וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: היצור הימי העתיק בעולם הופיע אחרי יותר מ-30 שנות היעדרות

4.9.2015 / 10:01

הנאוטילוס, רכיכה ימית ששרדה מעידן הדינוזאורים ומכונה מאובן חי, לא נראתה מאז 1984. בחודש שעבר הוא הופיע שוב סמוך לפפואה גינאה החדשה, ועורר תדהמה בקרב החוקרים

יוטיוב

שנת 1984 הייתה רצופה באירועים היסטוריים, חלקם משמחים יותר וחלקם פחות: מארק צוקרברג נולד, אינדירה גנדי נרצחה, חברת אפל השיקה את המקינטוש והנאוטילוס נראה בפעם האחרונה. לא מדובר בצוללת או במערכת הנשק, אלא ביצור ימי עתיק מאוד, שזכה להקרא "מאובן חי".

הנאוטילוס הוא בעל חיים ימי מכוסה בקונכיה ובעל זרועות קצרות. הוא שרד מעידן המזוזואיקון שהסתיים לפני 65 מיליון שנים, ונחשב למאובן חי כיוון שכמעט ולא השתנה בכלל בכל התקופה הארוכה הזאת. למרות שלא נצפה מאז 1984, החוקר פיטר וורד מאוניברסיטת וושינגטון לא ויתר, והתקין מצלמה ומלכודת עם פיסת בשר בתקווה למשוך את הרכיכה העתיקה.

תיעוד של נאוטילוס נדיר. צילום מסך
כנראה שהוא לא הדבר הכי יפה שחי מתחת למים/צילום מסך

למרבה הפלא הפיתיון עבד, והנאוטילוס תועד סמוך לפפואה גינאה החדשה. "התחלנו להציב פיתיונות בשנת 2011. השנה היו מעורבים בפרוייקט 30 אנשים שצפו בשעות על גבי שעות של הקלטות". בחודש יולי האחרון זה סוף סוך קרה, והיצור הנדיר הגיח אל מול המצלמות.

"כשראינו אותו נדהמנו. כנראה שזה בעל החיים הנדיר ביותר בעולם, ונשמח לגלות איזורים נוספים בהם נוכל למצוא אותו כדי לעקוב אחריו", סיפר וורד.

עוד בנושא
תגלית נדירה: נמצאו כרישים שחיים בתוך הר געש מתפרץ מתחת למים
צפו: יצורים ימיים יפיפיים ונדירים תועדו לראשונה במעמקי הים
צפו בדג שפמנון שמטפס על קירות: הצעד האבלוציוני הבא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully