעמולה ויחסי ציבור למען המתווה שהשתנה כאמור כבר כמה פעמים. לישראלים מגיעה עסקה טובה יותר".

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר תיבון ודנה ירקצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully