וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחזיר משטרה ליושנה

31.8.2015 / 10:00

בשנים האחרונות אני זוכה לראות את המשטרה מקרוב ופוגש שוטרים רבים שמתאמצים בכל כוחם כדי לנסות ולפתור את הבעיות בשטח. בפועל, שיטת העבודה של המשטרה לא מאפשרת פתרונות אמתיים. בחירת הירש אולי שנויה במחלוקת, אבל יש כאן הזדמנות לשינוי

תת-אלוף (מיל') גל הירש ברמת הגולן, אפריל 2013. AP
גל הירש/AP

תופעת השוטר שעומד מנגד היא תופעה נפוצה שאמנם יש לה הרבה יוצאים מן הכלל, אבל כשמסתכלים על תופעת רבות לדוגמת תופעת הפרוטקשן שנפוצה בכל רחבי המדינה, תופעת מיגון הבתים והישובים מתוך תחושת "אם אני לי מי לי" והזלזול שאזרח במדינה מפגין כלפיי שוטר, מבינים עד כמה האתגר המשטרתי הוא עצום.

שני אירועים מכוננים הפגישו אותי עם משטרת ישראל בתחילת דרכי ושיקפו לי מה שאזרח מן השורה עובר כדי לאפשר לעצמו ביטחון אישי ופרנסה בכבוד במדינת ישראל 2015.

לקראת סוף כיתה י"ב אני נוסע יחד עם סבא שלי סנדו ז"ל לשטח המרעה שלנו בציפורי. בשטח המרעה פולשות כ -100 פרות וכ-200 כבשים. סבא מזמין את המשטרה ואנחנו מתחילים במאמץ משותף להוציא את העדרים מחוץ לשטח המרעה. שני שוטרים מגיעים לשטח ושואלים לשם מה הוזמנו לשטח, תוך זמן קצר שני בעלי העדרים הפולשים מתחילים בהצהרת מאיימות שבמהירות מדרדרות לנפנוף מקלות ואבנים תוך שהם מבהירים לשוטרים שאף אחד לא יוציא אותם מהשטח. אני, שלא מבין כלום מריץ בדמיון את התסריט הנועז שאני עומד לראות מצד השוטרים שהגיעו לשטח. בפועל, הם נעמדים מאחורי סבא שלי ומבקשים ממנו שנגיע איתם לפשרה. שנים בודדות אחרי זה, מפקד התחנה מעדכן את אבא שלי שבגלל עומס רב של בעיות פליליות בגזרת נצרת, פלישות העדרים הן בעדיפות נמוכה ולכן הוא ממליץ שנעביר למשפחה הפולשת חלק מהשטח שברשותנו בתקווה שזה יפתור את הבעיה, "במידה וזה לא יוביל לפתרון ישנה אפשרות לשלם להם תשלום חודשי סמלי".

שנים בודדות אחרי כן, במהלך השרות הצבאי אני מוצא את עצמי בשטח המרעה הפעם עם אבא שלי, פלישה של כ-200 כבשים לשטח המרעה, הפעם אנחנו מזמינים משטרה ומוציאים את הכבשים מהשטח. התוצאה הסופית של האירוע הוא שאני מוצא את עצמי מעוכב ומובל לתחנת המשטרה בנצרת, באשמת הוצאת עדר משטח המרעה...

בשמונה השנים האחרונות אני זוכה לראות את המשטרה מקרוב. לצד התחושות הקשות אני פוגש שוטרים רבים שמתאמצים בכל כוחם כדי לנסות ולפתור את הבעיות בשטח. בפועל שיטת העבודה והתרבות הארגונית של המשטרה לא מאפשרת פתרונות אמתיים.

במקומות בהם המשטרה צריכה לספק לאזרחים תחושת ביטחון ולתת מענה מהיר לבעיות עברייניות היא תגיע זמן רב אחרי שהאירוע כבר הסתיים וברוב המקרים תמליץ "ללקוחותיה" האזרחים למגן את עצמם בגדרות ובאמצעים ביטחוניים שבסופו של יום רק ימעיטו בתחושת הביטחון של האזרח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי כל התחושות הקשות שמלוות אותנו כאזרחים בסופו של עניין להטיח האשמות והשפלות כנגד המשטרה לא יקדמו אותנו למקום טוב יותר, הציווי הוא "עשה לך שופטים ושוטרים..." עשה אתה לעצמך. אחת הפעולות החשובות ביותר שעשינו בשנים האחרונות היא הקמת יחידת מתנדבים משותפת של השומר החדש תחת מג"ב במטרה לחזק עד כמה שניתן את שמירת השטחים הפתוחים. זאת המשטרה שלנו ומתפקידנו לעודד כל פעולה או פתרון שיחזק את הריבון של מדינת ישראל. זה דורש אפס פשרות מצדנו כאזרחים ומאמץ משותף לבניית אמון וגיבויי של המשטרה בתהליכים האסטרטגיים שתבחר להוביל.

גל הירש הוא אולי בחירה שנויה במחלוקת, אבל עוצמת השינוי היא גם עדות לגודל ההזדמנות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully